RDC op WinXP tegelijk met actief werken?

Pagina: 1
Acties:

• rainstarr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07-2021
Beste Tweakers,

Ik heb thuis een WinXP Pro machine. Daarom heb ik RDC (Remote Desktop Connection) staan waarmee ik vanaf me werk etc kan inloggen.

Nou wil ik tijdens het gamen ook lekker kunnen msnnen, mailen enz. Dan dacht ik aan 2 schermen, 1 Thin Client en 1 PC (Met die welbekende XP) en een KVM switch waarvan ik de V niet gebruik.

Iemand enig idee hoe ik op me XP machine kan blijven gamen en toch via RDC het venster kan overnemen. Nu gaat dat wel maar crasht het spel (of wordt geminimaliseerd) en word vervolgend me hoofdvenster gelockt.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb kunnen geven.

Alvast bedankt voor het lezen.

Gegroet,

Jasper

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je dus gamen via RDP? Dat gaat je niet lukken, veel te traag :)

• rainstarr
Nee hoor. Ik wil MSNnen en Mailen via RDC en gamen via me gewone PC :)

Ik begrijp dat het onmogelijk is om te gamen via RDC.

Thanks voor je andwoord anyway

Verwijderd

je kan maar met 1 client ingelogged zijn geloof ik
mij was het nog nooit gelukt iig

• rainstarr
Daar was ik al bang voor. Helaas.

Nou in iedergeval bedankt.

• StevenK
  • Laatst online: 05-05 20:33
Eer schijnt iets te zijn met bepaalde DLL's uit de bèta van SP2; daarmee kun je dan wel meer sessies op één systeem draaien. Op de diverse MCE fora kun je daar genoeg over vinden,.

[ Voor 22% gewijzigd door StevenK op 19-05-2005 08:48 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

StevenK schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:48:
Eer schijnt iets te zijn met bepaalde DLL's uit de bèta van SP2; daarmee kun je dan wel meer sessies op één systeem draaien. Op de diverse MCE fora kun je daar genoeg over vinden,.
Ja precies. Dit werkt heel goed. Het enige nadeel is dat je geen sessie kan overnemen, om bijvoorbeeld thuis nog ff wat documenten van het bedrijfsnetwerk te openen op je thuis computer.

Dit nadeel heb ik opgelost met een tweede remote desktop, via vnc(die ik dus draai binnen die rdc verbining). Hierdoor kan ik als ik thuis ben inhaken op de remote sessie(rdc via vnc) die ik naar mijn werk heb opengezet en via die sessie bestanden koperieren naar mijn harddisk. Die bestanden kan ik vervolgens via de normale manier openen.

Verwijderd

Nadeel van VNC is alleen dat het zo traag als de pest is :)
Pagina: 1