De grote vraag bij mij is heeft de burn in van enkele bijna twee maanden ervoor gezorgd dat ik nu voor het eerst met m'n nieuwe CPU stabiel op 1Ghz draai zonder fouten van Prime95 of niet ??
Altijd was er een dik probleem om boven de 980 uit te komen.
Instabiel, steeds maar een hele boel fouten met Prime95.
Dan maar remedies gezocht..
Ten eerste was het de CPU temp -> neem een Alpha6035 koeler.
Case temp -> zet er een 80mm outtake fan in onder de voeding.
Wat er verder veranderd is is :
a) ander mobo. Ik had fijn zitten zagen om een 80mm outtake fan in de achterkant van m'n oudere Aopen Midi kast te zetten. Ging aardig, alleen had ik het mobo er nog inzitten..
STOM STOM STOM mobo gekraakt, flop doet het niet meer, keyboard doet het niet meer.. Dus een nieuwe want ik heb de baantjes in het pcb gemold...
b)temperatuur. de CV staat vandaag nog uit, het mobo wordt maar 19 graden en de CPU 40 onder de test van Prime95 die nu nog loopt.
c) De laatste BIOS versie, de Wz_01 Beta
d) wat anders??
Iemand ideeen, meningen ???
Altijd was er een dik probleem om boven de 980 uit te komen.
Instabiel, steeds maar een hele boel fouten met Prime95.
Dan maar remedies gezocht..
Ten eerste was het de CPU temp -> neem een Alpha6035 koeler.
Case temp -> zet er een 80mm outtake fan in onder de voeding.
Wat er verder veranderd is is :
a) ander mobo. Ik had fijn zitten zagen om een 80mm outtake fan in de achterkant van m'n oudere Aopen Midi kast te zetten. Ging aardig, alleen had ik het mobo er nog inzitten..
STOM STOM STOM mobo gekraakt, flop doet het niet meer, keyboard doet het niet meer.. Dus een nieuwe want ik heb de baantjes in het pcb gemold...
b)temperatuur. de CV staat vandaag nog uit, het mobo wordt maar 19 graden en de CPU 40 onder de test van Prime95 die nu nog loopt.
c) De laatste BIOS versie, de Wz_01 Beta
d) wat anders??
Iemand ideeen, meningen ???