Toon posts:

[BC6] TStringGrid: Lelijk grijs vak + Tekst centreren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig met een TStringGrid in Borland C++ Builder 6. Nou lukt alles mooi en wel maar ik blijf zo'n geselecteerd (lelijk grijs) vakje houden linksboven in cell[0][0]. Ik heb de property Enabled op false gezet maar ik krijg het maar niet weg.

Daarnaast heb ik ook nog even een ander vraagje: is er ook een functie om de tekst (in mijn geval enkel één letter) in zo´n cell van een TStringGrid te centreren?

Alvast bedankt!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En wat heb je zelf al geprobreerd? Wat lukte daar niet mee? Je zou de focus eens van de stringgrid af kunnen halen. Of kijk eens of er een selected property o.i.d. is wat ervoor zorgt dat er een cel geselecteerd is.

Als een stringgrid of een cel van een stringgrid geen opties heeft om tekst te centeren dan zou je met zaken als OnDrawItem e.d. zelf de tekst in de cell kunnen zetten op alle mogelijke plekken.

Daarnaast je topicstart aan de korte kant. Bekijk aub P&W FAQ - De "quickstart" eens.

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 18-05-2005 20:04 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik allemaal geprobeerd heb:

-Ik heb de property Enabled op false gezet zodat je niet meer kan draggen (en dus het grijze vakje kan verplaatsen) in de TStringGrid.
- Wanneer ik de property DefaultDrawing op false zet, gaat het grijze geselecteerde vakje wel weg maar kan ik vervolgens geen tekst meer toevoegen in de grid
- Options staan allemaal op false behalve goHorzLine, goVertLine, goFixedVertLine, goFixedHorzLine

en tja, meer valt er niet te proberen denk ik :?
Als een stringgrid of een cel van een stringgrid geen opties heeft om tekst te centeren dan zou je met zaken als OnDrawItem e.d. zelf de tekst in de cell kunnen zetten op alle mogelijke plekken.
Welke properties moet ik dan setten, waar vind ik de properties van de plek van de tekst dan? Ik heb echt alles bekeken, maar ik zal er dan wel overheen kijken? B)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 20:32 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kom op, een beetje beter kijken mag wel :)

Ok, een OnDrawItem heeft een TStringGrid niet, een OnDrawCell heeft ie echter wel. En in de help staat mooi uitgelegd, inclusief example, hoe dit in z'n werk gaat. Je kan dan helemaal zelf bepalen hoe de verschillende cellen worden getekend. Hiermee kan je dus ook het grijze randje laten verdwijnen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney