Toon posts:

[HTML] Width in % niet in IE

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik hoop niet dat ik weer in het verkeerde forum zit, maar ik zou niet weten waar ik anders moet zijn.. :P

Ik heb de layout voor m'n forum net helemaal af, maar ik heb 'm tijdens het maken alleen in Firefox getest (stom eigenlijk).. Nu blijkt dat de tabellen (waar de fora en topics in staan dus) in IE zo smal mogelijk zijn, terwijl ze op 100% zijn ingesteld, en dat in FF wel werkt. Als ik een absolute waarde invul doet dat het wel (in beide browsers). Ik kan nu wel al die tabellen gaan veranderen, maar het lijkt me erg omslachtig, ook aangezien ik eerder nooit problemen met percentages heb gehad in IE..

Wat zou dit nou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Gijs

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je zou niet weten waar je moet zijn???? Deze stick heb je voor het gemaak maar niet gelezen? HTML, JavaScript, Flash en Director topics *12-05*

Edit: nah vooruit, ik move hem wel ff ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 18-05-2005 19:09 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Sjeuzes wat een tempo hier.. :P
Weg bij forum Programming, nieuwe in de goeie rubriek, toch gemoved, nieuwe al op slot.. :D
Maar ok, het staat nu goed..

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Heb je misschien een online voorbeeld, want we zijn hier niet helderziend :)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Verwijderd

Topicstarter
Klik

Let verder nog niet op de rest, is nog niet helemaal klaar..

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Waarom werk je daar überhaubt met procenten? Alles eromheen is toch in pixels, dus dan kan je de breedte van het forum ook wel daarin doen.
Maar waarom heb je in godsnaam de css niet gewoon in een extern bestand staan, dit maakt je code echt enorm onoverzichtelijk. Ook klopt je html natuurlijk voor geen ene meter. Tabellen zijn niet voor layout bedoelt, maar voor tabulaire data. Nu is de topiclisting tabulaire data, maar de rest van je site toch echt niet.

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Verwijderd

Topicstarter
Extern bestand komt idd nog.. Maar zoals ik al zeil het is nog niet af. :)

Maar over die tabellen; inderdaad misschien maar gewoon pixels gebruiken, maar toch blijf ik het vreemd vinden dat het niet werkt. Daarnaast zou ik niet weten hoe je die lay-out anders zo wil zetten dan met tabellen; het is gebaseerd op het originele theme subSilver, dus dat heb ik zelf ook niet verzonnen.

Wat wel erg omslachtig is is dat ik niet met classes heb gewerkt voor de tabellen en de cellen, maar met style="" per tabel. Ik dacht er pas later aan dat ik het natuurlijk zo beter kon doen. Maar wie weet als ik weer eens niks te doen heb dat ik ze allemaal verander en door classes laat staan..

Heb je trouwens geen idee hoe het kan dat procenten niet werken in IE?

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

kan wel eens voorkomen dat je niet in een nested tag niet nog eens 100% hebt staan, dat gaf bij mij ook wel eens problemen...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Het klopt inderdaad dat IE soms nogal wat moeite heeft met nested elementen. Maar ja, IE heeft wel moeite met meer dingen, maar ja, met zo'n oude rendeer engine zou je niet veel anders mogen verwachten :X.

Waarom ga je pas later de css in een extern bestand zetten? Het enige wat je nu heb is een enorm onoverzichtelijke code welke het devven nou niet echt positief beinvloed...

Verwijderd

Topicstarter
Dit was nog standaard in de subSilver standaard (vraag me niet waarom). Ben 't nu aan het veranderen.

Overigens, IE 7 zal hier neem ik aan wel minder moeite mee hebben niet waar?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 20:28 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
IE7 duurt nog wel een tijdje hoor..

Maareuh, aangezien het een phpBB forum is, waarom zoek je daar dan niet even of je een oplossing kunt vinden? Ze hebben ook een forum.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het ligt lijkt me niet aan het feit dat het phpBB is.. Eerder gewoon een code kwestie..

Verwijderd

tja, absolute en relatieve widths door elkaar heengebruiken in een tabel is ook niet echt de bedoeling toch?

In FF schokt het ook behoorlijk als ik verschillende pagina`s bekijk verspringt de site steeds een stukje,...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 20:40 ]

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
heb met dit soort zaken ook een hele tijd zitten klooien,
het bleek later te liggen aan Dreamweaver. Eerst werkte ik met Dreamweaver 4 UltraDev, maar na de overstap naar Dreamweaver MX wordt er automatisch een DTD bovenaan een nieuwe HTML pagina toegevoegd (w3.org/nogwat/loose.dtd). Haal deze verwijzing weg en je probleem is opgelost (zo was het bij mij tenminste) :P

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
D4V3 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:41:
heb met dit soort zaken ook een hele tijd zitten klooien,
het bleek later te liggen aan Dreamweaver. Eerst werkte ik met Dreamweaver 4 UltraDev, maar na de overstap naar Dreamweaver MX wordt er automatisch een DTD bovenaan een nieuwe HTML pagina toegevoegd (w3.org/nogwat/loose.dtd). Haal deze verwijzing weg en je probleem is opgelost (zo was het bij mij tenminste) :P
Idd, de gebruikte doctype is incompleet..

Zie http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html voor een lijstje :)

In jouw geval dus:
code:
1
2
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
   "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 18-05-2005 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nooit geweten dat die rare tag daarboven ertoe deed.. :P
Maar hoe kom ik er achter welke ik nodig heb? Of in ieder geval voor welk type HTML ik moet gebruiken? :)

EDIT: Ah die dus.. :P

EDIT 2: Hm, die verhelpt het niet maar laat de pagina er alleen maar vreemder uitzien..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 20:49 ]

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
kijk anders hier eens: http://www.w3.org/QA/Tips/Doctype. Daar staat uitgelegt waarvoor een doctype dient :)

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
gewoon die hele regel weggooien joh, werkt het beste, klote DTD's verzieken altijd wel je lay, of het nou in firefox of in Iexplore is...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 00:31

krvabo

MATERIALISE!

D4V3 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:05:
gewoon die hele regel weggooien joh, werkt het beste, klote DTD's verzieken altijd wel je lay, of het nou in firefox of in Iexplore is...
Zonder dtd is het wel ranzig imho :X
Nu kijkt elke browser maar hoe hij het oplost.. niet altijd handig als je wil dat het in alle browsers werkt ;)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
D4V3 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:05:
sorry, maar als jouw layou-out het niet goed doet met een DTD, ligt het probleem toch echt bij jou :/ , zeker als je het over FF hebt (niet dat FF heilig is, soms ook last van renderbugjes, maar dat is redelijk zeldzaam).

Jij gebruikt zeker ook nogsteeds tabellen voor je layout? Semantische html is toch alleen extra gedoe? jammer dan dat je achteraf een onleesbare, slecht onderohudbare code-brij krijgt, waardoor je idd hele vervelende problemen kan krijgen, en de grootste problemen heb bij het oplossen ervan...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe anders dan met tabellen maken jullie je lay-out dan als ik vragen mag? :X

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zoek eens op semantisch html css gebruik ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Nooit van gehoord.. Mja ik lees dat het met div's enzo te maken heeft maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.. Zal eens verder kijken.

Heeft het trouwens ook met 'XHTML' te maken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 12:23 ]

Verwijderd

Nooit van gehoord.. Mja ik lees dat het met div's enzo te maken heeft maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.. Zal eens verder kijken.
OMG. Waar blijft die FAQ. En het heeft overigens weinig met DIV elementen te maken.

Verwijderd

Hmm,
HTML:
1
<meta name="generator" content="Adobe GoLive">
Wellicht handig om eerst is wat te leren?

Verwijderd

Topicstarter
-knip, dat is al wat :)-

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 12:27 ]

Verwijderd

Heeft het trouwens ook met 'XHTML' te maken?
Nee, totaal niet. Hoewel denk ik minstens 50% het door elkaar haalt. Je bent dus niet alleen.

Verwijderd

Topicstarter
Met 'RSS' dan? :X

edit: Hm, ook niet echt volgens mij.. Maar nu ik eens wat naar broncode's kijk van sites die ik in tabellen zou opbouwen zie ik dat dat allemaal met div's wordt gedaan. Werkt dat op een soort layers ofzo, waarbij je gewoon een positie op het scherm kunt bepalen?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 12:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:33:
Met 'RSS' dan? :X

edit: Hm, ook niet echt volgens mij.. Maar nu ik eens wat naar broncode's kijk van sites die ik in tabellen zou opbouwen zie ik dat dat allemaal met div's wordt gedaan. Werkt dat op een soort layers ofzo, waarbij je gewoon een positie op het scherm kunt bepalen?
Beste Gijs, bestudeer de sites die Anne je aangeeft eerst eens. Als je dan nog vragen hebt kom gerust terug, maar ga niet zomaar wat roepen ;)

Verwijderd

http://annevankesteren.nl/2004/11-structurering

Het gaat er gewoon om dat je elementen e.d. gebruikt waar ze voor bedoelt zijn. Het heeft niks met visuele weergave te maken. Visuele weergave bepaal je met CSS. Daar kun je A List Apart voor doorlezen (zie twee replies terug).

Verwijderd

Topicstarter
Het is me al wat meer duidelijk. Ik zal binnekort eens proberen of ik de layout van mijn site zonder tabellan kan maken maar met CSS (div, h1 e.d.).

Het is alleen wel vreemd dat phpBB haar standaard stijl in tabellen zet, evenals Pivot weblog, niet waar? Dat forum laat ik denk ik wel in tabellen staan, zei het met beter classes gebruik en gewoon absolute waarden. Tot nu toe in ieder geval bedankt voor de hulp. :)
Pagina: 1