Toon posts:

Aspire 1501LMi valt compleet uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ey ik heb een Aspire 1501LMi laptop met een AMD64 3000+ en een ATI RADEON MOBILITY M10, en steeds als ik ga gamen, valt hij na een minuut of 10 kompleet uit. Soms ook in windows (in windows duurd het vaak langer, soms kan ik hem 2 dagen aanhouden, maar soms valt hij ook al in windows na een uur uit. )

Iemand enig idee wat dit kan zijn, want voor de rest is het echt een beest van een laptop en een super resolutie, baal hier daarom ook goed van. :(

THnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Complete Systemen & Laptops

Inkoppertje: temperatuurproblemen? Gamen=stressen :) Probeer evt C'n'Q / PowerNow! geforceerd te inschakelen tijdens Gamen. Een ondergeklokte CPU neemt minder stroom op en wordt minder warm. Zo kun je dat iig uitsluiten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja heb idd temperatuur probs, heb net speedfan geinstalleerd en die vertelde mij minder leuk nieuws dat hij 90C is. Probleem gevonden, nu alleen nog de oplossing aangezien ik de laptop via via heb gekocht.

vanaaf eerst maar is openschroeven kijken of alles het doet, en anders maar is opnieuw installeren, want volgens mij is het pas gekomen toen ik alle drivers had geinstalleerd. (denk ook aan de voor de proccessor, en videokaart.)

alleen lees ik net op (PMG FAQ) dat de tempertuur van een athlon +/- 80 a 90 mag worden "Ergo: een Athlon mag gemiddeld zo'n 90 graden worden, maar zorg er dan voor dat de uitgelezen temperatuur niet boven de 65 a 70 graden uit komt." hoe regel je dat laatste?

Want ik denk dat hij soms bij de 100c uitkomt en dan gaat hij dus shutdownen mijn probleem.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

90°C is te hoog. Voelt de laptop aan de onderkant ook heet aan? Dan is er iets mis met de koeling/airflow. Is de laptop actief gekoeld? Werkt het fannetje nog naar behoren? Heb je nog garantie? Zo ja, dan zou ik het ding maar gewoon terugsturen en er zelfs niks aan prutsen. Daar is de garantie voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heet is een groot woord, warm eerder. Ja hij blaast goed warme lucht uit (want je hoord de fan ook schakelen na mate hij warmer wordt (harder draaien) ). en ik voel ook dat hij koude lucht aantrekt (de fan boven me keyboard, waarschijnlijk de fan van me videokaart.) ik heb die proggies gevonden wat je zei, Cool'n'Quiet / PowerNow maar is ff installeren kijken wat hij dan doet.

Garantie nee helaas niet zoals ik al eerder schreef laptop via via ( ;) ) gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved!

Solution: Andere AMD driver (oudere) voor me proccesor.
Me temp was: 85 - 95C (soms 100C aangezien hij vaak uitviel) na installatie van die andere driver is me temp gedaald naar 68C!!!

Het was dus wel wat ik dacht een driver probleem.

Anyway thanks for the support.
Pagina: 1