Toon posts:

Canon scanner werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn Canoscan N1220U heeft het altijd prima gedaan onder Windows XP, maar sinds kort blijft ie alleen maar hangen zodra je hem aansluit op de pc en hij reageert nergens meer op.
Ik heb geprobeerd de software opnieuw te installeren vanaf de cd-rom en ik heb drivers voor Windows XP gedownload, maar bij beide opties krijg ik de volgende foutmelding:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.

Weet iemand misschien wat ik nu moet doen om mijn scanner weer aan de praat te krijgen? Alvast bedankt!!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Klinkt als een probleem met software die niet Windows XP compitable is. Misschien is een benodigd driver bestand overschreven of weg. Een foutje in het register zou het ook kunnen veroorzaken. Alle drivers zorgvuldig verwijderen en de scanner nogmaals installeren zou kunnen helpen. Zo niet, een herinstallatie en dan XP drivers erop zal prima werken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40
Misschien een heel domme opmerking, maar kom.
Kijk eens onderaan de scanner, daar is bij canon zo een schuifknop die je op lock-unlock kan zetten (hangslot symbool). Bij mee (canon lide 35i) is die knop eens verschoven en ik kreeg een gelijkaaardig probleem. Je weet nooit he.