Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thermaltake Tsunami Front Leds

Pagina: 1
Acties:

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 07:27
Hallo,

Ik ben bezig met het zelf assembleren van een nieuw computersysteem.
Bijna alle onderdelen zijn binnen en wegens sporadisch tijdgebrek ben ik al maar begonnen met assembleren met de onderdelen die ik al heb; ik moet enkel de processor en het RAM nog binnenkrijgen.

Eenmaal alles (wat ik heb liggen) geinstalleerd te hebben zet ik de stroom aan om te kijken of er niets ontploft B). Ontploffingen bleven gelukkig uit, maar ik merkte dat de leds op de buitenkant van de case (Thermaltake Tsunami VA3000SNA) niet aangingen en dat ik de CD-ROM drive niet kon openen met de daartoe bestemde knop. Het power-on ledje en alle koelers + HHD's gingen wel aan overigens...

Nou weet ik niet of dit normaal is; dit niet opengaan van de CD-ROM drive en het niet oplichten van de ledjes aan de buitenkant? Misschien gaan deze pas aan nadat de processor en het RAM geinstallerd zijn? Voor de CD-ROM zou dit volgens mij wel kunnen, maar dat die LEDJES dan pas aangaan?

De ledjes worden vanbinnen aangesloten op een 4-pin connector op de voeding, er plakt ook stickertje op de kabel "to power supply". Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt?

BVD

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het zou kunnen dat de voeding niet genoeg belast wordt.
Spint de hd op?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Als er geen ram en proc in zit, doet de voeding ook weinig........hij start iig niet door en zal dus het ledje niet gaan branden. Mocht de voeding dus ook niet aangaan, dan kan dit daarom ook verklaren waarom de cdrom niet open wil ;).

Wacht nou maar eerst die proc en ram af....dat scheelt al een hoop.

MOcht het dan nog niet werken, dan kan het zijn dat je de polen van het ledje verkeerd om hebt aangesloten: ffkes omdraaien.

T60P Widescreen

• Division
Thx voor de replies!
Ik zal het RAM en de proc dan maar afwachten: :)

Verwijderd

wat voor leds heb je dan nog behalve hdd en power? (hij zegt dat t standaard lampies zijn dus zal wel niet + en - omgewisseld hebben.) En die 4 pins, das denk ik gewoon hddled+ hddled- pwrled+ en pwrled- (soms zeggen ze ipv + en - bijv 0 en 1). Die heb je blijkbaar wel goed op je mobo aangesloten... maar waar heb je die andere leds op aangesloten?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:44

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:54:
wat voor leds heb je dan nog behalve hdd en power? (hij zegt dat t standaard lampies zijn dus zal wel niet + en - omgewisseld hebben.) En die 4 pins, das denk ik gewoon hddled+ hddled- pwrled+ en pwrled- (soms zeggen ze ipv + en - bijv 0 en 1). Die heb je blijkbaar wel goed op je mobo aangesloten... maar waar heb je die andere leds op aangesloten?
Ik denk dat die vierpins aansluiting (molex neem ik aan) is bedoeld voor de ledjes van de case zelf, de decoratieve ledjes dus. Naar mijn weten sluit je de hdd en de powerled nog altijd met een paar van die lullige stekkertjes aan op je mobo.
En idd gewoon even afwachten tot je je CPU + RAM hebt en dan zal het vast wel goed lopen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Division
Het zijn inderdaad decoratieledjes in het deurtje van de case.
Ze zijn aangesloten via molex rechtstreeks op de voeding, niets gaat naar het MOBO.
De LEDjes van power, HDD, ... zitten wél op de daartoe bestemde plaats op het MOBO.
Maar ik ga eens afwachten :)

Ow maar nog evn iets: bij de 2de start merkte ik dat de 12cm fans niet automatisch begonnen draaien, enkel als ik er een klein duwtje aan gaf. Heeft dit te maken met de manier waarop ik de pc uitzet? In dit geval gewoon de I/O knop op voeding op O gezet, want een derde keer hield ik de gewone aan/uit knop 10 sec in om uit te zetten en de keer daarna dat ik hem opstartte gingen de fans wel vanzelf?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Nee, je fans staan dan zo dat de magneten allebei even hard trekken in het motortje.

beetje lastig uit te leggen.

er zitten 2 magneten in de motor. de een aan de ander uit en dan andersom. daardoor draait het fannetje.

op zon moment zitten al je fans precies tussen die 2 magneetjes en trekt ie aan de ene kan net zo hard aan de andere.

lastig, maar komt zelden voor.

anders kan het zijn dat ze net te weinig spanning krijgen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1