Toon posts:

Meerdere maildomains en 1 exchange server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van mij heeft 4 maildomains en een Exchange 5.5 server op een windows nt server (jah ik weet het) en hij rijdt met een mobile office rond (camper met satellietverbinding enz enz)

Nu wil hij het volgende.

Alle email binnenkrijgen op Outlook 2003.. Geen probleem. gaat via Exchange prima

Nu wil hij ook vanaf de verschillende mailadressen mailen. Nu weet ik dat het kan met send on behalf en het vakje Van: erbij toveren maar dat is niet echt een elegante oplossing. Dit heb ik al voorgesteld en hij wilt dit niet...

Ik weet namelijk wel dat je met OL2003 een account kan kiezen, dat kan alleen als je losse pops invult.

Is er desnoods een compleet ander programma (CRM?) wat dit wel kan realiseren?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:41:
Ik weet namelijk wel dat je met OL2003 een account kan kiezen, dat kan alleen als je losse pops invult.
Verschillende profielen in Outlook maken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
op zich kan dat ook, maar om als hij een dag weg is geweest krijgt hij zo ontzettend veel mail binnen dat ie constant aan het wisselen is... Denk niet dat dit een optie is..

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Wat is nu het probleem.. De manier die jij noemt is toch gewoon een nette manier. (met het van:-veldje?) Anders heb je inderdaad ook een mogelijkheid om meerdere profielen aan te maken in Outlook.. Beide zijn toch werkbare oplossingen of zie ik dat nou verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn voor mij werkbare oplossingen.... alleen voor de klant niet.

Het van veldje kan ook wel maar hij vindt het bijzonder vervelend om elke keer zijn naam aan te moeten klikken.
"Automatisering maakt toch alles makkelijker?? Dit vind ik niet makkelijk"

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ach je weet toch hoe 'dat soort' mensen zijn? Een goeie workaround is 'te moeilijk en dus onacceptabel'

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
idd. heel vervelend maar ik zit ermee

• Bart©
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:48:
Het zijn voor mij werkbare oplossingen.... alleen voor de klant niet.

Het van veldje kan ook wel maar hij vindt het bijzonder vervelend om elke keer zijn naam aan te moeten klikken.

[...]
Tsja, dat is toch de manier van werken met Outlook/Exchange. "Functioneel zo bepaald".. Een leuke term die je misschien kunt gebruiken.. Anders zal ie toch andere pakketten moeten aanschaffen, en aangezien ie nog op Exchange 5.5 op NT draait houdt de klant daar niet van..

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:49:
[...]

Tsja, dat is toch de manier van werken met Outlook/Exchange. "Functioneel zo bepaald".. Een leuke term die je misschien kunt gebruiken.. Anders zal ie toch andere pakketten moeten aanschaffen, en aangezien ie nog op Exchange 5.5 op NT draait houdt de klant daar niet van..
;) >:) klopt als een bus...

Ik kan het proberen met Functioneel zo bepaald... maar dat gaat ie niet accepteren vrees ik :) moet ik wel onthouden btw

• Bart©
Anders vraag je informatie op voor een gebruikerscursus Outlook... scheelt misschien ook een hoop.

Verwijderd

Topicstarter
jah dat zal ongetwijfeld maar dat is nog niet echt een oplossing.

Ik ben ook bang dat er geen goede oplossing voor is behalve dan die functioneel bepaalde :D. Dan is het niet anders en moet hij er maar mee leven...

Vette pech dan :)

maar als iemand nog een ideetje heeft :) ik hou me aanbevolen

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Wat dacht je van doorlaten sturen dmv een rule?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als ik het goed begrijp, laat je al die 4 mail accounts in één mailbox terechtkomen.
Wat je zou kunnen doen is 4 mailboxen maken en die allemaal toevoegen aan 1 profile.
Eentje is de primary en de andere drie zijn additional mailboxes.
Outlook 2003 is zo slim, als je een reply of een forward doet op een mailtje uit een van de additional mailboxes, het from veld alvast wordt ingevuld met het e-mail adres wat bij die mailbox hoort. (Als je tenminste het send on behalf recht hebt gegeven).
Heeft twee voordelen: 1) hij heb z'n verschillende e-mail accounts in overzichtelijke foldertjes georganiseerd 2) het replyen en forwarden gaat automatisch goed. Nadeel is dat afspraken over 4 agenda's verdeeld raken, maar daar zou je nog iets aan kunnen doen door die accounts elkaars delegates te maken; dan komen afspraken in alle vier agenda's terecht.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Via mailrules niet, dat heb ik al eens gedaan.

Dat van dat van veld zie ik idd net pas. ik d8 dat ik het daar al eens getest had maar dat is dan ws met OL2000 geweest.Volgens mij heeft hij nu 2003 dat ik daar nu pas aan denk :?

Enig nadeel is dat ik nu de exchange server op zijn kop moet gooien omdat sommige adressen onder zijn hoofdaccount zijn gehangen als SMTP adres... Naja, jammer dan :)

Dat van die agenda's is niet zo'n probleem, hij gebruikt zijn ipaq daarvoor..

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat het onder 5.5 niet werkt?

ik heb hier namelijk een exchange 2003 met outlook 2003.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ken het probleem en ik had het opgelost door Van vakje erbij en maar uitgelegd hoe die het moest doen. Ik weet ook niet hoe het goed zou moeten kunnen werken. Zoals je bij OE keurig de verschillende account ziet heb je dat dus niet bij Outlook.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Ben zojuist bij de klant geweest om te testen.. Met Exchange 5.5 werkt het ook. Helaas alleen als je replied op een mailtje. Met een nieuwe mail aanmaken herkent ie niet dat je in een andere mailbox zit. dat is dan jammer voor hem.

Nu heeft hij nog een dingetje die ik eerst nog even wil uitzoeken voordat ik jullie daar mee lastig ga vallen :)

[hint]het heeft met sjablonen te maken [/hint]
Pagina: 1