Toon posts:

Home Theater Systeem aansluiten op computer.

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tweakers al afgezocht en kon geen topic vinden waarin ik antwoorden op mijn vraag/vragen kon vinden, daarom maak ik dus deze topic.

Sinds kort heb ik een nieuwe home cinema set aangeschaft en de oude wil ik gaan proberen aan te sluiten op mijn pc zodat ik dus surround geluid heb op mijn pc heb, met de dvd speler ga ik dus niets doen. Mijn vraag is dat ook of dit mogelijk is. Het gaat om de volgende home cinema set:

Home Theater Systeem,
bestaande uit een HT-SL5 Home Theatre System en een DVP-NS305S/B DVD-speler.

HT-SL5:
- Home Theatre System
- 5 x 35W receiver
- 20 cm, 50 Watt actieve subwoofer
- Dolby Digital/DTS/Dolby Prologic II
- 3 x AV inputs, 3x digital inputs
- Kleur zilver

DVP-NS305S/B: DVD speler
- Precision Drive 2 DVD speler
- Weergave DVD, CD, CD-R/RW, MP3-CD en Video CD
- 10-bit/27 MHz Video D/A Converter
- 24-bit/192 kHz Audio D/A Converter
- Digitale audio uitgang
- Block Noise Reduction
- TV Virtual Surround
- Scartaansluiting met RGB output
- Composite Video, analoog en digitale coaxiale audio uitgang
- Afstandsbediening
- Kleur zilver/zwart

Ik heb een onboard geluidskaart op een Asus P4C800-E moederbord:
http://www.asus.nl/produc...8/p4c800-e_d/overview.htm

-ADI AD1985 SoundMAX 6-kanaals CODEC
-Audio Sensing en Enumeration Technologie
-support S/PDIF out interface

Alvast bedankt voor alle hulp, groet SourcyRood

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:02
gewoon analoog of digitaal aansluiten, "surroundsound" zal je met die geluidskaart alleen hebben als je ook een surround input hebt (bijv. dvd, games) :)

@hieronder wat voor verloopstukje dan 8)7 neem aan dat er gewoon een coax out op zit, geen verloopstukjes nodig dus

[ Voor 35% gewijzigd door Sv3n op 18-05-2005 16:42 ]

Last.fm
Films!

Verwijderd

je kan de home cinema aansluiten op de S/PDIF aansluiting met een verloopstekkertje

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik ga mezelf nu helemaal belachelijk maken waarschijnlijk maar dat moeten dan maar even. Ik heb hier dus absoluut geen ervaring mee. Ik heb op google naar afbeeldingen gezocht van wat voor snoer het dan zou moeten zijn (dat snoer dat jullie noemde), maar heb er hier geen van thuis liggen volgens mij. Zijn er ook nog andere soort van snoeren waarmee dat kan? Zo ja (hoe gênant) kunnen jullie er dan een voorbeeld bij posten.

Ps. Ik heb hier bijvoorbeeld een snoer dat begint als zo’n aansluiting van een koptelefoon en eindigt in een rode en een witte plug, zo het hier ook mee mogelijk zijn?

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Nee, dat is een standaard stereokabel en daarmee kan je geen surroundsignaal doorgeven.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Kijk eens, alle antwoorden op je vragen:

AV FAQ; Veelgestelde vragen

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:02
JanPedaal schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:59:
Nee, dat is een standaard stereokabel en daarmee kan je geen surroundsignaal doorgeven.
wel als je er 3 hebt, als je receiver een multi channel analoge input hebt kun je het daarmee wel aansluiten, anders moet je er zo een hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.famoustelephone.com/client-products/images/digital_coax.jpg

Last.fm
Films!

Pagina: 1