Ik wil een laptop aanschaffen waarmee ik buiten kan werken. Nou zijn er twee soorten schermen: de normale en de zogenaamde 'glare type' (glanzende). Welke kan ik het beste kopen en heeft er iemand ervaring met die laatste variant?
Ja dat dacht ik ook, maar aan de andere kant... een gewoon scherm wordt zo dof. Ik heb geen idee wat het doet, daarom vraag ik ook of iemand er ervaring mee heeft...Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:01:
Wat denk je dat een glanzend scherm doet in de zon?
Als ik met de laptop van m'n pa buiten zit heb ik nergens last van. Je moet natuurlijk niet pal in de zon gaan zitten. Het is trouwens een normaal scherm.
Die andere schermen spiegelen als een gek. Deze hebben we bij mij in de winkel staan en ik vindt het maar niks (beeld is wel mooi, maar gewoon niet handig). Dus als je graag naar jezelf kijkt moet je de glanzende kopen
Die andere schermen spiegelen als een gek. Deze hebben we bij mij in de winkel staan en ik vindt het maar niks (beeld is wel mooi, maar gewoon niet handig). Dus als je graag naar jezelf kijkt moet je de glanzende kopen
Verwijderd
Gewoon normaal scherm kopen een grote zwarte doek kopen en die over je heen trekken als je iets wilt zien.
Mijn advies is ga van de zomer is lekker van de zon genieten en probeer je pc verslaving even te vergeten.
Mijn advies is ga van de zomer is lekker van de zon genieten en probeer je pc verslaving even te vergeten.

slaat nergens op. zeg dan nietsVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:07:
Gewoon normaal scherm kopen een grote zwarte doek kopen en die over je heen trekken als je iets wilt zien.
you had me at EHLO
Zit wel wat in hoor, doet me denken aan die foto van Femme...
Handdoekje over z'n hoofd en laptopscherm hangend, lekker in het zonnetje
/offtopic
ik denk dat reflectie nog het minst belangrijk is. Helderheid van het scherm moet gewoon enorm hoog zijn. Heb ik hier meegemaakt met mijn eigen laptop, zat in de zon en het was redelijk leesbaar met de helderheid op maximaal. Maar als ik 'm nog hoger zou kunnen zetten zal het wel prima zijn geweest
Maarja dat gaat natuurlijk stroom vreten, wat niet fijn is voor 'n laptop. Dus zullen er geen (of weinig) te koop zijn met een dergelijk scherm.
Handdoekje over z'n hoofd en laptopscherm hangend, lekker in het zonnetje
/offtopic
ik denk dat reflectie nog het minst belangrijk is. Helderheid van het scherm moet gewoon enorm hoog zijn. Heb ik hier meegemaakt met mijn eigen laptop, zat in de zon en het was redelijk leesbaar met de helderheid op maximaal. Maar als ik 'm nog hoger zou kunnen zetten zal het wel prima zijn geweest
Maarja dat gaat natuurlijk stroom vreten, wat niet fijn is voor 'n laptop. Dus zullen er geen (of weinig) te koop zijn met een dergelijk scherm.
Verwijderd
Voor professioneel (buiten) gebruik buiten zou ik eens kijken naar de laptops van Panasonic uit de Toughbook series
http://catalog2.panasonic...Id=13051&catGroupId=12871
http://catalog2.panasonic...Id=13051&catGroupId=12871
Mijn zusjes hebben van die Packard Bell laptops, en die hebben zown extreem glimmend Diamond View scherm. En toch kun je daar buiten lekker mee werken. Zolang je maar niet raar in de zon gaat zitten, oftewel, zonder er moeite voor te doen is het scherm goed bruikbaar, ga je zoeken naar de verkeerde kijkhoek, dan geeft ieder scherm een slechter beeld. Verkijk je dus ook niet op glans of dof. Misschien mag je het in de winkel eens proberen (of vraag het op zijn minst even).
Verwijderd
Ik weet toevallig dat een hp nc6120 een omgevings licht sensor heeft, zou dat niet handig zijn ?
Pagina: 1