[SBS 2003] onmogelijk om correct af te sluiten/uitloggen

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 14:23
Hoi,

Sinds vanmorgen problemen met mijn sbs2003 server.

specs:
- sbs2003 + SP1 windows 2003 (nog geen problemen gehad met die SP1)
- Exchange
- Trend Micro Officescan
- Trend Micro Exchange scan
- Veritas Backup Exec 10

De server kan zich zelf niet meer correct uitloggen of afsluiten.

Ik log in als gebruiker/administrator. Ik klik op log off/restart/shutdown.

De computer logt uit/ is aan het afsluiten en pats boem scherm is zwart en ik zit in de bios. Ook in de safe mode hetzelfde probleem. Als ik daarna weer opstart dan vraagt sbs2003 liefjes waarom de computer opnieuw opgestart is.
In de eventlogs niks te vinden. De server draait alle programma's en services prima (Exchange / Unit4 / filesharing / virusscan)

Wel werkt ook de RDP functionaliteit niet meer, ik probeer in te loggen met correcte credentials (die worden ook gechecked) en ik wordt er meteen weer uitgesmeten (zie ook andere topic).
Als ik RDP probeer meteen nadat de server is gereset, dan mag ik nog wel aangeven waarom de server is gecrashed (Other / Software / Hardware / Power menuutje), maar als ik dat heb aangegeven wordt ik er alsnog uitgeknikkerd).

Iemand een idee?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Hmm: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/sbs/default.mspx

Coming Soon: Windows Small Business Server 2003 Service Pack 1

Ik weet het, het is niet direct de oplossing voor je probleem maar kan wel een oorzaak zijn.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

trekker22 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:15:
- sbs2003 + SP1 windows 2003 (nog geen problemen gehad met die SP1)
en dan:
De server kan zich zelf niet meer correct uitloggen of afsluiten.
Noem ik toch aardig een probleem eerlijk gezegd.
Mja.

Voor het afsluiten een net stop msexchangesa /y doen werkt ook goed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• trekker22
Die SP1 die draait al meer als een maand zonder problemen. In de tussentijd ook wel eens een restart gedaan en leverde geen problemen op.

Maar nu dus wel.

Ik zit er al aan te denken om SP1 te verwijderen, kijken of dat wat oplost.

Dat probleem met Exchange heb ik niet, en ik heb Exchange ook niet later geinstalleerd.

Het probleem is dat de server dus spontaan meteen reset als ik voor een shutdown kies. Ik moet wel aangeven waarom ik de server wil uitzetten, maar dat vergeet die zelfs te loggen, want bij het opnieuw opstarten vraagt die alsnog waarom de server plotseling is uitgeschakeld.

Ik kreeg geen BSOD en niks in de eventlog. Is er nog iets aan te zetten waardoor ik meer informatie terug kan krijgen? Ik SP1 verwijderd, kijken of dit effect heeft.

[ Voor 55% gewijzigd door trekker22 op 19-05-2005 09:12 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Wat wordt in de eventlog gemeld ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• trekker22
van het restarten/shutdown wordt niks vermeld in de eventlog. Ik weet niet of ik een bepaald loglevel hoger kan zetten.

Maar ik heb het idee dat de reset zo spontaan/snel gebeurd dat er niks meer gelogd wordt.
Pagina: 1