Opensource trainingsopgavesysteem voor sportvereniging?

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik zit sinds een tijdje in de it-commissie van een studententennisvereniging en we zijn bezig met de ontwikkeling van een nieuwe site. We willen daarop ook een systeem hebben waarbij de leden zich kunnen opgeven voor een training. Nu zijn er elke trainingsperiode een x aantal trainingen beschikbaar, op verschillende tijdstippen, met verschillende trainers en uiteraard verschillende speelniveaus.

We willen dus een systeem hebben waarbij het bestuur kan opgeven welke trainingen beschibaar zijn en dat er dan automatisch een opgaveformulier komt, leden zich kunnen opgeven via de site en er uiteindelijk automatisch een indeling gemaakt wordt.

Dit systeem kunnen we zelf gaan maken, maar aangezien we vast niet de enige sportvereniging zijn die dit wil hebben/heeft, vroeg ik mij af of er misschien af of hier ook open source projecten van zijn. Zodat we dat kunnen gebruiken.

Ik heb er al naar gezocht op internet, maar het lukt me niet om iets te vinden. Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft omdat het woord training bij ons een andere lading heeft dan dat het woord heeft in de zoekresultaten.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik zie hier geen programmeerprobleem in. Je wilt standaard software hebben en niet programmeren, dus zit je fout in Programming & Webscripting

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Het is an sich niet moeilijk te maken (sterker nog - koppel het met een loginsysteempje en je bent al klaar). Dit is in feite niks anders dan een luxe kalender die door meerdere personen tegelijk ingevuld kan worden - een soort equivalent van Outlook's agenda wat dat betreft :).

Punt is dat een kalender wel al vaak een onderdeel is van een of ander CMS, dus zal het er hoogstwaarschijnlijk op neer komen dat je dat er ook nog bij moet nemen, of zelf wat bare-bones spul moet gaan bouwen.

teveel zooi, te weinig tijd

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024
@Gorgi_19: Mijn excuses voor het verkeerde plaatsen

@Yoozer: Maar je kent dus niet al een geheel klaar (gratis) systeem?

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Even op SourceForge rondneuzen met "calendar" als zoekwoord levert op:

http://www.k5n.us/webcalendar.php

Geen idee of 't wat is, maar dat lijkt me redelijk passend.

teveel zooi, te weinig tijd