Geen video met Peak GeForce 6600 256MB

Pagina: 1
Acties:

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:22
Ik heb een Asus A8N-SLI met een Peak GeForce 6600 256MB PCI-Express.

Het systeem geeft een lange piep en geen video output. Dit is de 2e Peak GeForce 6600 256MB PCI-Express kaart, de eerste was stuk. Deze kaart en de A8N heeft de leverancier getest en zouden OK zijn.

Heb inmidels ander voeding en ander geheugen geprobeerd, niets hielp...

Heeft iemand een idee of deze kaart soms niet compatieble is ment de Asus A8N-SLI?

Of heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen? :? :?

• Shoppie
Shoppie schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:39:
Ik heb een Asus A8N-SLI met een Peak GeForce 6600 256MB PCI-Express.

Het systeem geeft een lange piep en geen video output. Dit is de 2e Peak GeForce 6600 256MB PCI-Express kaart, de eerste was stuk. Deze kaart en de A8N heeft de leverancier getest en zouden OK zijn.

Heb inmidels ander voeding en ander geheugen geprobeerd, niets hielp...

Heeft iemand een idee of deze kaart soms niet compatieble is ment de Asus A8N-SLI?

Of heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen? :? :?
Misschien nog goed om te vermelden dat ik de lampjes op het toetsenbord wel aan en uit kan schakelen.
Dus ik denk dan dat de CPU wel iets doet maar geen video aansturen....? De leverancier geeft echter aan dat hij denkt wat de CPU niet goed is, wat is jullie mening, zou dit het zijn?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er van uitgaande dat je leverancier goed getest heeft is er best een kans dat je CPU kapot is. Dat zal die lange piep dan ook wel zijn.

Probeer eens te testen met een andere CPU, of de videokaart in een ander systeem (vrienden/kennissen.)

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Of het geheugen is niet lekker, ik dacht dat een lange piep namelijk voor geheugen problemen stond.

It takes one to know one...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb voor een paar weken ook een Peak 6600 256MB kaartje op mijn A8N SLI geprikt. Het werkt al een week stabiel, dus het is zeker wel een goede combinatie. Het probleem ligt dus niet bij de compatibiliteit. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Shoppie
Dubbeldrank schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:11:
Of het geheugen is niet lekker, ik dacht dat een lange piep namelijk voor geheugen problemen stond.
Dat ga ik nog even proberen met mem dat zeker goed is.

• Shoppie
Kawaii schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:55:
Er van uitgaande dat je leverancier goed getest heeft is er best een kans dat je CPU kapot is. Dat zal die lange piep dan ook wel zijn.

Probeer eens te testen met een andere CPU, of de videokaart in een ander systeem (vrienden/kennissen.)
Maar als de CPU stuk is, zou je dan de led's van caps lock op het keyboard het ook niet moeten doen? Of staat dit los van de AMD 64?

Verwijderd

Dat lijkt me wel ja :). Ik denk niet dat je daarvoor de cpu inschakelt eigenlijk. Sterker nog, nu ik erover nadenk weet ik het zeker. Ik kan namelijk zo'n speciaal "hotkey-button-ledje" aan/uitzetten als ik mn PC uit heb (die zit idd op het toetsenbord, als 4e ledje in het rijtje Num Lock, Caps Lock, Scroll Lock en dan dus dat speciale geval. Als je die uit hebt doen enkele sneltoetsen als Internet, Play/Pauze/Volgende/Vorige met WMP etc het niet meer)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 23:08 ]

• Shoppie
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:07:
Dat lijkt me wel ja :). Ik denk niet dat je daarvoor de cpu inschakelt eigenlijk. Sterker nog, nu ik erover nadenk weet ik het zeker. Ik kan namelijk zo'n speciaal "hotkey-button-ledje" aan/uitzetten als ik mn PC uit heb (die zit idd op het toetsenbord, als 4e ledje in het rijtje Num Lock, Caps Lock, Scroll Lock en dan dus dat speciale geval. Als je die uit hebt doen enkele sneltoetsen als Internet, Play/Pauze/Volgende/Vorige met WMP etc het niet meer)
Klink logisch, dan moet het zo zijn dat de CPU stuk is want ik heb net een reepje 100% goed geheugen in het systeem gedaan en de fout bleef thezelfde. En wat er nog meer fout zou kunnen zijn weet ik echt niet meer.
Dus CPU maar terug naar de leverancier vrees ik. :'(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je ook alle geheugenbanken één voor één geprobeerd?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Shoppie
Prutz0r schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:51:
Heb je ook alle geheugenbanken één voor één geprobeerd?
Ja, en ook met een zeker goede bank blijft het probleem, helaas dus :'(
Pagina: 1