account ineens locked

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik kom vanmiddag terug van mijn lunchpauze, blijkt mijn windows account geblokkeerd te zijn.
Is er nog een andere mogelijkheid dan dat er iemand geprobeerd heeft om een aantal keer onder mijn naam in te loggen?
En zo niet, is er een manier om erachter te komen, wie dit dan gedaan kan hebben?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 09:57
Volgens mij kun je wel na gaan van welke pc het geprobeerd is.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Rene59 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:38:
Ik kom vanmiddag terug van mijn lunchpauze, blijkt mijn windows account geblokkeerd te zijn.
Is er nog een andere mogelijkheid dan dat er iemand geprobeerd heeft om een aantal keer onder mijn naam in te loggen?
Ja, een beheerder kan redenen hebben om je account te blokkeren.
En zo niet, is er een manier om erachter te komen, wie dit dan gedaan kan hebben?
Het was iemand die probeerde aan te melden onder jouw account. Hoe je daar achter komt? Camera ophangen.....

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42
ehm,
ja en nee

ja iemand anders kan het geprobeerd hebben

en nee dat kun je niet zien, het is waarschijnlijk op je eigen pc gedaan.

mischien wel het tijdstip, in je logboeken?

en anders:

wat dan nog? :/

[ Voor 88% gewijzigd door sjongenelen op 18-05-2005 15:56 ]

you had me at EHLO

• Rene59
De beheerder heeft hem niet gelocked, die heb ik er al over gesproken. Hij gaf alleen geen duidelijk antwoord op mijn vraag, dus vandaar dat ik 'm hier nog eens stel.

Wat dan nog? Wat moet iemand anders met mijn mail en documenten? En ik heb onder bepaalde applicaties meer rechten dan mijn collega's. Dus als iemand probeert onder mijn naam in te loggen, dan zou het handig zijn als ik aan die persoon kan vragen waarom hij/zij dat probeerde.

Verwijderd

een admin kan het misschien zien aan de logs op de server. Dan moet het inloggen wel geprobeerd worden vanaf een andere machine (dat is het enige wat hij kan zien namelijk).
als het geprobeerd is vanaf jou machine gaat het zowieso niet lukken en zelfs als het geprobeerd is vanaf een andere machine weet je alleen nog maar de machine naam. iemand anders dan de normale gebruiker kan het ook geprobeerd hebben...

overigens niet toevallig iets gescheduled onder je account en pas je pw veranderd?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42
Wat dan nog? Wat moet iemand anders met mijn mail en documenten?
als je account goed beveiligd is. dan heb jij alleen het wachtwoord... zonder dat kan niemand je documenten zien...? dus zorg voor een goed wachtwoord..!

enneh, aangezien je account gelocked was, kenden 'ze' het wachtwoord niet.

you had me at EHLO

• Rene59
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:02:
overigens niet toevallig iets gescheduled onder je account en pas je pw veranderd?
Dit zou best eens kunnen. Ik heb inderdaad vanochtend mijn wachtwoord veranderd. Bij scheduled tasks staat wellicht niets, maar misschien dat het de virusscanner geweest is dan? (die was volgens de task manager wel druk bezig na mijn pauze).

@TheNymf: Ik snap wat je bedoelt en ik ben ook niet bang dat iemand erin komt. Ik zou het alleen handig vinden als ik er iemand op aan zou kunnen spreken. Het wachtwoord zit er natuurlijk niet voor niets op.

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Rene59 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:29:
[...]

Dit zou best eens kunnen. Ik heb inderdaad vanochtend mijn wachtwoord veranderd. Bij scheduled tasks staat wellicht niets, maar misschien dat het de virusscanner geweest is dan? (die was volgens de task manager wel druk bezig na mijn pauze).

@TheNymf: Ik snap wat je bedoelt en ik ben ook niet bang dat iemand erin komt. Ik zou het alleen handig vinden als ik er iemand op aan zou kunnen spreken. Het wachtwoord zit er natuurlijk niet voor niets op.
Als jij je werkstation vergrendeld nadat je je wachtwoord hebt veranderd, dan verwacht is bij het ontgrendelen je oude wachtwoord. Jij denkt echter: Ik moet m'n nieuwe wachtwoord intikken, doet dat een aantal keren en daarom wordt je account gelocked.

Als je je wachtwoord gewijzigd hebt, is het beste om dan even uit te loggen en opnieuw in te loggen.
Mijn ervaring is dat het dan geen probleem meer oplevert.

Relax. nothing is under control.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Ja: Als je account gelocked wordt, staat dit vermeld in de security eventlog van de domaincontrollers. Daarin kunnen ze lezen wanneer en vanaf welke pc er geprobeerd wordt om in te loggen op jouw account.
Maar inderdaad de beheerder kan het account gelocked hebben, maar dat was niet het geval zei je.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Wat ook kan is dat een proces zich onder jouw credentials probeert te authenticeren. Zie ik heel vaak gebeuren.... Drive mapping die je hebt oid. Dan verander jij je password en een script/proces probeert iets 3x onder jouw naam... Et voila... account gelocked.

edit:
Of wat dacht je van je hebt op iemand anders zijn pc gezeten die vervolgens wil inloggen maar jouw login naam staat er nog. Die gebruiker begint als een blinde koe te typen zonder door te hebben dat jouw naam er nog staat. Et Voila... account gelocked. :)

Dit soort dingen gebeuren regelmatig

offtopic:
Of iemand wilde onrechtmatig toegang tot jouw excessieve pr0n collectie :+

[ Voor 47% gewijzigd door Pakjebakmeel op 19-05-2005 13:29 ]

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Rene59 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:29:
[...]

Ik gok het erop dat je een ipaq/pda/smartphone/etc hebt en daarin nog hebt staan dat die synched met de exchange server onder je oude password ;)

• Rene59
Hmm, ik denk dat de verklaring van Pakjebakmeel nog het meest logische is. Kan me namelijk niet voorstellen dat er hier iemand onder mijn naam in zou proberen te loggen.
@Boboga: hadden we maar exchange hier...ik moet het doen met een ramp die domino heet ;) (met als geluk bij een ongeluk dat outlook er wel mee kan praten, want dat lotus notes... AARGH!)

Volgende keer dus even uitloggen en weer inloggen na het veranderen van m'n wachtwoord.
Bedankt voor de reacties :)

[ Voor 26% gewijzigd door Rene59 op 19-05-2005 16:21 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Hmm, ik denk dat de verklaring van Pakjebakmeel nog het meest logische is.
Je moet ook geen pr0n op je werk pc hebben.. Dat valt onder uitlokking :+

• Rene59
Niet die verklaring! :)
offtopic:
sssst! ;)

Verwijderd

Hier kan niemand iets mee. Ga eens bij je sysadmin langs, die gaat hierover, niet wij.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.