Toon posts:

Niewe SATA als primary

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik ga een nieuwe SATA schijf kopen (80Gb) en zou graag mijn oude IDE schijf (maxtor ???-- 5400
tpm -- 40Gb) vervagen door de SATA schijf. De oude schijf wil ik nog behouden als 2de schijf.
(Ik heb acronis partition expert (personal edition) geinstalleerd)
Als je een image neemt, moet je dan nog dingen herinstaleren of niet?

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

is misschien wel een goed idee ja.
ik dnek denk niet eens dat een image voor een IDE systeem wil booten op een sata systeem
The_Eagle schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:01:

Verder zou het mij ook idd niet verbazen als een image van een IDE schijf niet wil booten op een SATA schijf - dat zijn toch weer andere typen drivers. Hou er daarnaast rekening mee dat je SATA groter zal zijn, en dat als je je image over zet, je partitie net zo groot wordt als je image. Als je dus een 200gb SATA schijf koopt en er een image op zet van 80 gb, hou je 160 ongepartitioneerde ruimte over.
Is overingens niet noodzakelijk hoor... Dat is afhankelijk van met welk pakket je dat image maakt, en hoe zeg maar :7
Overigens zou ik zelf in dit geval gewoon ff je oude schijf er uit halen, XP en de hele meuk opnieuw installeren en dan je backup data vanaf je oude schijf kopieren. Stuk makkelijker, scheelt je ook een hoop ellende als het mis gaat :)
Is wel veel gemakkelijker, ja, en de weg van de minste weerstand is inderdaad wel een soort van natuurwet!
Maar 't is wel leuk om het in ieder geval te proberen, toch? misschien kun je proberen om een image te restoren, dan via de windows cd (XP hoop ik) de installatie te repareren (is makkelijker dan met de hand boot.ini te fixen) en vervolgens in safe mode proberen de drivers voor de diverse veranderde onderdelen te updaten...

[ Voor 90% gewijzigd door elTigro op 18-05-2005 15:09 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet je uberhaupt al of je moederbord een SATA aansluiting heeft :? Dat lees ik nl niet uit je post :) Wel lees ik dat je met je (vermoedelijk originele) 5400 toeren schijf draait. Da's zoals je zelf ook al wist niet de jongste meer ;) Dus het zou me niks verbazen als je moedrbord helemaal geen SATA ondersteunt, maar dta moet je dus eerst ff nagaan.
Verder zou het mij ook idd niet verbazen als een image van een IDE schijf niet wil booten op een SATA schijf - dat zijn toch weer andere typen drivers. Hou er daarnaast rekening mee dat je SATA groter zal zijn, en dat als je je image over zet, je partitie net zo groot wordt als je image. Als je dus een 200gb SATA schijf koopt en er een image op zet van 80 gb, hou je 160 ongepartitioneerde ruimte over.
Overigens zou ik zelf in dit geval gewoon ff je oude schijf er uit halen, XP en de hele meuk opnieuw installeren en dan je backup data vanaf je oude schijf kopieren. Stuk makkelijker, scheelt je ook een hoop ellende als het mis gaat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 19:19

ThaHandy

Discovery Channel

in windows de Sata drivers installeren als dat nodig is
nieuwe HD in in zetten en de hd copieeren met een disk copy programma (DOS: ghost -> dist to disk)
oude los koppelen en laten boten van de nieuwe HD

dit is al vaker besproken btw

[ Voor 6% gewijzigd door ThaHandy op 18-05-2005 15:03 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gegevens naar SATA brengen met GHOST
ATA single C: -> Ghost -> SATA Raid0 C:
copy van wxp met ghost van disk naar disk lukt niet
Ghost en S-ATA en IDE terugzetten hangt ghost

Je snapt het wel, er zijn meer topics te vinden met antwoorden op je vragen. :) ThaHandy heeft al aangegeven dat de S-ATA drivers vereist zijn. Ook moet je ermee rekening houden dat er iets mis kan gaan en een backup maken geen overbodige luxe is dus. :)

Dit topic is gesloten.