Toon posts:

[Word]wijziging is niet toegestaan omdat het doc vergrendeld

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
sinds vandaag kan ik ineens niets meer op word veranderen op ontvangen en zelfgemaakte documenten de melding die ik dan krijg staat in de titel...
al vanalles geprobeerd maar t lukt me niet...
iemand suggesties?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 21:57
Zijn ze niet echt vergrendelt :? Maak es zelf een nieuw word doc aan en kijk eens bij Documenten beveiligen in je "Extra" menu.

Btw om welke versie Word gaat het hier (of Office natuurlijk) :? Ohjah, op Google vindt je ook wel wat ;) Kijk b.v. eens op de Microsoft Office site!

Lees ook van te voren even de Algemene voorwaarden en het Huisbeleid! Aan je topic start missen namelijk nog een aantal fitale onderdelen die het tot een goede topic start maken ;) Ook je Topic naam is niet helemaal goed gekozen tbh 8)

offtopic:
Welkom @ GOT _/-\o_ !

[ Voor 68% gewijzigd door IJnte op 18-05-2005 20:49 . Reden: Algemene regeltjes.. ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Inderdaad welkom en inderdaad ben ik bang dat er toch wat informatie mist.
Ik zet trouwens even [Word] in je topictitel en pas het geheel iets aan zodat het op een regel blijft passen :)

In dit geval is o.a. de versie van Office erg belangrijk. Is dat XP of 2003? Dan zou het kunnen zijn dat je bent vergeten te activeren (of dat je een slechte crack hebt gebruikt bij een illegale versie ;) )

Maar dat hangt even af van de precieze symptomen, begrijp ik goed dat er '...' in de "titelbalk" van MS Word staat?

Trouwens voor de zekerheid: wat is "van alles geprobeerd"? Als je dat even aangeeft hoeven we die tips niet opnieuw te geven en misschien heeft iemand anders er later wat aan :)

Maar goed, mijn eerste gedachte is dus dat het niet is geactiveerd.

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 18-05-2005 20:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
microsoft office 2003
en als ik een nieuw document aanmaak kan ik daar niet eens wat in zetten
als ik op internet kijk staat er dat ik cntrl shift en f11 moet doen maar dat werkt niet.
ik niet echt ervaren topic maker srry alsie niet klopt

Verwijderd

Topicstarter
ook geen illegale versie, en ik zit op windows xp

• IJnte
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:55:
microsoft office 2003
en als ik een nieuw document aanmaak kan ik daar niet eens wat in zetten
als ik op internet kijk staat er dat ik cntrl shift en f11 moet doen maar dat werkt niet.
ik niet echt ervaren topic maker srry alsie niet klopt
Heb je misschien de mogelijkheid om een soort screenshot te maken en die ergens neer te zetten zodat wij hem ook kunnen zien :?
Reageer ook nog even op de reactie van de Moderator F_J_K. Gebruik hiervoor de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop ;)

[EDIT]
F_J_K schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:54:
Trouwens voor de zekerheid: wat is "van alles geprobeerd"? Als je dat even aangeeft hoeven we die tips niet opnieuw te geven en misschien heeft iemand anders er later wat aan :)

Maar goed, mijn eerste gedachte is dus dat het niet is geactiveerd.
Dit staat ook als eerste in de link die ik in mijn eerste message heb staan m.b.t. Microsoft :9

[ Voor 31% gewijzigd door IJnte op 18-05-2005 21:00 . Reden: Quototje F_J_K ]

Verwijderd

Topicstarter
lompe vragen tijd: hoe zet ik een screenshot erin :D

• IJnte
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:01:
lompe vragen tijd: hoe zet ik een screenshot erin :D
haha ;) owk. Je moet er namelijk Webruimte voor hebben.

[Edit]
:(

[ Voor 25% gewijzigd door IJnte op 18-05-2005 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
geactiveerd? :S op internet aanmelden ofzo ?

• IJnte
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:04:
geactiveerd? :S op internet aanmelden ofzo ?
|:( |:( 8)7 :Z Je hebt je Windows XP pakket toch ook geactiveerd hoop ik, of had je een pre-installed pc :?
Kijk even verder dan je neus lang is, en zie de link in mijn eerste POST!!! Daar staat een hele duidelijke troubleshooter in :+ . Kijk er dus eerst even naar voordat je gaat blaaten.. O-)

Voor de zekerheid(voor JOUW dus): Microsoft Link!!!!. Nu dus wel effe aanklikken AUB.
Het programma Word is niet geactiveerd

Het is mogelijk dat het programma Word niet is geactiveerd. Als het programma niet is geactiveerd, verschijnt het volgende bericht wanneer u een document probeert te wijzigen in Word 2003 of Word 2002: 'Deze opdracht is niet beschikbaar omdat dit document vergrendeld is voor bewerkingen'. Ga als volgt te werk om dit te controleren:

Klik in het menu Help op Product activeren.
Als Word is geactiveerd, verschijnt een bericht dat aangeeft dat het product al is geactiveerd. Als Word niet is geactiveerd, verschijnt de wizard Activering van Office om u tijdens het activeringsproces te begeleiden.

Opmerking Als het programma niet is geactiveerd, kunt u een Word-document wel openen. Er zijn dan echter niet veel opdrachten beschikbaar en u kunt het document ook niet opslaan.

[ Voor 53% gewijzigd door IJnte op 18-05-2005 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het echt niet weten.. hoe zou je dat kunnen zien?

Verwijderd

Topicstarter
ah ok ik ga t ff proberen

• IJnte
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:09:
ik zou het echt niet weten.. hoe zou je dat kunnen zien?
Check Post :O :O

offtopic:
OMG gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif Edit knop!

[ Voor 22% gewijzigd door IJnte op 18-05-2005 21:11 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Office heb je als het goed is inderdaad moeten activeren via internet (of door Microsoft op te bellen). Afhankelijk van het soort licentie dan, dat weet ik niet: maar zie dus de link van IJntje: Help -> Product activeren. Oh en inderdaad had IJnte dat over activatie al gezegd met zijn link, had ik niet door 8)7

Figuur: dit staat uitgelegd in Overzicht van UBB-codes: [img]http://www.tralala.la/plaatje.png[/img]

Even er van uit gaand dat je niet de symptomen van http://office.microsoft.c...tance/HA011406121043.aspx hebt, geef naast het screenshot even aan of er iets in je Windows logboek / event log komt. En check of je alle updates van http://officeupdate.microsoft.com en van www.windowsupdate.com wel hebt. Zo niet: installeer ze even :P

Edit: ik ben erg traag. Maar lees dus rustig aan de gegeven tips. Haastige spoed is zelden goed, zeker met zoiets niet en je zult het uiteindelijk toch zelf moeten doen en dus zelf moeten begrijpen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 18-05-2005 21:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik had me dus niet geregistreerd .. zucht
erg bedankt, ik moet me echt ns in die software shit gaan verdiepen, ben al blij als t werkt
volgende x zal t topic beter zijn :P

• IJnte
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:14:
nou ik had me dus niet geregistreerd .. zucht
erg bedankt, ik moet me echt ns in die software shit gaan verdiepen, ben al blij als t werkt
volgende x zal t topic beter zijn :P
:*) Nice. Gebruik ook in het vervolg de Search van dit mooie forum waar je je zojuist lid van hebt gemaakt. Ook is Google in deze wereld je beste vriend. Zelf dat irritante papercliphulpassistentmannetje kan je tips geven over zaken in Office ;)

Gelukkig ben je er uit gekomen. Veel plezier nog @ GOT en met je Office pakket natuurlijk :D

offtopic:
Bedankt ook J_F_K maar voor de hulp ;) Hij heeft iig je topic niet geclosed en dat is al heel wat :)

[ Voor 10% gewijzigd door IJnte op 18-05-2005 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe will do ;)
Pagina: 1