Draadloos in het hele huis.

Pagina: 1
Acties:

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 22:20
Aller eerst ik ben een complete noob |:( op dit gebied, wie kan me helpen.

We hebben ADSL en een Alcatel 510 met een ingebouwde 4-poorts switch we willen internet draadloos gaan delen voor 2 computers.

Computer 1:
Is een P3 met Win98se en staat in de zelfde ruimte als het modem (beganegrond).

Computer 2:
Is een P4 (erg moderne pc) met WinXp en staat op zolder, het draadloze signaal moet hier dus door 2 vloeren heen.

Ik wil boven op zolder gewoon een snelle verbinding hebben. :)

Ik heb een Senao 100mw AP gekocht en een Senao 11 Pci kaartje (www.senao.nl)

maar heb geen verbinding, op de 1e verdieping naar de zolder niet en van de begane grond naar de zolder ook niet. :'( :?

Zet ik de AP naast de PC dan heb ik geen probleem.

Moet ik misschien een andere antenne aan mn PCI kaartje hangen?

Wie weet meer?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

whoops, voortaan goed lezen... excuus... zet je AP dan es stapsgewijs een stuk verder.. blijkbaar een sterke stoorzender? probeer die eens te lokaliseren.. (telefoons oid)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 18:50 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
Wat voor soort vloeren zijn het?

• Erw
Arnout schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:50:
Wat voor soort vloeren zijn het?
Eehm tja beton denk ik, het huis is 15 jaar oud dus gewoon van die platen.

T'zou toch moeten kunnen?

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

ik heb hier een AP op zolder hangen en kan zelfs in de tuin nog internetten, dus ja, het zou moeten kunnen.

Waar je naar zou kunnen kijken:

* stoorzenders (eerder genoemd)
* config van je AP of je met vol vermogen zend
* config van je ontvanger, of je met volledig vermogen ontvangt.

indien niet op vol vermogen ingesteld, dat even doen en dan verder testen.

[Signature]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
tja, bij draadloos kan het aan een heleboel liggen, ik noem er even een paar op (die nog niet genoemd zijn :) ):
- ssid goed ingesteld op zowel AP als client?
- WEP / WPA ingeschakeld? Schakel eerst uit, kijken of het werkt. Daarna encryptie aanzetten (lees manual hoe je moet toepassen, dus op AP als op client)
- staat MAC filtering aan? Ja? -> uitzetten. Je kunt dat ook wel weer proberen als je wel verbinding hebt.
- Heb je goeie drivers voor je client?
- firmware up-to-date (zowel AP als client)? Een hoop bug's worden meestal gefixed via firmware updates.

Nou, probeer eerst dat maar, als het niet lukt, dan horen we het wel :)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:52

St@m

@ Your Service

-krekel- schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:18:
tja, bij draadloos kan het aan een heleboel liggen, ik noem er even een paar op (die nog niet genoemd zijn :) ):
- ssid goed ingesteld op zowel AP als client?
- WEP / WPA ingeschakeld? Schakel eerst uit, kijken of het werkt. Daarna encryptie aanzetten (lees manual hoe je moet toepassen, dus op AP als op client)
- staat MAC filtering aan? Ja? -> uitzetten. Je kunt dat ook wel weer proberen als je wel verbinding hebt.
- Heb je goeie drivers voor je client?
- firmware up-to-date (zowel AP als client)? Een hoop bug's worden meestal gefixed via firmware updates.

Nou, probeer eerst dat maar, als het niet lukt, dan horen we het wel :)
Lijkt me gelul, aangezien het wel werkt al hij de AP naast zijn PC zet.

Ach, ik zit nu ook op zolder draadloos te internetten.. huis van 15 jaar oud, betonnen vloeren ;)
AP staat in de meterkast op de BG.
Met goedkoop spul heb ik het een tijd geleden al geprobeerd en toen kreeg ik het niet aan de praat.
Vorige maand heb ik een Linksys Speedbooster gekocht en nu werkt het perfect. (54mbit)

Hmm, dat senseo spul is dus toch niet echt goedkoop zie ik net, nouja, je zou een ander merk kunnen proberen, dat was bij mij de oplossing..

[ Voor 58% gewijzigd door St@m op 18-05-2005 19:26 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
wat je ook nog kunt proberen is het AP op verschillende kanalen te zetten.
wil ook nog wel eens helpen.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

@krekel, dat is dus onzin idd omdat als TS naast het AP zit het wel werkt.
gupje schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:33:
wat je ook nog kunt proberen is het AP op verschillende kanalen te zetten.
wil ook nog wel eens helpen.
oeh, goed punt. die was ik idd vergeten :o

[Signature]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
Lijkt me gelul, aangezien het wel werkt al hij de AP naast zijn PC zet.
hmmm... ik moet toch maar eens beter leren lezen :)

Verwijderd

Met senao zou het zeker moeten lukken, er is geen sterker spul te krijgen dan senao. Er moet in dit geval wel storing in de lucht hangen. Mischien van DECT telefonie of bluetooth spullen bij de PC in de buurt.

• Erw
Dect telefoon staat bij de modem / AP in de buurt.......maar niet bij de PC op zolder.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 20:42
hhmm... betonnen vloeren zeg je. dan ben k bang dat je zo'n leuke kooi van faraday door je hele huis hebt. in betonnen vloeren zitten van die metalen matten die het signaal tegenhouden

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Erw
DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:07:
hhmm... betonnen vloeren zeg je. dan ben k bang dat je zo'n leuke kooi van faraday door je hele huis hebt. in betonnen vloeren zitten van die metalen matten die het signaal tegenhouden
Hoe kan het dan dat het bij anderen op dit forum wel wil?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:52

St@m

@ Your Service

Tja, het ijzer in het beton verhaal zou kunnen kloppen.. als dat het is heb je wel een probleem volgens mij, want dan gaat wireless nooit werken.

Maar je zou toch echt die speedbooster AP van Linksys kunnen proberen. Deze geeft volgens de doos een signaal sterkte van +35% .
Bij mij werkt het hier nu perfect. Ik denk dat als je vraagt dat als het niet werkt je het terug kan brengen dat het dan ook wel mag, dus nooit geschoten is altijd mis.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Erw
St@m schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 03:53:
Tja, het ijzer in het beton verhaal zou kunnen kloppen.. als dat het is heb je wel een probleem volgens mij, want dan gaat wireless nooit werken.

Maar je zou toch echt die speedbooster AP van Linksys kunnen proberen. Deze geeft volgens de doos een signaal sterkte van +35% .
Bij mij werkt het hier nu perfect. Ik denk dat als je vraagt dat als het niet werkt je het terug kan brengen dat het dan ook wel mag, dus nooit geschoten is altijd mis.
Wat is zo'n Speedbooster precies? past dat op mijn AP?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Erw schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:56:
[...]

Wat is zo'n Speedbooster precies? past dat op mijn AP?
Staat op de site van Linksys: http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=38&prid=629 :Y)
Op de site staan een paar modellen van Linksys genoemd waarbij dit ding werkt, maar moet denk ik ook met andere AP's werken.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 20-05-2005 22:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:07:
In alle huizen met betonvloeren zit ijzer.
Dit ijzer zit NIET aan aarde en is dus ook geen kooi van faraday, ook omdat dit in de muren en plafond vrijwel nooit aan elkaar zit, een kooi van faraday moet rondom een aparaat zitten om te storen.

(Mijn Router staat in een stalen patchkast en achter in de tuin (dik 17 meter en een paar muren verder) doet ie het nog steeds. (Linksys WRT54G)

• Erw
Ik word echt verdrietig van dit alles, koop je een van de "sterkste" AP's en werken homaar....

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
Erw schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:25:
Ik word echt verdrietig van dit alles, koop je een van de "sterkste" AP's en werken homaar....
Het kan ook zijn dat hij DOA (Death On Arrival is) terugaan naar de winkel en ruilen.
Heb dit ook gehad met een sitecom router, op 50cm afstand werkte alles, op een meter niet meer, omgeruild en perfecte verbinding...
Pagina: 1