SpeedTouch 570 i.c.m. Intel Pro/Wireless

Pagina: 1
Acties:

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 20:13
Ik heb de conclusie getrokken dat de SpeedTouch 570 een klote apparaat is, maar wil het probleem nu toch wel oplossen.

Een kennis uit een andere woonplaats trommelde me op om de draadloze internetverbinding op de laptop aan de praat te krijgen. Er is een nieuwe laptop aangeschaft (Paradigit Voyager 9250) met ingebouwde WiFi. Dit is een Intel PRO/Wireless 2915ABG Network Connector.

Het probleem is dat deze geen toegang krijgt tot de SpeedTouch 570 die als AP zou moeten fungeren. De oude laptop met daarin de meegeleverde SpeedTouch 110 pcmcia kaart kan dat wel en daar werkt alles wel goed.

Na wat topics te hebben doorgelezen heb ik het een en ander geprobeerd, helaas zonder succes. Met 'de oude laptop' kan ik de webinterface van het modem benaderen om de instellingen te wijzigen.

Ik heb verplichte SSID uit gezet, dit had als gevolg dat het netwerk wel werd herkent in de intel software. Bij het toegang krijgen tot het netwerk (juiste 128 bits WEPkey ingevuld), gaat het echter mis. Na een tijdje proberen verschijnt de mededeling dat er geen toegang tot het netwerk verkregen kan worden.

De access control die alleen geregistreerde MAC adressen toelaat, staat uit. Heb ook handmatig het MAC adres van de nieuwe laptop toegevoegd bij wijze van test... maar dat haalde niks uit.

Ook een idee was om WEP helemaal uit te zetten, maar daar heeft die fijne SpeedTouch niet zo'n zin in want zodra ik dat doe dan crasht dat ding.

Dus nu zou ik graag wat extra tips verzamelen alvorens ik daar (eventueel) nog een keer langs ga.

edit: het ding werkt op kanaal 7, dus dat is ook het probleem niet

[ Voor 3% gewijzigd door JaymzHetfield op 18-05-2005 13:13 ]

Metal up your ass

• JaymzHetfield
Iemand?

Metal up your ass

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hmm, uit ervaring kan ik je allereerst vertellen dat geen klote-apparaat is, bij een aantal 100.000 mensen in Nederland werkt ie namelijk wel goed. Wellicht dat jij een buggie ST onder handen hebt, maar die bestaan in alle series van alle merken. Maar als jij verteld dat de 110 wel goed werkt met de 570, lijkt het probleem toch eerder te bestaan in de WiFi ontvanger of de gebruikte software of de manier van verbinding maken.

Mijn tips:
- zorg er eerst voor de speedtouch in factory default staat, door het reset knopje [achter het gaatje] kort in te drukken [als het goed is gaan de ledjes opnieuw knipperen]
- ik ken de evt. geleverde Intel software niet, zorg er dus voor dat deze niet geinstalleerd is
- het gaat om een nieuwe laptop, dus ik neem aan dat er winXP met SP2 op staat [indien geen SP2 dan kan je die eerst gaan upgraden]
- gebruik wireless zero configuration: start>uitvoeren>services.msc>wireless zero config [moet staan op automatisch en gestart]
- ga naar de eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding: tab draadloze netwerken > knop draadloze netwerken > selecteer de juiste SpeedTouch en klik op verbinding maken [geen SpeedTouch, heb je het modem al gereset?] > vul de sleutel in die onderop het modem staat [let op: Hexadecimaal] > klik op verbinding maken [geen verbinding? corrrecte sleutel ingevoerd? onderop modem met letters A-F en cijfers 0-9]
- ga naar 10.0.0.138 en dan Easy Setup onder Advanced > kies voor PPPoA en 8.48 en de correcte username en password
- nog even Save All en klaar!

* De Intel ziet geen SpeedTouch? Je weet dus wel zeker dat de interne WiFi wel goed werkt? En je hebt het modem gereset?
* Je hebt een langzame of geen verbinding? Ook al een ander kanaal geprobeerd? Dat wil zeggen 1-11 en niet 12 of 13 [want sommige kaartjes werken daar niet op]. En het modem is al gereset? En je weet ook 100% zeker dat je de correcte WEP invoert?
* De Intel ziet ook geen SpeedTouch, ondanks het feit dat je hebt gereset en dat je een WEP code onderop het modem hebt staan? Geen WEP onderop het modem: druk de rode knop eens in na het invoeren van de juiste SSID. Wel WEP: plaats het modem eens vlakbij de pc, en probeer dan eens. [dat laatste kan je sowieso proberen]

• JaymzHetfield
Tropos schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 04:01:

Mijn tips:
- zorg er eerst voor de speedtouch in factory default staat, door het reset knopje [achter het gaatje] kort in te drukken [als het goed is gaan de ledjes opnieuw knipperen]
Ok, kan ik proberen.
- ik ken de evt. geleverde Intel software niet, zorg er dus voor dat deze niet geinstalleerd is
- het gaat om een nieuwe laptop, dus ik neem aan dat er winXP met SP2 op staat [indien geen SP2 dan kan je die eerst gaan upgraden]
Zal die Intel software er eens af knikkeren, is dus niet per se nodig voor dit ding?
SP2 zal ik ook even checken.
- gebruik wireless zero configuration: start>uitvoeren>services.msc>wireless zero config [moet staan op automatisch en gestart]
Al gedaan.
- ga naar 10.0.0.138 en dan Easy Setup onder Advanced > kies voor PPPoA en 8.48 en de correcte username en password
8.48 zal ik checken.
* De Intel ziet geen SpeedTouch? Je weet dus wel zeker dat de interne WiFi wel goed werkt? En je hebt het modem gereset?
Als ik 'm de SSID bekend laat maken dan ziet de Intel de SpeedTouch wel, alleen het verbinding krijgen lukt niet.
* Je hebt een langzame of geen verbinding? Ook al een ander kanaal geprobeerd? Dat wil zeggen 1-11 en niet 12 of 13 [want sommige kaartjes werken daar niet op]. En het modem is al gereset? En je weet ook 100% zeker dat je de correcte WEP invoert?
Hij geeft zelf kanaal 7 als beste kanaal aan. Dat moet geen probleem zijn voor die Intel... maar goed, ander kanaaltje proberen kan geen kwaad.
* De Intel ziet ook geen SpeedTouch, ondanks het feit dat je hebt gereset en dat je een WEP code onderop het modem hebt staan? Geen WEP onderop het modem: druk de rode knop eens in na het invoeren van de juiste SSID. Wel WEP: plaats het modem eens vlakbij de pc, en probeer dan eens. [dat laatste kan je sowieso proberen]
Hij heet wel WEP onderop, ik heb die code al té vaak opnieuw ingetypt en ook 3 keer gecontroleerd op het modem zelf. Het modem hangt in de kelder en de laptop bevindt zich er vlak boven. Het gevonden signaal is super goed, dus daar ligt het niet aan.

Het blijft een beetje vaag: Netwerk gevonden, signaal sterk, juiste WEP ingevoerd... doet een poging: mislukt!
Maar zoals ik al zei is het bij een kennis in een andere woonplaats, vandaar dat ik graag zoveel mogelijk tips verzamel voor ik er weer heen ga. Ik blijf natuurlijk niet op en neer reizen.

Bedankt voor je hulp tot zover.

Metal up your ass

• Tropos
  • Niet online
Ik neem aan dat je de evt virusscanner en firewall wel al (tijdelijk) gedeinstalleerd hebt?

• JaymzHetfield
Als ik WEP probeer uit te schakelen dan crasht dat kreng, en na reboot staat het weer aan.

Metal up your ass

• JaymzHetfield
Tropos schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:33:
Ik neem aan dat je de evt virusscanner en firewall wel al (tijdelijk) gedeinstalleerd hebt?
Uitgeschakeld wel, gedeïnstalleerd niet.

Metal up your ass

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Op je PC/notebook met Windows XP en draadloze netwerkkaart:verwijder eens al je voorkeursnetwerken en voeg je eigen draadloze netwerk toe aan de voorkeursnetwerken.
Bij mij viel nml. gisteravond aldoor de verbinding weg (na wat uitgerobeerd te hebben) ook met meldingen als radiostoringen, kan gene toegang tot het netwerk verkrijgen of wel een verbinding hebben, maar de status geeft aan van niet. De hier boven door mij genoemde oplossing hielp hier voor.

• JaymzHetfield
Thanks, zal het meenemen in de uit te proberen opties.

Metal up your ass

• Tropos
  • Niet online
Nog een laatste tip:
De WEP is hexadecimaal; dat wil zeggen dat de letters van A t/m F lopen en de cijfers uiteraard van 0 t/m 9. Er zit dus geen O in, maar wel een 0 (lastig te zien he, het verschil tussen een ó en een nul). Verder lijken de B en de 8 sterk op elkaar, let daar dus ook op.

Succes ermee!

• JaymzHetfield
Dat was me bekend, en heb ik ook op gelet. Nou ja, we zien wel.

Metal up your ass

• JaymzHetfield
Even een verslagje over afgelopen vrijdag... wellicht heeft iemand anders er ooit nog wat aan.
Heb alles geprobeerd wat hier genoemd werd en ik in andere topics gelezen heb... maar helaas, niets hielp. De laptop kon nog steeds het gevonden netwerk niet joinen.

Alle kanalen gaven 'good' aan, dus maar een paar willekeurige kanalen geprobeerd... ook zonder succes. Als laatste redmiddel ben ik toen maar gewoon alle kanalen gaan proberen. En uiteindelijk zat er eentje bij (weet niet meer welke) waarbij het opeens wél lukte!

Heb het trouwens uiteindelijk zonder de Intel software gedaan, die heb ik gedeinstalleerd. Weet niet of dat nog wat uit heeft gemaakt, maar voor de volledigheid meld ik het maar even.

edit: En na factory reset kon ik trouwens nog steeds WEP niet uit zetten! Dan crashte dat ding telkens!!

[ Voor 8% gewijzigd door JaymzHetfield op 30-05-2005 16:34 ]

Metal up your ass

Pagina: 1