Toon posts:

[pdf]2 A5jes op 1 A4, op goede volgorde..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er heel lang over nagedacht, en verschillende mensen gevraagd, maar ik kom er niet uit. Ik heb de opdracht om een boek te printen. Elke bladzijde van dat boek is A5. Het meest logische is om dan 2 A5'jes op 1 A4'tje te zetten. Maar hoe print ik het zo uit, dat het - wannneer het uit de printer komt - meteen dubbelgevouwen kan worden?
offtopic:
Ik denk dat het een hele eenvoudige instelling is in Adobe Reader, ik heb al geprobeerd, maar het is al een paar keer fout gegaan, vandaar dat ik het hier vraag..

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Meestal zit zoiets in je printerinstellingen... En je moet ook nog rekening houden met dubbelzijdig bedrukken of niet. Suc6

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

alle dtp progsels hebben geloof ik wel een optie om je pagina's door elkaar te husselen, waar werk je in?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gemaakt in OpenOffice, en het is nu een PDF... Ik heb nu sinds een paar dagen ook Indesign.. maar ik denk dat ik daar nu niks meer aan heb ....

Het zou het makkelijkst zijn als het met Adobe Reader kon.. Dan hoef ik zelf ook niet te gaan rekenen..

Het is wel de bedoeling om hem dubbelzijdig te doen, een echt boek is ook dubbelzijdig:p

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 17:34 ]

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 16:27

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Je moet een inslagschema (laten) maken. sommige printers hebben een dergelijke functie in de driver zitten (booklet, in 9 van de 10 gevallen gaat het om saddle stitched (geniet gebrocheerd).
De som van twee pagina's naast elkaar moet het totaal aantal pagina's zijn +1 (dus bij 20 pg. is de som 21.
Het makkelijkst is om het een Impositionpragramma of plugin te laten doen. Voor Acrobat is Quiet Imposition een goede optie, er zullen ongetwijfeld wel meer plugins voor Acrobat op de markt zijn die hetzelfde doen.

/edit: er zijn ook plugins voor InDesign, evt kun je de PDFpagina's in InDesign plaatsen, maar dat is een heel karwei als het om veel pagina's gaat. Overigens kun je in InDesign heel goed tekst importeren met behoud van de meeste opmaakfuncties uit Word (en ik mag aannemen dat OO ook werkt)

[ Voor 24% gewijzigd door NijntjeRocks op 18-05-2005 17:36 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
NijntjeRocks schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:34:
Je moet een inslagschema (laten) maken. sommige printers hebben een dergelijke functie in de driver zitten (booklet, in 9 van de 10 gevallen gaat het om saddle stitched (geniet gebrocheerd).
De som van twee pagina's naast elkaar moet het totaal aantal pagina's zijn +1 (dus bij 20 pg. is de som 21.
Het makkelijkst is om het een Impositionpragramma of plugin te laten doen. Voor Acrobat is Quiet Imposition een goede optie, er zullen ongetwijfeld wel meer plugins voor Acrobat op de markt zijn die hetzelfde doen.

/edit: er zijn ook plugins voor InDesign, evt kun je de PDFpagina's in InDesign plaatsen, maar dat is een heel karwei als het om veel pagina's gaat. Overigens kun je in InDesign heel goed tekst importeren met behoud van de meeste opmaakfuncties uit Word (en ik mag aannemen dat OO ook werkt)
Oh ja.. het zijn 24 pagina's als ikhet goed heb.. En ik kan het wel naar indesign exporteren, maar ik heb nog haast nooit iets in Indesign gedaan..

Verwijderd

quite imposing heet het trouwens, je kan er een demo van downloaden:
http://www.pdfstore.com/details.asp?prodid=37&rp

Verwijderd

Topicstarter
dit topic kan weer dicht, mophor heeft me geholpen, bedankt..
Pagina: 1