2 videokaarten 1 pc

Pagina: 1
Acties:

• mister_dog
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04-2025
Zoals je al in de titel kan lezen, is het mogelijk om 2 videokaarten in 1 pc te hangen? Ik heb een Asus k8n heb 1 agp kaart een ati 9600 en een pci kaartje. Aan die Ati heb ik 2 monitoren maar het leek me wel leuk om voor de gein er een 3e bij te zetten.

Alvast bedankt.

gr Matthijs

Verwijderd

dit komt mss cru over

maar gebruik de ZOEKTOOL van got of google ff wa rond

Greets Roel

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, dat kan. Windows 98 ging bij mij al tot 4 videokaarten (ik had er toen niet meer :+). En Windows 2k/XP kan er dus ook minimaal zoveel aan.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@Mister_dog, ja, dat kan, lees de FAQ van dit forumgedeelte maar eens door, of gebruik de search eens.

@ Grashoek:
Als je andere mensen naar de search verwijst, heb je zelf vast ook wel de algemene voorwaarden gelezen, en dus ook gelezen dat je niet hoeft te groeten.

• mister_dog
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:38:
dit komt mss cru over

maar gebruik de ZOEKTOOL van got of google ff wa rond

Greets Roel
Ach kan wel wat hebben :*) maare ik had gezocht op google en dan krijg ik dit soort dingen:
http://www.pcgamespecial....x.php?showtopic=1584&st=0 :/
en met de search van GoT werd ik wel iets duidelijker maar ik wou het zeker weten. Heb al genoeg dingen gesloopt door gewoon te doen zonder te denken.

Bedankt trouwens AtleX.

[ Voor 4% gewijzigd door mister_dog op 18-05-2005 21:00 ]

• mister_dog
Heb nu eigenlijk wel wat hulp nodig, ik heb nu een pci s3 trio 32/64 vga er bij gehangen maar krijg geen beeld op 3e scherm. In apparaatbeheer staat nog steed een geel uitroepteken bij de kaart. Als ik drivers download en probeer te instaleren dan zegt hij dat de driver die hij heeft beter zijn dat die ik wil instaleren...

(weet dat ik dubbel post maar zo kick ik em gelijk ff (heel korte kick ik weet het)

[ Voor 12% gewijzigd door mister_dog op 18-05-2005 21:46 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geel uitroepteken is niet goed. Zoek even handmatig de juiste drivers. Wordt de kaart sowieso wel ondersteund door XP?

• mister_dog
Noork schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:47:
Geel uitroepteken is niet goed. Zoek even handmatig de juiste drivers. Wordt de kaart sowieso wel ondersteund door XP?
Waar zie ik dat hij ondersteund word ? :*)
Dit apparaat start niet. (Code 10)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

[ Voor 21% gewijzigd door mister_dog op 18-05-2005 21:51 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mister_dog schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:48:
Waar zie ik dat hij ondersteund wordt?
Zoek even uit welke kaart het is trio 32 of 64, b.v. met Everest. Check hier de juiste drivers: http://www.s3graphics.com/legacy.jsp

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-08 20:52

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik had dit probleem eerst ook, dat de s3 trio het niet deed onder xp. Ik heb het opgelost door in de bios te zeggen dat de primairy kaart de pci is en de secundaire agp is en in XP weer gezet dat de agp weer de eerste is en pci weer de tweede. Dat werkte bij mij

Hier staat ook veel in.

Quote :

S3Virge PCI als tweede display adapter onder Win2000/XP:

- In de BIOS booten van PCI-VGA instellen.
- In windows, bij scherm->eigenschappen de AGP kaart weer primary maken

NB. om 'kraken' van het geluid en andere problemen rond het 'PCI hogging' van de S3Virge op te lossen:
- scherm->eigenschappen->settings->advanced->troubleshoot->disable write-combining

...

• mister_dog
Bedankt hier heb ik wat aan _/-\o_ ik ga me best doen!
Basti504 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:56:
Ik had dit probleem eerst ook, dat de s3 trio het niet deed onder xp. Ik heb het opgelost door in de bios te zeggen dat de primairy kaart de pci is en de secundaire agp is en in XP weer gezet dat de agp weer de eerste is en pci weer de tweede. Dat werkte bij mij

Hier staat ook veel in.

Quote :

S3Virge PCI als tweede display adapter onder Win2000/XP:

- In de BIOS booten van PCI-VGA instellen.
- In windows, bij scherm->eigenschappen de AGP kaart weer primary maken

NB. om 'kraken' van het geluid en andere problemen rond het 'PCI hogging' van de S3Virge op te lossen:
- scherm->eigenschappen->settings->advanced->troubleshoot->disable write-combining
waarscheinlijk was jij ook degene van wie ik een post had gelezen in het grote dualscreen topic ik heb al gezocht in de bios maar ik kon niks vinden over AGP primair of secundair

765 Trio64V+ deze is het

Ik heb AGP op second gezet maar dat helpt niet ik denk dat het probleem is dat de kaart niet wil opstarten hij geeft deze error:
Dit apparaat start niet. (Code 10)

[ Voor 111% gewijzigd door mister_dog op 18-05-2005 22:31 ]

• mister_dog
Iemand nog ideeën? Hoe het komt dat de kaart niet opstart?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:31
heb je de kaart niet in het bovenste PCI slot zitten, want ik d8 dat de IRQ ervan gedeelt werd met de AGP poort ofso (of heb ik nu ergens de klok horen luiden en weet ik niet waar de klepel hangt 8)7 )

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

heb je al geprobeerd die kaart in zijn eentje te laten draaien? Dan kan je zien of hij in zijn uppie wel wil opstarten. Is dat niet het geval ligt het aan de drivers of kaart zelf, anders moet je echt eens goed in de bios kijken of je volgorde anders niet op: eerst PCI dan AGP kan zetten.

Succes!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Gebruik, zo mogelijk, die S3 niet.
Overal waar ik iets lees over dual screen opstelling mbv 2 videokaarten, geeft S3 problemen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• mister_dog
DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:50:
heb je de kaart niet in het bovenste PCI slot zitten, want ik d8 dat de IRQ ervan gedeelt werd met de AGP poort ofso (of heb ik nu ergens de klok horen luiden en weet ik niet waar de klepel hangt 8)7 )
Heb em al in 2 sloten geprobeerd.
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:51:
heb je al geprobeerd die kaart in zijn eentje te laten draaien? Dan kan je zien of hij in zijn uppie wel wil opstarten. Is dat niet het geval ligt het aan de drivers of kaart zelf, anders moet je echt eens goed in de bios kijken of je volgorde anders niet op: eerst PCI dan AGP kan zetten.

Succes!
Zal ik proberen.

Geprobeerd, resultaat:
Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Weet iemand wat ik hier nou weer aan kan doen...
-Rob- schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:51:
Overal waar ik iets lees over dual screen opstelling mbv 2 videokaarten, geeft S3 problemen.
Ik heb geen andere PCI vga

[ Voor 15% gewijzigd door mister_dog op 18-05-2005 23:01 ]

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-08 20:52

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

-Rob- schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:51:
Ik dacht dat je juist geen SiS moest gebruiken(zie tip 7 ), maar bij mij werkt de S3 Trio wel goed naast mijn Riva TNT 2 64MB, op Windows 2003 server :P

...

Pagina: 1