Toon posts:

Seagate HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me vertellen of Seagate een aanrader is om te kopen?
Ik zie een 17.2 Gig (5400rpm/512kb/8.6ms) voor 293,-.
Ik twijfel over het merk.

Wie-o-wie kan me adviseren???

Verwijderd

Seagate is over het algemeen een vrij goed merk. Alleen zijn hun HDD's altijd van die herrie makers. (mijn Baracuda II in ieder geval wel). Voor de rest kan ik je er weinig over zeggen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Hoi,

Als je dan toch voor een nieuwe, grote HD gaat dan kan je toch beter maar ook meteen aan de 7.200RPM... Ze zijn er ook al van 10.000RPM, maar die zijn weer wat duurder. Die iets lagere access tijd is toch wel lekker hor..:) Als je zo'n snelle koopt kan je em altijd nog softwarematig vertragen zodat ie nog stiller wordt.. Je merkt sowiso eigenlijk geen (weinig?) van het verschil in geluid tussen de verschillende snelheden... Alle huidige drives zijn redelijk stil.

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een seagate U series zou ik zeker niet aan beginnen (u5 of u10 is een beetje erg traag)
als je een medalist hebt (wat de 17 gig volgens mij is ) dan valt de performance nog wel mee voor een 5400 rpm schijf.
de barracuda ata 2 - 7200 rpm is wel gewoon snel te noemen en zeker niet slecht te noemen.

Verwijderd

Ik heb hier een barracuda 20,4GB 7200RPM, dies wel ultra relax, daarvoor haddik een 10,2GB Medalist, ook goed, maar veel langzamer...

Verwijderd

Nou IVO je mage je Seagate Baracuda II dan wel een invetten, die van mijn is geruisloos *D

Verwijderd

ivo laat seatools maar eens over heen lopen
de korte test en de lange test

Verwijderd

Ik heb een seagate Barracuda 4,3 gb scsi schijf, 7200 toeren........hoog frequent geluidje...maar hij draait perfect. Mag ik je een tip geven koop een maxtor 7200 toeren schijf.........echt die hoor je nauwelijks ik was echt verbaast, ik heb ergens een WD 635 mb, jaja maar dat ding maakt een herrie. Nu draai in op een Quantum 7,6 gb, en die maakt ook herrie........een vriend van me heeft een Maxtor 20,4gb 7200 toeren en je hoort hem niet! Echt hoe ze het doen ik weet het niet maar je staat echt verbaast!

Verwijderd

Ik zou heel Seagate niet nemen. Op mijn werk hebben wij in het verleden wel een Seagates verkocht. Maar dat was een en al ellende. Seagates zijn goedkoper dan Maxtor's, WD's en IBM's en dat is te merken ook. 40% uitval hadden wij met dat f*ck Seagate.

Als ik jou was zou ik een vette Maxtor of WD nemen op 7200rpm.
Pagina: 1