Toon posts:

[visual basic] Form afsluiten, en list 1 actief laten.

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb nu een webbrowser gemaakt, met een mediaplayer erin.
De mediaplayer speelt af in de browser, en de playlist staat in een aparte form.
Als je de form open laat staan van de playlist, gaat mediaplayer gewoon door met het volgende nummer wanneer deze is afgelopen.
Hij pakt dan de nummers die in list1 staan.

Maar als je de playlist afsluit, gaat mediaplayer dus niet door met het volgende nummer.
Hoe kan je ervoor zorgen dat de listbox gewoon actief blijft wanneer je de form sluit?

Verwijderd

Array in het geheugen, liedje afgelopen volgend liedje? :?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:16:
Array in het geheugen, liedje afgelopen volgend liedje? :?
hoe zet je het in het geheugen? :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeeh.. maak gewoon een array aan??

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat nieuw in visual basic.
Maar in de playlist word dus een file geladen, waaruit de nummers vervolgens in list1 komen te staan.
Hoe moet ik dan met een array te werk gaan?
echt goede informatie heb ik nog niet gevonden,.

Verwijderd

het is alweer even geleden dat ik nog met vb gewerkt heb maar dit zou het ongeveer moeten zijn:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
Dim i As Integer

For i = 0 To Form1.List1.ListCount
playlist(i) = Form1.List1.ItemData(i)
Next

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:44:
Ik ben wat nieuw in visual basic.
So? Er zijn een hoop VB tutorials te vinden.

Naast een array zou je ook een listbox op je eerste scherm kunnen zetten welke je niet toont. Hierin stop je dan hetzelde als de listbox op het andere form.

Een beetje VB tutorial legt je echt wel uit hoe je een array kan gebruiken. Items van de ene listbox naar de andere kopieren is nu ook niet echt een moeilijke bezigheid. Daarnaast is je topicstart aan de korte kant en twijfel ik enorm of je nu zelf al het 1 en ander hebt geprobeerd voordat je hier een topic opent.

Zie ook P&W FAQ - De "quickstart" voor de zaken die we van jou en van een topicstart verwachten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.