Toon posts:

[LED] Ledje van mn harde schijf knippert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier al bijna een halve jaar emt dit probleem. Ik heb het goed aangesloten. Dat weet ik zeker.

=AANKNOP
=POWERLED
=HDDLED
=RESETKNOP

= betekent 2 pinnetjes.

Weet iemand het probleem? Meer info?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

De + en - niet goed? Dus even omdraaien die stekker?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:44

Dentheman

Zie signature

is het ledje niet gewoon stuk :?

of doet je hardeschijf het wel ;)

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
@ Han

Zou kunnen...
Toen ik daar mn power led aansloot (kabel) deed ie het wel. Nou... Scheen alleen.
+ en - zou het kunnen zijn

Denman89

Ledje is niet stuk
En mn HDD doet het gewoon anders zou ik hier niet zijn :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Met alle respect, maar je LED doet het niet. Zou je dan willen onderbouwen waarom je denkt dat het niet aan het aansluiten ligt en hoe je de LED hebt getest zodat je zeker weet dat deze niet edefect is...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hangt je hdd aan de hoofd/chipset controller, of aan een extra controller-chip? Want dan wordt het misschien niet doorgegeven, of moet je je hdd-active LED misschien elders opprikken...

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Misschien wat meer specs? Want op m'n K8T knippert het hd ledje ook niet op alle aansluitingen, bv. bij die van de raid controller niet. Ah, zoals _XipHiaS_ al zei dus...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

Reptile209

- gers -

Je kan het HD-ledje natuurlijk makkelijk testen door 'm even op de POWER-aansluiting te hangen :)

Zo scherp als een voetbal!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 11:33

Steffy

Ayreonaut

Ik weet wel dat ie het bij mij ook niet doet, en dat al 2 jaar niet, hij brand gewoon altijd, maakt niet uit hoe je het ding aansluit maar na 2 jaar zal het mij verders een rotzorg zijn, de computer staat onder het bureau dus ik zie het verders toch niet, en of het nu wel of niet goed is maakt me niet uit, als er na 2 jaar iets stuk gaat is het niet erg, dan leeft het al langer dan de bedoeling is :P

Verwijderd

Reptile209 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:18:
Je kan het HD-ledje natuurlijk makkelijk testen door 'm even op de POWER-aansluiting te hangen :)
moet je 'm wel in 2en zagen, de power led connector heeft 3 pinnetjes, de hdd led 2 :P

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
haha.

offtopic:
Ik vind zo'n hd ledje wel handig, kan er soms toch wel nuttige info over de staat van je computer uithalen. Tenminste als de muziek harder staat dan de HD-ratel.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

sommige moederborden hebben een aparte led aansluiting (of geen) voor de sata hd's.
Sluit je dan een sata hd aan waarbij de led alleen werkt voor ide hd's dan zul je inderdaad je ledje niet zien branden.

Dus: welke hd heb je?
en welk moederbord?

[ Voor 4% gewijzigd door job op 18-05-2005 21:54 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:11

_Ernst_

Mark It Zero!

Specs zouden in dit geval wel handig zijn, mijn hd-led reageert namelijk ook niet op sata drives, alleen op ide schijven. Dus als jij een sata hd hebt zou het kunnen dat het daardoor komt.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Mn specs

HDD: Seagate (lang leve Seagate)
MOBO: MSI 9337

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:11

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:32:
Mn specs

HDD: Seagate (lang leve Seagate)
MOBO: MSI 9337
Vooral niet te veel info geven hoor :z

Wat voor soort hd? Sata of ata of scsi of wat? Dat is hier namelijk wel van belang.

Last.fm

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zoeken met de search naar 'harde schijf led blijft branden' levert dit op.

8e url is deze:

Irritant HDD ledje

Sluitpost:
Sja, dat ligt dus aan Windows.. De voornaamste oorzaken zijn de services en de swapfile. Plug gewoon de kabel van het LED'je eraf of bouw een filter in. Verder doe ik hem dicht, omdat dit geen probleem met de harddisk is, maar een "probleem" met Windows XP, waarvoor geen concrete oplossing is. Zoek eens rond in WOS
Dan staan er 3 topics genoemd waarin het antwoord niet staat.

Maar goed, je swapfile, ga daar eens mee aan het klooien... wellicht dat dat wat oplevert.

[ Voor 4% gewijzigd door WFvN op 18-05-2005 19:42 ]

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik denk dat de draadjes wel aangesloten zijn , maar niet juist.

Zelf heb ik hier ook een kast waar ik een half uur mee heb zitten prutsen, aangezien mijn PW-led de Hdd activity aangaf(in het groen) en mijn PW-led rood was 8)7 (inmiddels is dat gefixed, hdd- rood en power-on - groen! :*) )

zitten de stekkertjes wel juist aangesloten(check je moederbord boekje...eventueel googlen voor de handleiding)
zoek doormiddel van een batterijtje uit wat de + en - is van de je ledjes en dat aansluitspinnetjes controlleer je met een multimeter.

anderzijds lijkt het me sterk dat je ledje kapot is? denk eerder dat het niet goed is aangesloten, of je hebt heeeel werkgeheugen! :P

[ Voor 5% gewijzigd door willy1986 op 18-05-2005 19:55 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En dan is er nog de mogelijkheid dat de LED weer erg goedkoop in de behuizing is geplaatst, waarbij een verbindinkje misschien sluiting maakt met het metaal van je kast. Of de bedrading doorgesneden op het doorvoerpunt naar het frontje van je case. Even geheel natrekken dus.

[ Voor 17% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-05-2005 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is me net gelukt en hij doet et.

Bedankt voor de hulp! :P

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tja, maar zeg nou ook even wat je gedaan hebt dan....

Verwijderd

Topicstarter
De HDD-connector omgedraaid...

Als ik nou mn lay-out uit elkaar haal en em daar omdraai kan die gewoon mn moederbord in.

Alleen hoe haal je de voorkant er af? :? 8)7

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:38
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:51:
De HDD-connector omgedraaid...

Als ik nou mn lay-out uit elkaar haal en em daar omdraai kan die gewoon mn moederbord in.

Alleen hoe haal je de voorkant er af? :? 8)7
HD connector omgedraait? je sata connector? je IDE connector? je LED connector, dus toch + en - verkeerd om?. heb je nog niet verteld wat je gedaan hebt.

en voorkant kan je los schroeven of er af trekken, licht aan de kast maar dat kan je zo zien als je even de moeite neemt.
Pagina: 1