Toon posts:

verwijderen uit browserlist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een nt-workstation is het mogelijk om vanaf de command line een net... (nog iets) commando te geven om te zorgen dat de naam uit de browserlijst verdwijnt. Weet iemand of dit ook mogelijk is met een win9x station? Ik zoek dus een command line oplossing.

Thanks

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik denk niet dat dit mogelijk is, omdat er altijd 1 pc is in het netwerk die de browserlist bij houd, en daar kun jij niks aan veranderen (misschien: tenzij jij de master browser bent).

Mag ik weten waarom je dit wilt?

Zeker weten doe ik dit niet, verbeter me als ik verkeerd zit.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard moet er een server zijn die de browserlijst bijhoud. De domain masterbrowser. Deze indexeerd alle pc's op het netwerk en geeft ze weer in network neighbourhood. Als je alleen servers hierin wilt weergeven is dit knap irritant. Zoals ik al zei, nt workstation is geen probleem, nu de 9x stations nog.
Op donderdag 11 januari 2001 12:35 schreef jelmervos het volgende:
Ik denk niet dat dit mogelijk is, omdat er altijd 1 pc is in het netwerk die de browserlist bij houd, en daar kun jij niks aan veranderen (misschien: tenzij jij de master browser bent).

Mag ik weten waarom je dit wilt?

Zeker weten doe ik dit niet, verbeter me als ik verkeerd zit.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 16:31
Via de registry kan je de browsing optie in win95 op uit zetten. Hij staat standaard op automatisch.

Aan - Zichtbaar in browserlist en probeert MB te worden. Lukt niet indien betere pc in netwerk aanwezig is.

Automatisch - Zichtbaar in browserlist en kijkt of er behoefte is aan een MB. Zo ja, hij probeert het.

Uit - Niet zichtbaar in browser-list.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 11 januari 2001 16:05 schreef jvdmeer het volgende:
Via de registry kan je de browsing optie in win95 op uit zetten. Hij staat standaard op automatisch.
Waar in het register?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."