Ik vond ICQ vroeger ook altijd beter, maar tegenwoordig gebruik ik vrijwel altijd MSN.
Toegegeven, ICQ heeft veel meer functies maar het is enorm bloated. Op de SMS- en Offline-berichten-sturen na gebruik ik geen een van die toegevoegde functionaliteit. bovendien is de interface nog altijd onoverzichtelijk en klunzig. MSN is veel functioneler, wát er in zit gebruik je en veel meer heb je (ik) niet nodig. MSN vreet veel minder resources en het chatten gaat een stuk simpeler en sneller dan bij ICQ (met MSN is het meer een soort irc-achtig chatten, bij icq wissel je berichtjes uit; stuk minder direkt). Een andere hele handige functie is dat je kan zien als iemand een reactie aan het typen is; scheelt een hoop gedoe. MSN is straight-forward, weinig system resources, betrouwbaar, overzichtelijk, snel en heeft een prima integratie met Hotmail. En voor mij is dat alles wat ik nodig heb van een Instant Messenger, al die functies van ICQ gebruik ik toch nooit.
Ik begrijp dat er veel mensen zijn die ICQ een stuk fijner vinden, dus verder wil ik niet zeggen dat dit of dat "beter
is". Dit is gewoon mijn mening
Btw, al dat gezeik over dat MSN van Microsoft is en dat je het alleen daarom niet zou gebruiken vind ik echt onzin. Als je een product fijner vindt werken dan een ander, dan gebruik je dat product toch? Als je bv. MSN Messenger of Outlook niet plezierig vindt en je gebruikt daarom bijvoorbeeld ICQ en Eudora dan kan ik dat goed gebruiken, maar om iets nou niet te gebruiken puur en alleen om het softwarehuis waar het vandaan komt.........
(geen flamebait trouwens

)
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy