Artech AX 520 2-Line Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 1.092 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikersinfo gevraagd >>>

Hallo, ik zoek info over de AX 520 2-line switch van www.artech.com.tw
Ik heb verschillende keren opgevangen dat nummerweergave niet werkt bij deze switch terwijl ie wel met caller-ID kan omgaan. Is dit een probleem voor de Nederlandse markt omdat we hier bepaalde systemen gebruiken die niet conform het juiste protocol zijn waar deze switch mee werkt of wordt dit enkel veroorzaakt door bepaalde type telefoons?

Zijn er mensen die deze switch gebruiken waar de nummerweergave WEL werkt.

Zoja vermeldt dan svp het type telefoon dat je gebruikt en ook het type voip modem/router die je gebruikt.
Ik denk dat er heel wat mensen zijn die deze switch willen aanschaffen maar teleurgesteld zullen zijn als ze bemerken dat nummerweergave niet meer werkt.
Wie heeft meer informatie? [gebruikers ervaringen gevraagd]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> Product information <<<

AX520 2-Line Switch

Introduction:
AX520 has 2 line jacks and one phone jack. The line jacks can connect to PSTN line and VOIP line. Whenever there is a ring from either of them, the phone can ring and answer.
When the user wants to make a phone call, it goes through LINE1 jack automatically. If user dials #, 0 before the telephone number, it will dial out from LINE2 jack.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb er een liggen uit een inkoop actie, hier staat wat meer info. Ik heb hem nog niet ingplugged, dus kan je nog niet verder helpen....

[ Voor 5% gewijzigd door jeanj op 18-05-2005 22:09 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor iedereen die geinteresseerd is in deze switch.

De volgende nieuwe info heb ik van Artech :
################################################################################################

Can Caller ID be displayed after install AX520?

When AX520 is under idle status, the PHONE jack is connected with L2, only when L1 rings, it switch to L1.
In some countries such as Netherlands, the telecom provide DTMF caller ID format. This DTMF format caller ID sends BEFORE the ring.
So if user connects PSTN on L1, the caller ID signal will not be sent to the telephone.
In this case, if user connects PSTN to L2 of AX520, will be able to receive the caller ID from PSTN.
If the other line is from VOIP gateway, and sends FSK signal, even it connects on L1, can still view the caller ID.

If both telephone lines connected to AX520 have DTMF caller ID, user can buy our EX220 to convert the signal to FSK, and send after first ring, so both telephone lines can have caller ID.
###############################################################################################

FunkyFy

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je wilt dat je KPN lijn aan L2 hangt, aangezien
1. alles default over L1 gaat (dus daar zet je je voip op)
2. indien de stroom uitvalt, wordt L2 gebruikt

Het nadeel van deze setup is dat 112 dus dan ook via voip gaat. En dat is lastig van ze kunnen niet bepalen waar je vandaan belt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Ik zie dat verschillende mensen inmiddels zo'n apparaatje hebben, maar deze zijn allemaal verkregen via een inkoopactie. Zijn er ook mensen die direct bij Artech hebben besteld?
Volgens de site kost het ding dan 53,10 dollar == 44,25 euro, en betaling kan via creditcard.
Heeft iemand dit gedaan? Zitten er risico's aan en komen er nog kosten bij? wie-o-wie?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

'k wil er ook 1 maar heb ook niet zo'n terek om dat zelfstandig bij dat TW bedrijf te doen. Liever via zo'n IA, is toch ook tientje goedkoper misschien.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Hmm, ik krijg geen al te beste indruk van dat bedrijf Artech. Ik heb inmiddels 2 mailtjes gestuurd, de eerste ruime een week geleden, en nog steeds geen respons.
Ik heb nog wel een paar vragen over dat order formulier, of er nog bijkomende kosten zijn, maar de dames en heren taiwanezen reageren slecht op mail, of draaien hun hand niet om voor 1 apparaat.

Edit: Kennelijk lezen ze in Taiwan ook GOT ;) , net mailtje ontvangen. 'k ga het er maar op wagen denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Stiegl op 10-08-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Daar istie dan, rechtstreeks uit Taiwan. Heeft me $53.1 gekost, maar ik heb er tenminste 1. Het is wel echt een "Made in Taiwan" kastje. Niet de beste bouwkwaliteit, maar voorlopig werkt het.
Paar tips voor gebruikers:

- Zet hem uit voordat je de spannig erop zet. Ik heb dit een keer niet gedaan, en toen begon hij vreemde geluiden te maken, alsof er iets doorbrandde. Ook telefoon gaf snerpend geluid.

- Sluit je KPN lijn 4 draads aan, dan gaat het lampje groen branden, en heb je nummerweergave. Sorry, dit is gelul, hij is intern toch maar 2 draads aangesloten. Blijkbaar werkt nummerherkenning soms wel en soms niet :(

Ik heb mijn KPN lijn trouwens op lijn 2 staan, dus de alternatieve lijn, deze is te selecteren via #0.

[ Voor 17% gewijzigd door Stiegl op 03-09-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

The Cheese schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 08:54:
Ik heb mijn KPN lijn trouwens op lijn 2 staan, dus de alternatieve lijn, deze is te selecteren via #0.
Als je verkort kiezen gaat gebruiken (in het adsl modem kun je 10 verkorte kies nummers opnemen) dan kan dat conflicteren. Ik dacht dat in de eerst IA iemand was die een (hardware) mod hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Cheese schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:33:
Hmm, ik krijg geen al te beste indruk van dat bedrijf Artech. Ik heb inmiddels 2 mailtjes gestuurd, de eerste ruime een week geleden, en nog steeds geen respons.
Ik heb nog wel een paar vragen over dat order formulier, of er nog bijkomende kosten zijn, maar de dames en heren taiwanezen reageren slecht op mail, of draaien hun hand niet om voor 1 apparaat.

Edit: Kennelijk lezen ze in Taiwan ook GOT ;) , net mailtje ontvangen. 'k ga het er maar op wagen denk ik.
Hier dezelfde ervaring; als je een vraag stelt krijg je geen antwoord. Als je echter 's avonds een bestelling plaatst krijg je de volgende ochtend al het pakketnummer in je mailbox zodat je het pakje kunt volgen :)
Gaat me 43 euro kosten, heb ik er wel voor over. Uit de reacties van anderen blijkt dat ze ook zo vriendelijk zijn om 'sample' op de verpakking te zetten zodat je geen invoerrechten hoeft te betalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Ik heb m een hele poos geleden ook rechtstreek besteld uit Taiwan.
Was geen enkel probleem. Een week later had ik m binnen. Ik had alleen een adapter die niet helemaal goed was (maakte veel lawaai). Ik had daarover een mail naar hun toe gestuurd en een paar dagen later kreeg ik een mail terug met het bericht dat ze me al een nieuwe hadden opgestuurd. En een week later heb ik die dus ook kostenloos gekregen. Was wel een andere adapter (met spoel, originele was elektronisch, lekker klein), maar wel weer lekker stil.
Dus mijn ervaringen zijn positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik m'n AX521 ook binnen. Ze hadden keurig 'sample' op de verpakking gezet en er zat zelfs een fraaie faktuur bij voor 3 dollar en de melding dat dit een evaluatie-exemplaar was, haha _/-\o_ Ook een leuke douanestempel dat er geen invoerrechten verschuldigd waren :P
Enige probleem was dat een van de LEDs een beetje naar binnen zat gedrukt. Dus kastje even open gemaakt en dat LEDje weer op z'n plek gebogen.
Het valt me mee dat er nog zo veel electronica in het kastje zit, het is echt een hele printplaat vol (8>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Heb net mijn tweede AX521 binnen gekregen. Ik had kennelijk ook al een AX521, terwijl op alle documentatie AX520 wordt vermeld, maar goed.
Mijn eerste had problemen, wou niet goed starten, gaf soms vreemd geluid en nummerweergave werkte niet goed. Na 2 mailtjes naar Taiwan heb ik een nieuwe gekregen. Deze lijkt nu beter te werken, maar die taiwanese relais ?!?! Vaag spul. De AX521 die ik nu heb werkt alleen goed als ik hem op zijn zijkant zet, met de ledjes naar boven. Nu maar kijken hoe lang het goed gaat, maar voorlopig ziet het er goed uit.
Buitengewoon aardige mensen van Artech verder hoor. De service is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Da's idd vaag. Sinds 3? weken er hier 1 werkend AX521, en tot nu toe perfect (op z'n normale kant).
Er zitten blijkbaar zondags modellen tussen.
KPN voor de inkomende telefoontjes (met nummer herkenning), en Uitgaand via tiscali voip waarbij we de nummerweergave hebben uitgezet.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Modbreak:niet spammen ajb

[ Voor 89% gewijzigd door Korakal op 28-09-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
Ik haal even een oude topic naar boven. excuses daarvoor. Maar dit sluit toch wel erg aan op mijn vraag.

Ik heb dit kastje ook gezien en heb er interesse voor. Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe en zijn er ook andere betere alternatieven? Wil ook mijn VOIP en KPN lijn combineren. Dus heb hier interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
dangerpaki schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:19:
Ik haal even een oude topic naar boven. excuses daarvoor. Maar dit sluit toch wel erg aan op mijn vraag.

Ik heb dit kastje ook gezien en heb er interesse voor. Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe en zijn er ook andere betere alternatieven? Wil ook mijn VOIP en KPN lijn combineren. Dus heb hier interesse in.
Mijn ervaring is dat het goed werkt. Ik gebruikte hem altijd om via mij KPN lijn gebeld te worden, en via VOIP zelf te bellen.Op het moment dat er een gesprek op een van de lijnen binnenkomt, schakelt het kastje die lijn naar je telefoontoestel.
Het is volgens mij een redelijk uniek product. Toen ik het aanschafte was er in elk geval niet iets dergelijks op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trema
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Trema

Het kost wat

dangerpaki schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:19:
Ik heb dit kastje ook gezien en heb er interesse voor. Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe en zijn er ook andere betere alternatieven?
Ik gebruik het voor m'n privé-lijn in combinatie met een Zyxel 2602 ADSL-modem. Dat werkt uitstekend.
Sommige modernere ADSL-modems hebben deze functionaliteit zelf standaard en dan heb je zo'n kastje niet meer nodig. (Denk aan de Speedtouch 706 en de Siemens SX762, maar er zijn er vast meer.)
Pagina: 1