[XP] Verwijderde gebruiker blijft zich aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03 11:44
GoT doorgezocht maar niet gevonden ... heb echt gekeken |:(

Heb net Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd. En zoals gewoonlijk de gebruikers aangemaakt. Nu had ik bij 1 een typfout gemaakt, dus een verkeerde gebruikers naam.

Nu dacht ik simpel NOG een gebruiker aan te maken met de juiste naam, en die andere te verwijderen. Maar nu probeerd de verwijderde gebruiker zich nog steeds aan te melden bij het aanmelden op Windows.

De situatie;

Ik had 3 gebruikers;

1. Humphre (Is dus fout!)
2. Ans
3. Humphrey

Omdat ik veel rommel in C:\Documents and Settings wil ik dit netjes hebben. Als ik de eerste naam wijzig werkt dit wel maar blijft de map structuur wel op de oude naam, dit wil ik dus niet.

Nieuwe gebruiker aangemaakt (#3 Humphrey) en de verkeerde (#1 Humphre) verwijderd. Mooi klaar.

Maar bij iedere reboot en als Windows opstart krijg ik het 'klassieke' aanmeldings-box met de melding dat het wachtwoord van account 1 niet klopt en dus ook niet aan te melden is. Met een ALT-TAB kom ik weer bij het 'normale' snelle aanmeldings menu en kan ik me gewoon aanmelden bij de overige 2 account. Het verkeerde account staat er dus ook niet tussen, deze had ik immers verwijderd.

Dus de vraag,

Hoe kan ik account 1 definitief verwijderen? Zodat deze zich ook niet probeerd aan te melden bij de boot. Via Systeembeheer > Lokale Gebruikers staat hij er ook niet tussen. Dus waar hij zich verstopt is mij niet duidelijk.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 14:15
Misschien dat je gebruiker nog rondzwerft in de autologon in je register en hij daarom telkens meteen bij het opstarten probeert in te loggen als het verwijderde account?

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Edit:
http://www.winguides.com/registry/display.php/13/

Haal de usergegevens uit je register en zet AutoAdminLogon op "0" ipv "1" als die dus aan staat :)

[ Voor 27% gewijzigd door Morax op 18-05-2005 16:43 . Reden: Extra info ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Morax schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:39:
Misschien dat je gebruiker nog rondzwerft in de autologon in je register en hij daarom telkens meteen bij het opstarten probeert in te loggen als het verwijderde account?

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Dat lijkt mij ook het meest voor de hand liggende idd.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• MrLee
Thx Morax ... dit schiet al een stuk op :9

Krijg nu inderdaad de foutmelding niet meer! Heb de oude 'DefaultUser' veranderd van Humphre naar Humphrey.

Maar nu logt hij automatisch in met mijn naam, maar nu krijg ik geen keuze scherm meer. Ik weet niet welke reg-waarde ik hier voor aan moeten passen.

/Edit: Damn Morax, actief in DGL? Ik ben daar nog Match-Admin geweest ... long-long-ago :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door MrLee op 18-05-2005 16:51 ]

• Morax
mrleeais schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:48:
Thx Morax ... dit schiet al een stuk op :9

Krijg nu inderdaad de foutmelding niet meer! Heb de oude 'DefaultUser' veranderd van Humphre naar Humphrey.

Maar nu logt hij automatisch in met mijn naam, maar nu krijg ik geen keuze scherm meer. Ik weet niet welke reg-waarde ik hier voor aan moeten passen.

/Edit: Damn Morax, actief in DGL? Ik ben daar nog Match-Admin geweest ... long-long-ago :Y)
Zie mijn edit, zet de waarde "AutoAdminLogon" of iets dergelijks op 0 om de autologin helemaal uit te zetten :)

offtopic:
Ik heb het overgenomen van mijn leader en co-leader (GlobalWar en Luna) die geen tijd meer hadden :)

• MrLee
Fixed! That did the trick! _/-\o_ THX!

[Off Topic]
Leuk, doe de groeten aan Jeremy en de rest! GG! Grtz, =AiS=MrLee
[/Off Topic]

• Morax
offtopic:
Voeg me aub ff toe in MSN, adres in profiel

Pagina: 1