Toon posts:

ICQ & MSN Messenger

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Haai,

Zelf gebruik ik ICQ, maar een aantal vrienden van mij gebruiken om onduidelijke redenen MSN Messenger. Mijn vraag is nu of er een plugin of iets dergelijks is waarmee je in ICQ met mensen die MSN Messenger werken kunt chatten...

Oke, alvast bedankt,

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
volgens mij niet

Verwijderd

Volgens mij kan dat ook niet, maar ik gebruik gewoon beide proggies. ICQ om data te versturen en MSN om simpel te chatten.

Verwijderd

er bestaat geloof ik wel een proggie om ze alle 2 in 1 proggie kan runnen...
Ik geloof dat je zelfs mensen van Yahoo enzo kan adden :)

maar die is in een vroeg beta stadium :(

• dudek
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

dat bestaat volgens mij ook niet...

de enige oplossing is gewoon allebei gebruiken :(:(
Ik heb hetzelfde probleem... Ik heb een hele tijd terug ook MSN maar ged'load en ondertussen zit m'n hele lijst vol (schijt MSN :()

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 10:36
Valt dit niet onder software???

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Volgens mij bestaat het ook niet ik heb zelf namelijk ook naar zijn progje gezocht en niks gevonden. Maar als jij er toevallig toch een vind zou ik het graag willen weten.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

onder linux
everybuddy :-)
:)
www.everybuddy.com
Have you ever thought that combining several different "chat" programs into one program? If you find yourself using AIM, ICQ and Yahoo!, then you'll probably like Everybuddy as much as we do.

As of right now, Everybuddy has support for AIM, ICQ, MSN, and Yahoo! chat programs. It also has file transfer between other Everybuddy users, and planned support for file transfer to other users.
HTH

Dennis

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Adarkar
  • Laatst online: 16-08 15:37
ik heb er 2 gevonden.
Kim
http://www.kunani.com/kim/
en
OMNI
http://www.emphatech.com/

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
MSN messenger zuigt echt grote tijd...

ICQ voordelen (de belangrijkste):
-Bericht sturen naar mensen die offline zijn
-Web-Aware
-Message history
-is niet van Microsoft
-floating users
-bloemetje 8-)

Wat er nu zo goed is aan MSN messenger?? :?

...

• Adarkar
Op donderdag 11 januari 2001 22:33 schreef Bas_f het volgende:

-Bericht sturen naar mensen die offline zijn
-Web-Aware
-Message history
-is niet van Microsoft
-floating users
-bloemetje 8-)

hmm..
de enige reden die ik kan bedenken is dat je msn niet hoeft te downloaden, het zit tegenwoordig in alle microsoft dingen standaard ;(

• Byteripper
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op donderdag 11 januari 2001 22:35 schreef Adarkar het volgende:

[..]
hmm..
de enige reden die ik kan bedenken is dat je msn niet hoeft te downloaden, het zit tegenwoordig in alle microsoft dingen standaard ;(
Wat ik wel handig vind is dat je "buddylist" centraal bij Microsoft op hun server staat, dus je kan overal en altijd even snel inloggen onder je eigen naam en dan heb je meteen ook je contactlist.... Wat misschien ook nog wel een +puntje is, is dat MSN minder systeemresources (geheugen/CPU) eet dan ICQ. Voor de rest is ICQ beter.

Byteripper.

• Adarkar
Op donderdag 11 januari 2001 22:48 schreef Byteripper het volgende:

[..]
Wat ik wel handig vind is dat je "buddylist" centraal bij Microsoft op hun server staat, dus je kan overal en altijd even snel inloggen onder je eigen naam en dan heb je meteen ook je contactlist.... Byteripper.
ja, ik was ook van plan om dat op te schrijven! ,maar was het vergeten...hehe :D

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Ik vond ICQ vroeger ook altijd beter, maar tegenwoordig gebruik ik vrijwel altijd MSN.

Toegegeven, ICQ heeft veel meer functies maar het is enorm bloated. Op de SMS- en Offline-berichten-sturen na gebruik ik geen een van die toegevoegde functionaliteit. bovendien is de interface nog altijd onoverzichtelijk en klunzig. MSN is veel functioneler, wát er in zit gebruik je en veel meer heb je (ik) niet nodig. MSN vreet veel minder resources en het chatten gaat een stuk simpeler en sneller dan bij ICQ (met MSN is het meer een soort irc-achtig chatten, bij icq wissel je berichtjes uit; stuk minder direkt). Een andere hele handige functie is dat je kan zien als iemand een reactie aan het typen is; scheelt een hoop gedoe. MSN is straight-forward, weinig system resources, betrouwbaar, overzichtelijk, snel en heeft een prima integratie met Hotmail. En voor mij is dat alles wat ik nodig heb van een Instant Messenger, al die functies van ICQ gebruik ik toch nooit.

Ik begrijp dat er veel mensen zijn die ICQ een stuk fijner vinden, dus verder wil ik niet zeggen dat dit of dat "beter is". Dit is gewoon mijn mening >:)

Btw, al dat gezeik over dat MSN van Microsoft is en dat je het alleen daarom niet zou gebruiken vind ik echt onzin. Als je een product fijner vindt werken dan een ander, dan gebruik je dat product toch? Als je bv. MSN Messenger of Outlook niet plezierig vindt en je gebruikt daarom bijvoorbeeld ICQ en Eudora dan kan ik dat goed gebruiken, maar om iets nou niet te gebruiken puur en alleen om het softwarehuis waar het vandaan komt......... |:(

(geen flamebait trouwens :))

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
Als we het hier over ICQ hebben, hebben we het dan over het ICQ programma van mirabilis of het ICQ protocol?

want als je de userinterface van het programma niet leuk vind/te bloated vind, dan kun je toch een ander programma gebruiken?

zelf gebruik ik licq, voor linux, en dat vind ik pas echt gaaf..

- skinnable
- je kunt een andere GUI nemen, of de helemaal GUI weglaten
- je kunt invisable users zien >:)
- je kunt mensen aan je lijst toevoegen zonder dat zij dat weten, en zonder dat je authorisation nodig hebt >:)
- je kunt er mee scripten (probeer UIN 83297743 maar eens)
- nog veel meer

kortom: icq is niet slecht, het icqprogramma van mirabilis wel (vind ik)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ze moeten gewoon 1 protocol (die van ICQ?) gebruiken (open source) en dan kan iedereen daar zijn eigen clients opbouwen. Het systeem van e-mail zeg maar, het maakt niet uit welke client wie gebruikt, het email protocol is standaard.

Helaas is dit nog een droom!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

MSN Heeft Histroy alleen je moet daar voor een plugin voor downloaden.
je kan ook de banner weg halen en die buttens boven de chat window die je meestal toch nooit gebruikt
en de plugin kan een zelf in getikt bericht sturen naar elke user die tegen je praat als je away staat
dus soort Auto-Away send systeem.

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 21:31 schreef StephanPHP het volgende:
MSN Heeft Histroy alleen je moet daar voor een plugin voor downloaden.
je kan ook de banner weg halen en die buttens boven de chat window die je meestal toch nooit gebruikt
en de plugin kan een zelf in getikt bericht sturen naar elke user die tegen je praat als je away staat
dus soort Auto-Away send systeem.
Waar kun je die plugins vinden?
Bij messenger homepage en altavista vind ik niks.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 19:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik gebruik Trillian hiervoor. Tegelijkertijd met een progje on-line bij ICQ en Messenger. Lekker makkelijk en overzichtelijk, een lijstje met buddy's van ICQ/Messenger (en zelfs yahoo en AIM)

https://powershellisfun.com

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 23:03 schreef -={Fred_Perry}=- het volgende:
Ik gebruik Trillian hiervoor. Tegelijkertijd met een progje on-line bij ICQ en Messenger. Lekker makkelijk en overzichtelijk, een lijstje met buddy's van ICQ/Messenger (en zelfs yahoo en AIM)
idd, ik ook, werkt best lekker alleen sommige ICQ opties vink jammer dat die er nie zijn.....maar ik zal nog wel ff zoeken ernaar. maar het is te downen op http://www.trilian.cc

aanrader :)

Verwijderd

die plug-in heet "MSGplus"
http://www.patchou.com/msgplus/ dit is de site

Verwijderd

Trillian is inderdaad wel fijn omdat je msn, icq en yahoo users kunt toevoegen aan je lijst. Het proggie zelf zuigt alleen zwaar (mijn mening) Ik gebruik gewoon altijd icq EN msn naast elkaar.

Maar ik meen me te herinneren ooit gezien te hebben dat icq ook de mogelijkheid heeft om msn users toe te voegen. Ik heb alleen een geheugen als een zeef en ik heb het daarna ook nooit meer terug kunnen vinden. Dus eigenmlijk hebben jullie niks aan deze informatie...
sorry

• Timmey
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 14:19 schreef ustoopia het volgende:
Trillian is inderdaad wel fijn omdat je msn, icq en yahoo users kunt toevoegen aan je lijst. Het proggie zelf zuigt alleen zwaar (mijn mening) Ik gebruik gewoon altijd icq EN msn naast elkaar.

Maar ik meen me te herinneren ooit gezien te hebben dat icq ook de mogelijkheid heeft om msn users toe te voegen. Ik heb alleen een geheugen als een zeef en ik heb het daarna ook nooit meer terug kunnen vinden. Dus eigenmlijk hebben jullie niks aan deze informatie...
sorry
Je kan ze idd wel als MSN contacts in je ICQ lijst zetten, maar je zal toch het messenger programma moeten gebruiken om te communiceren.
Chatten met je icq prog met MSN gebruikers kan en lukt dus niet.

Het idee van Trillian is erg goed, alleen vind ik het programma nogal onhandig, dan vind ik 't makkelijker om de 2 programma's maar naast elkaar te draaien.

Verwijderd

Als je de moeite neemt om Trillian goed in te stellen dan draait 't als een trein. Ik heb het programma nu PRECIES hetzelfde staan als ICQ, d.w.z. een lijstje met iedereen erin en een dubbelklik op een naam geeft een los venstertje waarin ik een bericht kan typen. Handig toch?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Sorry, dat ik dit omhoogschop, maar ik draai dus ook Trillian, enneh, ik moet idd dubbelclicken om mensen een message te sturen (wat ik erg fijn vind), maar als mensen mij messagen komt er wel gelijk een popupje. Is dat bij jou ook zo (Ruuud)?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Vroeger gebruikt ik ook altijd ICQ ik prefereerde dat zeker boven MSN maar tegenwoordig vindt ik MSN echt 10x beter. Meer heb ik niet nodig. En je kunt nu ook een Passport gebruiken met mijn eigen e-mail adres mannekino@dutchgeforce.nl ipv dat hotmail.com wat echt bout staat. En je contact heb je overal bij de hand echt super. Tja en wil ik iets anders Start>Programma's>Internet Utilities>ICQ>ICQ klaar is kees. Standaard hebik het uitstaan resoucerces vreter.

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb ze gewoon alle twee naast elkaar draaien werkt ook goed :):)

Maar dat je je MSN overal kunt inloggen is gewoon super handig :) :)

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:08
icq draait bij mij eigenlijk alleen nog altijd (invisible) voor 1 maat van me die erbij zweer en weigert msn te gebruiken...

voor de rest meestal msn, niet echt beter als icq, maar wel overal toegankelijk en dat scheelt als je meerdere werkplekken hebt...

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:16 schreef T.I.M het volgende:
ik heb ze gewoon alle twee naast elkaar draaien werkt ook goed :):)

Maar dat je je MSN overal kunt inloggen is gewoon super handig :) :)
me 2.. ik draai laatste tijd toch weer veel meer icq vink toch wel wat fijner omdat het meer functies heeft dan msn.. en die nieuwe msn versies vind ik maar lelijk :+

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 22:33 schreef Bas_f het volgende:

-Bericht sturen naar mensen die offline zijn\

email kan dan ook

-Message history

1 woord msn +

-is niet van Microsoft

das de beste

-floating users

YEAH
-bloemetje 8-)

die is cool ja

ff voor de duideijkheid ik ben voorstander van ICQ+

uhh....

msn berichten komen tegenwoordig niet meer aan!
en icq is rustiger

o dat programa heet trillian voor msn irc aol yahoo icq en alles in 1

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

ja, ik gebruik ook Trillian en ben er zeer tevreden over.
Maar heb een vraagje (gisternacht gesteld, daarom is dit oude topic ineens weer omhoog geschopt). Op pagina 1 vertelde ene Ruuud dat ie z'n trillian zo had ingesteld dat er een knipperend berichtje kwam bij de naam die je een berichtje stuurd (ala icq "classic" style). Nou heb ik zitten zoeken in de prefs van trillian, maar kan dat nergens vinden hoor. Iemand een idee?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• raas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 17:05

raas

kies je keuze

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:34 schreef Chillz het volgende:
icq draait bij mij eigenlijk alleen nog altijd (invisible) voor 1 maat van me die erbij zweer en weigert msn te gebruiken...
hehe, ik weiger ook om msn te gebruiken ;)
trillian heb ik wel geprobeerd, maar dat viel tegen omdat je geen filetransfer kan doen

An eternity is very, very long, especially towards the end.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:08

BFS

Rude awakening

Hmm..is dit niet gewoon weer de never ending discussion?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 13:16 schreef bfs-4112- het volgende:
Hmm..is dit niet gewoon weer de never ending discussion?
idd lijkt er wel op :+

• pctje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 07:14
Voor degenen die het nog niet weten, icq is al maaaaanden ook vanaf elke werkplek te gebruiken. www.icq.com/icqlite

en met de nieuwe versie van icq kun je zo je hele lijst erop zetten, en zit je nooit meer te klooien met installeren van icq

• mol99
  • Laatst online: 27-06 18:36
>SOFTWARE ALGEMEEN<

• VHware
  • Nu online
Op donderdag 11 januari 2001 22:48 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Wat ik wel handig vind is dat je "buddylist" centraal bij Microsoft op hun server staat, dus je kan overal en altijd even snel inloggen onder je eigen naam en dan heb je meteen ook je contactlist

Byteripper.
Als je ICQ2001 hebt, dan heb je dat ook ;)

Verwijderd

Allemaal wel geinig enzo, het voordeel van msn is dat je overal waar je bent en waar een computer staat, je kan inloggen met je eigen naam en dat je dus overal met al je 'vrienden' kunt chatten. Moet je bij bijvoorbeeld Trillian niet proberen, omdat dan al jou contacts in die van degene van wie de computer is erbij komen! Zo heeft mijn broer al mijn vriendinnetjes een keer afgepakt :'(

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:12 schreef mol99 het volgende:
>SOFTWARE ALGEMEEN<
idd
Pagina: 1