krassen op Iiyama

Pagina: 1
Acties:

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 17:37
Zojuist mijn monitor even schoongemaakt met een schone zakdoek, en wat gebeurd er? Ben ik klaar met poetsen, zitten er in ene allemaal strepen op :-((( Kleine krasjes.
Met geen mogelijkheid er af te krijgen....

Iemand dit ook wel eens gehad?
Ik baal als een stekker.

Dick

Verwijderd

Probeer eens Glassex of hoe heet dat spul. Dat helpt bij mij ook vaak.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Waar heb je mee schoongemaakt?

Oh en nooit agressief spul als glassex gebruiken... Ik pak zelf altijd een schone theedoek waar ik water op gooi :)...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik gebruik screen99 van Conrad, met zacht WC papier als doek. Nooit problemen.

Trinitron / Diamondtron monitoren schijnen trouwens gevoeliger te zijn voor krassen dan gewone.

• IceStorm
  • Laatst online: 16:17

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 11 januari 2001 11:33 schreef Herman het volgende:
Trinitron / Diamondtron monitoren schijnen trouwens gevoeliger te zijn voor krassen dan gewone.
Ja... het scherm daarvan is 'specialer'....

• Exirion
  • Laatst online: 17:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb ook een DiamondTron beeldbuis, en ik maak 'm altijd schoon met spiritus op een zakdoekje. Doodsimpel en hij is altijd helemaal schoon zonder vlekken enzo. Het enige nadeel is dat spiritus behoorlijk kan stinken ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik krijg mijn scherm altijd goed schoon met Glas Sex. Serieus!
Ik kan me alleen iets herinneren dat de beeldbuis vroeger donkerder was indien hij uitstond :+

Verwijderd

Spiritus idd. ruikt wel lekker! geeft geen reactie met de crt`s van iiyama [proef ondervindelijk uitgezocht] en maakt rete goed schoon.

Kijk uit idd, op de glazen buis van de iiyama is een rubberachtige laag gelegd oid. Die laag is ZEEER zach en extreem gevoelig voor krassen. keer met een pincet uitgeschoten, nu 1cm lange kras in rechter bovenhoek. GVD!!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
oh dear ik heb heel wat meegemaakt op dit gebied: bij 'n gewone non-trinitron/diamondtron monitor zit de zogenaamde antireflexicoating àchter het glas van de buis.. deze dingen kun je met allerlei chemische ellende schoonmaken, want je staat gewoon glas te poetsen. bij een diamondtron/trinitron monitor echter, plaatst men de antireflexicoating gewoon òp de buis, waardoor deze behoorlijk gevoeliger zijn voor krassen.. Ikzelf ben ook handig geweest om 'n iiyama vision master pro 410 goed de vernielingen in te helpen door 'm met glasex te 'reinigen'. Glasex is agressief genoeg om ook de coating voor 'vuil' aan te zien, dus dag coating en 1000 piek... Mijn nieuwe scherm maak ik altijd schoon met 'n droge doek en als het vuil 'r dan niet afwil, omdat je broertje met z'n vieze poten aan je buis loopt te friemelen, moet je 'n beetje op hijgen en het is er zo van af..

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Dan zou ik voor jouw monitor dus geen GLASEX gebruiken!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op donderdag 11 januari 2001 13:45 schreef RobiNET Online het volgende:
Dan zou ik voor jouw monitor dus geen GLASEX gebruiken!
precies :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op het werk van mijn PA waren er 50 IBM P70 en daar is dus glasex gebruikt om schoon te maken |:( Nu zijn al die beschermlaag aan getast en zijn er overal strepen zichtbaar.
Ik heb er een gehad en die gebruik ik nu als tweede monitor.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik heb een LG Flatron Monitor, ik maak deze al geruime tijd schoon met Glasex. Er is nog geen streep te zien :)

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Nooit een smerig ding gebruiken en nooit hard drukken anders krijg je ook strepen en ook geen trui gebruiken, want die maken rare strepen jonge...>

Verwijderd

In de handleiding van mijn Eizo staat dat je iid geen agressief middel als glassex moet gebruiken. Eizo raadt aan een schone doek van vilt of badstof te gebruiken in combinatie met methanol (schoonmaak alcohol) te halen bij de drogist. Ik doe dit zelf al een tijdje ongeveer 1 keer per week en het werkt perfect. 1 nadeel is dat de alcohol erg snel verdampt en dan strepen achterlaat. Op het eerste gezicht zie je het niet, maar als er op een bepaalde manier licht op valt wel! Deze strepen kan je echter gemakkelijk wegpoetsen. Je bent er met een 21" scherm echter wel 5 minuten mee bezig :9

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 11:52 schreef Exirion het volgende:
Ik heb ook een DiamondTron beeldbuis, en ik maak 'm altijd schoon met spiritus op een zakdoekje. Doodsimpel en hij is altijd helemaal schoon zonder vlekken enzo. Het enige nadeel is dat spiritus behoorlijk kan stinken ;)
Nadeel is ook dat zo langzaam maar zeker je Coating van het scherm om zeep helpt :'(

Voor mijn IIyama A901HT gebruik ik alleen maar 'Screen 99' te verkrijgen bij goede elektronika zaken.. zorgt er ook meteen voor dat je scherm bijna niet meer antistatisch is B-)

fabrikant is trouwens: Kontakt Chemie

• Exirion
  • Laatst online: 17:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 11 januari 2001 16:50 schreef Flokje het volgende:

[..]
Nadeel is ook dat zo langzaam maar zeker je Coating van het scherm om zeep helpt :'(
Ehh? Ik heb dat scherm al vanaf juli '97, dus als er na 3,5 jaar nog een perfect beeld in dat ding zit dan mag ik toch concluderen dat het een goed scherm is, EN dat de spiritus 'm niet aangetast heeft :7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 16:55 schreef Exirion het volgende:

[..]
Ehh? Ik heb dat scherm al vanaf juli '97, dus als er na 3,5 jaar nog een perfect beeld in dat ding zit dan mag ik toch concluderen dat het een goed scherm is, EN dat de spiritus 'm niet aangetast heeft :7
Het zal je scherm niet aantasten maar wel de coating (lees beschermlaag) ;(

Verwijderd

De mijne wordt altijd gecleaned met glassex en de kast met bleekwater (en wit dattie wordt :-) )

en nooit problems mee
Pagina: 1