Toon posts:

Port forwarding met Sweex Router icm Speedtouch modem

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen? Ik heb veel online manuals en faq's doorzocht en het lukt mij niet om mijn NAT-poorten open te zetten voor Azureus 8)7

Bij het testen van de port 6881 (ik heb ook andere geprobeerd) blijft Azureus melden dat er een NAT-fout is. Ik weet niet waaraan het ligt:
* Firewall aan of uit maakt geen verschil;
* Ik heb op mijn router de juiste poorten opengezet (6881 t/m 6901);
* Ik heb het juiste ip-adres van mijn computer ingesteld in de router;
* NAT is enabled op de router;
* Op het modem zijn dezelfde poorten geforward bij NAPT-instellingen, het modem geeft aan dat de status van de NAT-entry "listen" is;
* In Azureus heb ik de UPnP aan en uit gezet, maar dat maakte niet uit;
* Ik heb XP met service pack2, maar de firewall daarvan staat uit.

Wat kan nog het probleem zijn? De hardware die ik gebruik is Sweex Broadbandrouter en de Speedtouch 510 modem...

Alvast bedankt voor de suggesties! _/-\o_

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 13:21
In je modem nat koppelingen aanmaken voor de poorten naar het WAN ip van je router
In je router nat koppelingen aanmaken voor de poorten naar het ip van je computer waar je azareus op wilt draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Het probleem blijft echter... Misschien ligt het aan de port-instellingen van het modem. Wat moet ik bij de inside en de outside port opgeven? Inside is nu 0 (blanco) en outside is 6881.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
Beide hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Nu is de status van de entry in het modem SYN_RECV, is dat correct?

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Hehe het werkt! Bedankt! _/-\o_

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
Daar heb ik geen kaas van gegeten ;)

Maar nog even over port forarden: ik pak voor het gemak even poort 80 (web) kun je elke poort(reeks) van maken die je wilt

internet -> 80 -> modem -> 80 -> router -> 80 -> ip webserver

Zo is het iets begrijpelijker voor de leek ;)

edit:

waarom hangen mensen niet gewoon een switch achter dsl modems.... dat werkt precies hetzelfde en je hoeft alles maar 1x in te stellen (dhcp, port forwarding etc...) |:(

[ Voor 29% gewijzigd door rdfeij op 18-05-2005 15:07 . Reden: ff wat toevoegen ;) ]

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je met een speedtouch modem poorten wilt gaan forwarden werkt het meestal beter om een default server(je router) aan te geven. Je hoeft dan verder niets met portforwarding in het modem zelf meer te doen, dit handel je daarna allemaal af met je router.

Het komt er kort op neer dat dan alle requests gewoon naar de default server, in jouw geval je router, doorgestuurt worden. Bovendien hoef je dan geen dubbele boekhouding bij te houden van poorten die je zowel op je modem als op je router aan het forwarden bent.

[ Voor 20% gewijzigd door Blorgg op 18-05-2005 15:09 ]

• GH45T
rdfeij schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:05:
Daar heb ik geen kaas van gegeten ;)

Maar nog even over port forarden: ik pak voor het gemak even poort 80 (web) kun je elke poort(reeks) van maken die je wilt

internet -> 80 -> modem -> 80 -> router -> 80 -> ip webserver

Zo is het iets begrijpelijker voor de leek ;)
Ja dat klopt inderdaad.

Wat ook een mogelijkheid is voor leken is om default server in te schakelen op de speedtouch naar het IP adres van de router, dan hoef je nooit meer een forward in te stellen in je modem.

De meeste mensen beseffen niet dat de speedtouch al een router bevat ook al heeft hij maar 1 ethernet aansluiting voor pc's.

edit:
Damn Blorgg :P, Speedtouch is toch ook een router? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GH45T op 18-05-2005 15:20 ]

• Blorgg
  • Niet online
GH45T schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:08:
[...]

Ja dat klopt inderdaad.

Wat ook een mogelijkheid is voor leken is om default server in te schakelen op de speedtouch naar het IP adres van de router, dan hoef je nooit meer een forward in te stellen in je router.

De meeste mensen beseffen niet dat de speedtouch al een router bevat ook al heeft hij maar 1 ethernet aansluiting voor pc's.

edit:
Damn Blorgg :P
GH45T :P

Je hoeft dan nooit meer een forward in te stellen in je modem, wel in je router :)

* Blorgg rent hard weg ^^

• GH45T
Blorgg schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:11:
[...]

GH45T :P

Je hoeft dan nooit meer een forward in te stellen in je modem, wel in je router :)

* Blorgg rent hard weg ^^
Speedtouch bevat toch ook een router? ;)

Dat is het probleem nu juist, je gaat fouten maken door 2 apparaten met de zelfde functie te gebruiken :P

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:21:
[...]

Speedtouch bevat toch ook een router? ;)

Dat is het probleem nu juist, je gaat fouten maken door 2 apparaten met de zelfde functie te gebruiken :P
Ja, ik had vergelijkbare problemen had ik ook bij het aansluiten van mijn ADSL-account, maar daar kwam ik zelf wel uit. NB ik heb wel een router nodig omdat ik meerdere pc's aan het ADSL-account wilde hangen.

Ja een switch was ook een mogelijkheid geweest, maar ik wilde ook een LAN opzetten...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 16:09 ]

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:59:
[...]

Ja, ik had vergelijkbare problemen had ik ook bij het aansluiten van mijn ADSL-account, maar daar kwam ik zelf wel uit. NB ik heb wel een router nodig omdat ik meerdere pc's aan het ADSL-account wilde hangen.

Ja een switch was ook een mogelijkheid geweest, maar ik wilde ook een LAN opzetten...
Met een switch kun je ook een lan opzetten hoor... daar zijn die apparaten juist voor ;)

Je maakt het je zelf nu een beetje moeilijker nu je 2 routers achter elkaar hebt hangen. Het is goed mogelijk maar er komt iets meer bij kijken. Thuis heb ik een tijd lang gewerkt met 3 routers achter elkaar (1 router met ingebouwd modem (Speedtouch Pro 510), 1 router met ingebouwde parallele printserver voor laserprinter (SMC nog wat) en 1 router met ingebouwd wireless accespoint (ASUS WL-500g))

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Nou ja, dat wist ik dus niet. Maar hoe dan ook, de problemen zijn opgelost. Ik wist overigens ook niet dat er in de Speedtouch een router zat.

• Blorgg
  • Niet online
Niet alle speedtouch modems die NAT doen werken even goed als een router. Meestal kan je(afhankelijk van je type) slechts 1 of 4 computers van een IP voorzien via de modem, ook als je er een extra hub/switch aan hangt. Daarom wordt er vaak een extra router geplaatst icm speedtouch modems.

Waarom ze dat gedaan hebben weet ik ook niet. Ze doen al NAT, waarom dan niet een fatsoenlijke IP-pool voor de DHCP server zou je zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Blorgg op 18-05-2005 16:57 ]

Pagina: 1