[PDA] PalmOne Lifedrive Mobile Manager met 4 GB HD

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tadaaa!

Vandaag is dan een eind gekomen aan de maandelange geruchten! PalmOne heeft de Lifedrive Mobile Manager gelanceerd, de eerste PDA met *veel* interne geheugen, in de vorm van een ingebouwde Microdrive van 4 GB. Tevens bezit de Lifedrive dual wireless, dus zowel Bluetooth als Wifi, evenals een standaard Palm hires+ scherm van 320x480 / 3.8" groot.

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.brighthand.com/images/palmOne_LifeDrive_Dual_L.jpg Afbeeldingslocatie: http://blog.treonauts.com/LifeDrive01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.palmone.com/us/images/products/mobilemanagers/lifedrive/stack_overview.gif Afbeeldingslocatie: http://www.palmclub.nl/reviews/handhelds/palm/lifedrive/lifedrive/lifedrive1_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.mobiletechreview.com/image/LifeDrive_T3_hx4700.jpg
groot, groter, grootst: PalmOne Lifedrive, uitgeklapte PalmOne Tungsten|T3, HP hx4700

Specs
Display: Transflective TFT color LCD. 65K colors, screen size diag: 3.8". Resolution: 320 x 480, supports both portrait and landscape modes and can rotate screen orientation on the fly.

Battery: 1660 mAh Lithium Ion rechargeable. Battery is not user replaceable.

Performance: Intel XScale PXA 270 416 MHz processor. 64 MB built-in RAM. 4 gig MicroDrive with 3.85 gigs available. 16 megs ROM (where OS is permanently installed). USB 2.0 sync port.

Size: 12.1 x 7.3 x 1.9 cm. Weight: 193 gram.

Audio: Built in speaker, mic and 3.5mm standard stereo headphone jack. Voice Recorder and MP3 player included (Pocket Tunes).

Networking: Integrated WiFi 802.11b and Bluetooth 1.1.

Software: Palm OS 5.4.8 (Garnet).
Desktop software: Palm Desktop for Mac and Windows included. Windows have the option to sync to MS Outlook if preferred. LifeDrive Manager (Windows only) for browsing the contents of the 4 gig hard drive and copying/converting/syncing files. Drive Mode for using the LifeDrive as a removable mass storage device. Rhapsody (desktop MP3 app).

LifeDrive software: PalmOne software: Media, Blazer 4.1 web browser, VersaMail 3.1, Addit, LifeDrive, Files (file manager), Favorites (launcher) and Camera Companion. PIM applications: Contacts, Calendar, Tasks, Memos. Also Notes (for handwritten notes and drawings), Calculator, Expense, World Clock, Card Info, Dialer, SMS, eReader. 3rd Party software: Document To Go 7 (for working with MS Office documents), Pocket Tunes MP3 player, Handmark Solitaire, Adobe Acrobat Reader, Audible Player, eReader (ebook reader).

Expansion: 1 SD (Secure Digital) slot, supporting SD, SDIO and MMC cards.
Mening
Naar mijn mening de enige echte waardige opvolger voor de Tungsten|T3 of de Sony Clie TH55 op het PalmOS platvorm, voor powerusers van PalmOS die zaten te hannessen met geheugenkaartjes om al hun GPS kaarten, MP3's, foto's, filmpjes, native Word/Excel documenten, Powerpoint documenten, medische encyclopedieën, ebooks etc. kwijt te konden. Voor mensen die echt hun hele collectie muziek bij zich willen hebben en verder niets, moeten gewoon een ipod mini kopen, maar voor degenen die slechts een paar honderd MP3's mee willen *en* daarnaast hun handheld willen gebruiken om hun agenda bij te houden, mail te checken, te MSN'nen, te surfen en altijd de juiste GPS kaarten bij zich willen hebben, is de lifedrive ideaal. :D Laat een tweede kabel hangen aan je computer op het werk, en je kunt je USB stick ook thuis laten. Of neem al je bestanden via Wifi mee. Ideaal. Wat vaak vergeten wordt nu handhelds zoveel features hebben is dat het ook nog netjes synchroniseert met Microsoft Outlook of Palm Desktop, en dat je het ook nog als een agenda kunt gebruiken. ;)

Eerlijk gezegd maakt me dat marketinggeblaat over wel of geen harddisk ook helemaal niet uit: waar het mij om gaat is hoeveel geheugen je beschikbaar hebt (of het van ingebouwde flashgehuegen komt of een HD, dat proef je toch niet), en hoe lang de batterij effectief meegaat van een bepaalde device, ongeacht wat aan die batterij zit te slurpen.

Nu nog wachten totdat ze een extra schoep geheugen in de Treo's stoppen, dat zou ideaal zijn voor mijzelf. :)

Prijs:

Bij pdashop.nl kun je hem bestellen voor 429 incl. verzenden.

Op www.centralpoint.nl kun je de Lifedrive reeds bestellen voor 416 euri, maar die aanbieding is na een dag weer van de site gehaald. Even afwachten dus. Het biedt echter wel perspectieven, want 400 EUR bij Central Point (niet een van de goedkoopsten) is een redelijke prijs voor een high-end PalmOne device.
PalmOne: Palm Lifedrive NON 4GB OS5.4 BT
Artikelnummer: 1044ML
Palm Lifedrive PalmOS5.4 BT 4GB
Meer productinfo - [url="http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:findalternative%28%271044ML%27%29;"]Alternatief product[/url] [url="http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:realtimestock%28%271060557%27,%27TD%27%29;"]0[/url]
[url="http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:remindme%28%271060557%27%29;"]Voorraad herinnering![/url] € 349.98 (excl.)
€ 416.48 (incl.)
Reviews

Update:Palmclub.nl review

Lijstje met voorlopige reviews
Ook van Infosyncworld: 92%! :o
Palmclub Lifedrive geruchtenthread
Palmclub Lifedrive discussiethread

:9~

[ Voor 53% gewijzigd door Stereotomy op 30-06-2005 21:16 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Twee opmerkingen:
- ziet er vrij groot uit (of zijn haar handen zo klein)
- Waarom een ingebouwde HDD en niet gewoon een SD/CF slot met ruimte voor een 1-2-4GB kaart? Die worden steeds goedkoper en wat makkelijker te vervangen (in case of failure) dan de interne microdrive die er nu in zit

[edit: SD slot zit er in lees ik nu...]
[edit 2: wel mooi apparaat hoor... :) ]

[ Voor 13% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 18-05-2005 13:15 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Eindelijk beginnen ze te begrijpen dat consumenten meer willen dan 128mb geheugen op een pda, omdat het ook steeds meer gebruikt wordt voor multimedia :)

Erg mooie ontwikkeling dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
- ziet er vrij groot uit (of zijn haar handen zo klein)
Valt wel mee qua grootte: nog altijd een maatje kleiner dan de HP hx4700, maar die is dan ook zo groot om dat VGA scherm erin te kunnen lepelen. Mijns inziens is een VGA scherm pas effectief op tablet PC's op 8" monitoren, en niet op friemelmonitoren van 4" op een PDA. Net zoals je geen 1600x1200 maakt op een 15" computermonitor.

Wat dat betreft spreek ik uit ervaring dat ik de 320x480 op 3.8" van de Palms altijd een zeer prettige resolutie heb gevonden, en een mooi compromis tussen resolutie en fysieke schermgrootte waardoor je apparaat ook een stuk kleiner blijft. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 18-05-2005 13:26 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zeker een mooie PDA, maar de prijs is vrij hoog, en voor mij is dan een 1gb SD kaartje ook voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
(jarig!)
Hmm, eens kijken of ik weer een smoes kan vinden om die te moeten testen voor m'n werk.
M'n T5 begint te vervelen >:)

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:41:
Ik vind het zeker een mooie PDA, maar de prijs is vrij hoog, en voor mij is dan een 1gb SD kaartje ook voldoende :)
Voor een 1GB kaart ben je ook weer 60 euro kwijt, en dan valt de prijs toch mee. Zeker als je hem vergelijkt met andere modellen van palmOne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Nu ook op de site van PDAshop.nl. Inclusief de uitgebreide technische specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Laatst online: 17:51
Ik ben nog steeds geen fan van HD's in een PDA.Geef mij maar CF of SD kaarten. Er zijn testen gedaan waarin beweerd werd dat HD's een val van een meter niet overleven. Ik zou dat risico niet willen lopen en daarmee al m'n data verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrist-strap... hoesje?

of gewoon niet laten valle... je moet er wel zuinig op zijn he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit ook te kijken naar deze pda, het wordt dan mijn eerste. Dus ben ik ook beetje leek op dit gebied.
In de review van bargainpda staat een plaatje van de palmOne en de DellX50, allebei op een website. Die op de dell is veel overzichtelijker. Ligt dit aan de browser of aan de PalmOne zelf? Dit soort dingen zijn vast in te stellen, of een andere browser installeren gok ik, maar even voor de zekerheid.
plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.bargainpda.com/assets/3879.jpg
links = Palm, rechts = Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Ligt aan de browser maar zeker ook aan de resolutie van het scherm.... Palm is 480 * 320 en de Dell (en het is een X50V en niet een X50) is 640 * 480.... (weet niet of de maten kloppen maar de resolutie van de Dell is een stuk groter dus er is veel meer te zien...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
Ja, da's niet helemaal eerlijk he :)

De Blazer browser staat op zijn grootste font ingesteld, en die Dell op true VGA met een ienemienie font. :) De kleinste standaardfont voor PalmOS is ietsjes groter dan de kleinste leesbare font op een PocketPC VGA scherm, waardoor de *echte* winst bij websurfen, mits er niet al teveel plaatjes staan op je scherm, alleen komt door het grotere fysieke scherm van een VGA PPC, en niet door de hogere resolutie. :)

Je hebt op zich gelijk dat er door het VGA scherm, dat fysiek ook groter is, er meer oppast. Dat geldt 100% voor foto's en plaatjes. Echter, dit gaat niet 1 op 1 op wanneer er tekst in het spel is. Tekst moet wel leesbaar blijven, en moet fysiek dus een bepaalde grootte hebben. Ik kan je vertellen dat die fonts die je boven op de Dell ziet echt *heel*, *heel* klein zijn, in de ordegrootte van 1-1.5 mm. Onleesbaar in een schokkerige trein of langdurig gebruik. :/

Overigens, VGA implementatie op de PocketPC zal waarschijnlijk pas met WM2005 echt goed zijn. Tot dan moet je het doen met ienemienie letters zoals de Dell daarboven, of interpolatie zoals deze hx4700 laat zien, en dan past er weer *minder* op dan op een Palm hires+ scherm.

Wat ook door PalmOne geintroduceerd is, en op het moment ook veel handiger geimplementeerd, is het naar landscape roteren van je PDA, zodat je makkelijker surft. De Lifedrive heeft daar zelfs een speciale hardware knop voor, of je kunt nog altijd de statusbar aantikken, het is een onderdeel van het OS.

[ Voor 21% gewijzigd door Stereotomy op 20-05-2005 00:30 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:29
Stereotomy schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:56:
Wat ook door PalmOne geintroduceerd is, en op het moment ook veel handiger geimplementeerd, is het naar landscape roteren van je PDA, zodat je makkelijker surft. De Lifedrive heeft daar zelfs een speciale hardware knop voor, of je kunt nog altijd de statusbar aantikken, het is een onderdeel van het OS.
Of ik begrijp je verkeerd, of je weet volgens mij niet dat Windows Mobile 2003 SE dat ook standaard ondersteunt. Ik kan dit ook gewoon met een knop op mijn RX3715 :o .

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 18-05-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
Nee, je hebt inderdaad gelijk, sorry. 2003 SE doet dat wel, de eerdere apparaten moesten een soft reset :o krijgen voordat dat kon.

En met een knop bedoel ik niet een van je 4 hardbuttons opofferen, maar de lifedrive heeft een knop speciaal op de zijkant om dit te doen, of je kunt ook gewoon de statusbar aantikken omdat het gewoon een onderdeel is van het OS. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Stereotomy op 18-05-2005 16:06 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het wel een leuk ding, het komt heel erg dichtbij een multimedia speler zoals de Archos AV4x0 :)
Zon ding vind ik wel interessant, ik denk dat als mijn mp3speler aan vervanging toe is, dat ik zon ding koop.
Hangt er natuurlijk wel een beetje van af wat de geluidskwaliteit en videokwaliteit is.

En het zou leuk zijn als ze er 20GB schijven in gooiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
Geluidskwaliteit met koptelefoon is gewoon subliem. Palmone heeft nu al bijna 3 jaar ervaring met MP3 spelende PDA's, dus wat betreft geluid hebben ze het wel voor mekaar. De 416 MHz XScale processor is meer dan snel genoeg om fullscreen DVD's met de freeware:

http://picard.exceed.hu/tcpmp/

... af te spelen, dat lukt al uitstekend op een 400 MHz Tungsten|T3. Overigens is het van de makers van het uitstekende Betaplayer op het PPC platvorm. :) Het scherm is ook 4x zo scherp als die van de Archos, en fysiek iets groter.

Vergeet niet dat je oneindig veel meer mogelijkheden hebt met een PDA dan met een multimediale speler, zoals een agenda en notities bijhouden. Alles wat op http://www.palmgear.com staat, draait gewoon hierop, aangezien er volop ontwikkeld wordt voor PalmOS.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:53
ik kan niet wachten tot ik dit dingetje in mijn handen heb... O+ ga van de zomer naar de USA >:) dus koop hem dan daar waarschijnlijk. is prijs al iets lager, is het in dollars en ook nog eens tax-free..... tel uit je winst!!! :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een prachtig apparaat, jammer dat dit topic nog niet echt loopt..

Ik zit er heel erg over na te denken om een PDA te kopen, maar ik weet nog niet of ik moet kiezen tussen palm en pocketpc.. Ik ben zelf een windows-user, maar weet niet of ik me daardoor moet leiden naar de koop van een pocketpc.. Verder wil ik hem gebruiken om te emailen te agenda-en.. en dat kunnen beide eigenlijk ook..

Natuurlijk doet vormgeving ook wat en daar is deze palm heel erg sterk in.

Weet iemand waarom ik voor deze palm moet kiezen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
Ik ben zelf een windows-user, maar weet niet of ik me daardoor moet leiden naar de koop van een pocketpc..
Ik vermoed dat 95% van de Palmgebruikers Windows users zijn, 1% Linux users en 4% Mac users (aangezien Mac een veel groter marktaandeel heeft in de VS dan hier in Europa).

Ik gebruik ook Windows, en altijd met Outlook gesynct. Ook andere office applicaties gaat naadloos met PalmOS, en bij de Lifedrive gratis meegeleverde Documents to go.

Klik hier voor een (ietwat verouderde) vergelijking

Pas met de komst van WM 2005 lukt het de standaard bijgeleverde applicaties Pocket Word en Pocket Excel om te benaderen wat Documents to Go al twee jaar voor PalmOS kan: fatsoenlijk native, zonder conversie, met Word en Excel werken. Ook kon Docs to Go al tijden Powerpoint bestanden bewerken en bekijken: niets daarvan was bijgeleverd bij de PPC's.

De eerste Palm Pilot 1000 syncte al vrolijk met Microsoft producten: ik zou niet weten waarom ze dat in de toekomst niet goed zouden blijven doen.

*Heel* veel mensen worden door het marketing apparaat van Microsoft beinvloedt. Ze zien dezelfde achtergronden, logo's en lettertypes op zo'n PocketPC's en vinden het daardoor veiliger om voor dat systeem te gaan, denkende dat ze zich er sneller thuis in zullen voelen. De leercurve bij zowel Palm als Windows Mobile zijn echter even steil: maar bij Windows Mobile kom je tijdens je leerproces wat meer Windows Logo'tjes en Windows pastelkleurtjes tegen.

Maareh, mocht je dat willen, dan kun je nog altijd een Launcher + theme op je Palm installeren:

Zlauncher for PalmOS:

Afbeeldingslocatie: http://images.palmgear.com/software/screenshots/160x160/48623.gif

http://www.zztechs.com/en/zlauncher/themes.htm

of zelfs Winlauncher for PalmOS die nog veel meer op Desktop Windows lijkt dan Windows Mobile! :o

Afbeeldingslocatie: http://images.palmgear.com/software/screenshots/160x160/86127.gif

http://www.palmgear.com/i...d=1&prodid=86127&siteid=1

[ Voor 38% gewijzigd door Stereotomy op 19-05-2005 21:28 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens Stereometry! Ik ben gister bij de launchparty van dit prachtige apparaatje! Het formaat viel mij erg mee... Hij is dikker dan de T5 maar voor de rest even groot! Het enige nadeel is dat de device bij harddisk-dingen iets langer laadt... Maar al met al zeker een waardige opvolger voor mijn Tungsten T5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
Er is nu ook een uitgebreide hands-on Nederlandstalige preview verschenen:

Palmclub Preview

Ook geupdate in de startpost.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:16:

Weet iemand waarom ik voor deze palm moet kiezen of niet?
Nee?
Bepaal eerst ns voor jezelf wat je wilt, zoek aan de hand daarvan naar specs, zoek een paar leuke uit, zoek naar ervaringen, en kijk dan waar je staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:24:
[...]

Nee?
Bepaal eerst ns voor jezelf wat je wilt, zoek aan de hand daarvan naar specs, zoek een paar leuke uit, zoek naar ervaringen, en kijk dan waar je staat :)
Precies. :)

Vergeet niet dat je een PDA ook daadwerkelijk moet gebruiken, en daar gelukkig van moet worden. Als je alleen gelukkig van specs en reviews zou moeten worden, stel ik voor dat je deze dan uitprint, opvouwt, en in je broekzak meeneemt.

:+

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Stereotomy schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:26:
[...]

Precies. :)

Vergeet niet dat je een PDA ook daadwerkelijk moet gebruiken, en daar gelukkig van moet worden. Als je alleen gelukkig van specs en reviews zou moeten worden, stel ik voor dat je deze dan uitprint, opvouwt, en in je broekzak meeneemt.

:+
Goed dat je het er nog ff bij vermeld :+

Maare, serieus, dit ding lijkt me erg leuk als je een simpele agenda nodig hebt, en daarbij wel een mp3speler/videospeler kunt gebruiken :)
Ik zie wel een toekomst in deze apparaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 28-09 21:31
Mooi apparaatje dit, alleen die harde schijf had van mij niet echt gehoeven. Ik hoop dan ook dat er binnen niet afzienbare tijd een Palm komt met ongeveer dezelfde specs, maar ipv de harde schijf gewone geheugen chipjes. De harde schijf is niet alleen gevoeliger voor schokken (al valt dat bij een microdrive heel erg mee) het grootste nadeel vind ik het stroomverbruik en de traagheid ten opzichte van conventioneel geheugen.

Weet iemand toevallig of er een Palm met ongeveer dezelfde specificaties, maar dan zonder harde schijf in de planning staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
Niet voor october, wanneer de volgende batch Palmpjes de fabriek uitrollen. 4 GB flash geheugen lijkt me wat veel voor ingebouwd geheugen. Ik denk dat er weer en 256 MB model komt, net als de TT5, maar dan wel met BT en Wifi. Aanvullen met SD kaartjes dan, wat nu ook redelijkergewijs gebeurd.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:53
SneakyViper schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:55:
Mooi apparaatje dit, alleen die harde schijf had van mij niet echt gehoeven. Ik hoop dan ook dat er binnen niet afzienbare tijd een Palm komt met ongeveer dezelfde specs, maar ipv de harde schijf gewone geheugen chipjes. De harde schijf is niet alleen gevoeliger voor schokken (al valt dat bij een microdrive heel erg mee) het grootste nadeel vind ik het stroomverbruik en de traagheid ten opzichte van conventioneel geheugen.

Weet iemand toevallig of er een Palm met ongeveer dezelfde specificaties, maar dan zonder harde schijf in de planning staat?
als je iets verder had gekeken op de palm site had je gezien dat de tungsten T5 ongeveer de zelfde specs heeft alleen heeft die geen harde schijf.... misschien iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Wetterhahn schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:14:
[...]

als je iets verder had gekeken op de palm site had je gezien dat de tungsten T5 ongeveer de zelfde specs heeft alleen heeft die geen harde schijf.... misschien iets voor jou?
De T5 heeft geen Wifi.

Alleen de Tungsten|C heeft wifi ingebouwd, maar deze is nu discontinued nu de Lifedrive uit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Skaah schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:32:
[...]
Alleen de Tungsten|C heeft wifi ingebouwd, maar deze is nu discontinued nu de Lifedrive uit is gekomen.
De Tungsten|C was eind 2004 al discontinued. Maar als je liever geen harddisk hebt, en WiFi heb je ook niet nodig, is de T5 zeker een leuk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04-2020
Het grote voordeel van een HD is dan weer dat hij geen power nodig heeft om alle gegevens te bewaren! Dus eigenlijk gebruikt ie minder stroom ;)

Hiermee doel ik vooral op het feit dat ook de programma's geinstalleerd worden op die HD en niet in het Ram geheugen (dit wordt gebruikt net zoals bij een gewone pc). Waardoor dat je dus _niks_ verliest als de batterij volledig leeg is. Nu moet je alles opnieuw installeren/instellen omdat de pda zichzelf weer es leeg heeft laten lopen :(

Data kan je heel makkelijk backuppen op sd kaartjes of op je pc.

Trouwens op het dilemma pocketpc vs palm kan ik je dit alvast meegeven: bij de pocketpc zit activesync om te synchronizeren. In vergelijking met de sync software van palm is dit een belachelijk stukje software omdat als je niet oplet de kans heeeeel reeel is dat wissen zonder meer doorgevoerd wordt :(
zo zit je op een bepaald niet alleen met een lege outlook maar heeft ie ook zomaar je pda volledig gewist - synchronized heet dat dan :p -
Ofwel heb je alles dubbel...
...heel plezierig allemaal

enne..

Een pocket pc laat je zowiezo best niet vallen...
net zo min als je gsm of je laptop of je mp3 speler of je fototoestel of je ...
;)

Als ik kan smijt ik mijn 3970 buiten en ga ik voor deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 28-09 21:31
gompje schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 08:54:
Het grote voordeel van een HD is dan weer dat hij geen power nodig heeft om alle gegevens te bewaren! Dus eigenlijk gebruikt ie minder stroom ;)

Hiermee doel ik vooral op het feit dat ook de programma's geinstalleerd worden op die HD en niet in het Ram geheugen (dit wordt gebruikt net zoals bij een gewone pc). Waardoor dat je dus _niks_ verliest als de batterij volledig leeg is. Nu moet je alles opnieuw installeren/instellen omdat de pda zichzelf weer es leeg heeft laten lopen :(
De Tungsten T5 heeft hier ook al geen last van omdat er gewoon 256 MB flash geheugen (geloof ik) in zit en dat wordt dus ook niet gewist als de stroom uitvalt en verbruikt ook geen stroom als ie uitstaat, dus zo'n groot voordeel is die harde schijf nu ook weer niet.

Ik ben meer geinteresseerd in een opvolger van de TT5, maar dan met wifi. Weet iemand toevallig of er binnenkort zoiets aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gompje schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 08:54:
Djeez, ja... dit hoorde ik ook al van iemand met een Acer n35. Die moet dat ding compleet herinstalleren als ie hem een paar dagen niet gebruikt heeft. Naast alle software moet ie er ook weer alle TomTom zooi elke keer opzetten. Dat geloof je toch niet?!? Ik vind het echt belachelijk dat het OS maar ook de geinstalleerde zooi na verloop van tijd verdwijnt. Maar ik begrijp het toch niet echt want als ik naar mijn compactflashkaartje van mijn digicam kijk, daar blijven wel alle foto's altijd op staan. Dus ze doen toch wat fout lijkt me, die jongens die die PDA's maken. Dus met al dit gekneus is een ingebouwde HD wel handig.

Vind het alleen jammer dat je er niet mee kan bellen. Als ik op vakantie ga en even mijn mail wil checken of met de browser het weerbericht wil zien dan kan dat niet omdat er in de buurt waar ik vaak heen ga helemaal geen WIFI punten zijn... Dus dan heb je mooi nog steeds geen internet :(

Is er geen (Windows OS) alternatief voor dit, waar je wel mee kunt bellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

als ik er mee kon bellen had ik hem direct aangeschaft....

heeft iemand al zon ding aangeschaft? vind hem wel erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me too... waar blijven de windows pda's met HD en waar je mee kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

wat werkt er eigenlijk beter, palmos of windows mobile, of is het meer een kewstie van smaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
Kwestie van smaak. De leercurve is even hoog, objectief gezien, want je werkt in beide gevallen met een compleet nieuw systeem op een compleet nieuw apparaat. Een PDA is geen desktop. Ik heb 10+ jaar ervaring met DOS en Windows, maar het was echt even klikken en slikken toen ik Windows Mobile voor het eerste gebruikte, zeker nadat ik al 3 jaar Palm OS had gebruikt. Persoonlijk vind ik PalmOS veel en veel intuitiever, je kunt dingen klaren met minder buttonpresses, het systeem werkt veel vloeiender en gemakkelijker zonder dat je van die belachelijke specs nodig hebt. En je kunt werkelijk alles doen wat ook met Windows Mobile kan, maar dan, nogmaals, met minder hoge processor en geheugenspecs.

Een ietwat manke vergelijking is MacOS vs. WindowsXP. Ook bij de Mac toemen de gebruikers hun systeem om de intuiviteit en de soepelheid. Het verschil is toch dat ik bij een desktop niet zo snel zal overstappen omdat iedereen en alles om mij heen op Windows is gericht, en ik compatibiliteit wil houden, en over een ruime keus van software wil beschikken.

PalmOS is nog steeds marktleider op de wereld, al sinds zijn conceptie in de jaren '90. Windows Mobile snoept elk jaar wel marktaandeel af, maar op geen enkel ander gebied heeft Microsoft zoveel moeite om marktleider te worden als op het gebied van handhelds. Dat zegt iets over het PalmOS. Er is ook nog steeds meer en goedkoper software beschikbaar voor PalmOS. En over compatibiliteit met je Windows Desktop hoef ik je alleen dit artikel te laten zien van Brighthand, een site voor zowel PPC als PalmOS. PalmOS synct naadloos met Outlook, Word, Excel, Powerpoint etc. Klik hier voor discussiethread

Ik zeg dan altijd maar: in je normale papieren agenda hoef je toch ook geen start-button of Windows-logo's te zien? Waarom in je PDA dan wel? En als het echt moet, kun je best een Windows skin op je PalmOS PDA gooien. :)

[rml]Stereotomy in "[ PDA] PalmOne Lifedrive Mobile Manager m..."[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 16-06-2005 12:33 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is besteld! komt over een paar dagen wel binnen hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:29:
Hij is besteld! komt over een paar dagen wel binnen hoop ik :)
En? Al wat gehoord? :9

Ik ben nm. ook geinteresseerd in dit ding. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
Even schaamteloos crossposten: de Palmclub.nl site heeft een review van de Lifedrive klaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.palmclub.nl/reviews/handhelds/palm/lifedrive/lifedrive/lifedrive1_small.jpg

http://www.palmclub.nl/re...palm/lifedrive/lifedrive/
Is het een pda of moeten we bij de LifeDrive spreken over een compleet nieuwe klasse van apparaten? Feit is wel dat de LifeDrive de mogelijkheden van een doorsnee pda overstijgt en een brug probeert te slaan met draagbare mediaspelers, zoals die van Creative en Archos.

[ Voor 43% gewijzigd door Stereotomy op 30-06-2005 21:14 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit apparaat lijkt me echt perfect te zijn. Ik luister dikwijls naar men iriver h120, maar heb eerlijk gezegd niet echt die 20 gb aan space nodig. En ik was op zoek naar een goeie PMP, waar ik wat filmpjes op kan kijken.
En aangezien ik van job verander, komt die pda er nog eens als extraatje bij kijken. Dit allemaal voor de prijs van 420 euro, dat is toch el echt prachtig.

ik heb al heel wat reviews gelezen en qua negatieve punten valt ie best mee (beetje trager door zen HD, snel warm, niet zo bright als sommige andere schermen, beetje dikker formaat)

Dus nu zag ik dat dit topic ah doodbloeden was, maar vraag ik me wel af of er geen tweakers zijn die hier hun ervaringen kunnen neerzetten. Ook desnoods qua proggies die interessant zijn voor de lifedrive of palmone OS.

Ik hoop dat ik er binnenkort eentje in handen heb (alhoewel na de geruchten over de 4gb==>6gb Hd mss nog even wachten:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Hier is een mooier device voor de tweaker :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sharp.co.jp/corporate/news/images/041015-a.gif

ook 4GB, helaas geen WiFi en BT builtin, maar wel draaiende onder linux os, en een VGA (640x480) scherm. Er zijn ook mensen die OpenBSD geport hebben, en je kunt er met wat modden apache, php, firefox en heel veel meer op draaien. echt een aanrader (ik heb em zelf :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
Als je geen Wifi of BT hebt, waarom zou je er Firefox op willen draaien?

De Zaurus lijn is qua hardware heel mooi, maar helaas is Linux gewoon geen handheld OS, noch heeft het de beschikking over de software die juist een handheld een ware handheld maken, zoals Windows Mobile en PalmOS dat wel hebben.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ik zit te twijfelen tussen de Lifedrive en de Axim X50v van Dell. Vooral het scherm van de Dell spreekt me wel aan. Aan de andere kant vind ik de 4Gb van de Lifedrive wel erg makkelijk en heb ik wel eens zin om geen Windows te draaien op een PDA. PalmOS schijnt toch intuitiver te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Stereotomy schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:32:
Als je geen Wifi of BT hebt, waarom zou je er Firefox op willen draaien?

De Zaurus lijn is qua hardware heel mooi, maar helaas is Linux gewoon geen handheld OS, noch heeft het de beschikking over de software die juist een handheld een ware handheld maken, zoals Windows Mobile en PalmOS dat wel hebben.
Je kunt natuurlijk gewoon een WiFi of Bleutooth kaartje kopen. Verder kun je ook USB ethernet stick gebruiken (zit USB host op). Internet connectiviteit genoeg dus

Verder zijn er wel degelijk applicaties die je nodig hebt bij basis handheld gedrag. Er zit een goed adresboek in, en ook een goede kalender. Ook zou je hem kunnen syncen met outlook, maar dat is iets moeilijker.

De Zaurus is meer voor mensen die leuk met linux willen rommelen, en ook in staat willen zijn het basis PDA-werk te verrichten. Ik denk dat je een LiveDrive wil wanneer je een kant en klaar apparaat wil, voor wat PDA-werk, filmpje kijken en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je een LiveDrive wil wanneer je een kant en klaar apparaat wil, voor wat PDA-werk, filmpje kijken en meer niet.
Voeg daar naar mp3 luisteren aan toe en dit is het dus blijkbaar het perfecte apparaat voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online
BadVibes schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 10:52:
Ik zit te twijfelen tussen de Lifedrive en de Axim X50v van Dell. Vooral het scherm van de Dell spreekt me wel aan. Aan de andere kant vind ik de 4Gb van de Lifedrive wel erg makkelijk en heb ik wel eens zin om geen Windows te draaien op een PDA. PalmOS schijnt toch intuitiver te zijn?
De leercurve is even hoog. Het probleem is dat op zich PalmOS simpeler en makkelijker is, maar WM op het eerste gezicht makkelijker lijkt omdat iedereen (incluis mezelf) Windows geconditioneerd is. Ga je echt aan de slag dan blijken dingen gewoon altijd op een andere plek te zitten, en moet je toch alles opnieuw leren: een PDA is geen desktop.

Maar ik ben ervan overtuigd dat bij "dagelijks praktisch gebruik" je met PalmOS met minder menu's door te ploegen meer dingen voor mekaar krijgt. Het is efficienter in gebruik, WM is mooier in gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door Stereotomy op 23-07-2005 14:09 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me afvraag.
Kun je die microdrive eigenlijk veranderen?
want daar lees ik niks over op internet?
Zit die er gewoon zo 123 in.
Of echt vast gesoldeerd?

Misschien vervangen met een 6 of 8GB versie ? (zodra hij er is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:19:
wat ik me afvraag.
Kun je die microdrive eigenlijk veranderen?
want daar lees ik niks over op internet?
Zit die er gewoon zo 123 in.
Of echt vast gesoldeerd?

Misschien vervangen met een 6 of 8GB versie ? (zodra hij er is)
Die zit echt vast. Bij aankondiging van de 6GB-versie heeft Hitachi in Spanje een fout gemaakt door te verklappen dat die door Palm gebruikt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dankje.
Het is echt heel moeilijk bij aanschaf van je pda.
Hij heeft veem plus punten, maar ook erg veel minpunten (snelheid).
voordeel is de opslag ruimte, nadeel is weer dat er geen gprs kaart inkan.

mijn iPod 40gb vond ik met 40gb en spindel wel traag.
Voordeel van pocket pc is dat hij heel erg snel is.

nu kost hij 449,00 bij de informatique.
de HP 4700 ook rond dat bedrag, maar dan moet je een losse 2GB SD kaart kopen + een CF kaart voor gsm/gprs.
Je bent wat meer kwijt; maar het werkt wel weer.

Aan de andere kant heb ik aan 2GB opslag nou weer net niet genoeg.

zo heeft elke PDA wat plus en min punten.

Wireless lan is leuk, niet super nodig.

- 640x480 scherm of 480x3xx is nodig. maar hoeft niet
- veel opslag of dmv CF
- SD/CF gsm/gprs support.
- BT
- GPS support

nu is deze combo lastig te krijgen.

iemand tips?

- edit: voor veel palm apps moet je betalen.

deze hebben we bv ook nog: PalmOne Tungsten T5, 256Mb,PALMOS5.2.1, BT

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo even een schopje voor een apparaat wat het dubbel en dwars verdient om een goedlopend topic over te maken.

ik wou even zeggen dat ik de Protection Pack bij PDAshop gekocht heb,
hij moet nu eerst 3 uur opladen dus kan nog niet veel over het ding zelf zeggen.
Het leren hoesje wat bij de PDA zelf geleverd wordt is al niet van slechte kwaliteit, moet ik zeggen. Dus als je hem los gaat kopen, kijk voor jezelf eerst of het leren hoesje niet voldoende is, dan heb je die case niet nodig.

Er zijn 2 gangbare cases te verkrijgen; die van Innopocket en de PalmOne Hardcase. Ik heb ze beide gezien, en voor de laatste heb je echt nagels nodig om het 'luikje' naar de touchscreen te openen. Verder voelde hij iets goedkoop aan. Die van Innopocket vind ik zelf beter; de binnenkant is bedekt met schuimrubber en voelt gewoon steviger aan. Deze case maakt je PDA wel iets groter maar daar stoor ik me niet echt aan. Beide (en ook het leren hoesje) hebben uitsparingen naar alle belangrijke ingangen.

Ben benieuwd naar de mogelijkheden van het apparaat zelf, ik kom nog wel terug om daar mijn bevindingen over te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Vervelend he, die eerste uurtjes opladen. Kan je er alleen maar naar kijken en een beetje de bijgevoegde software op je PC installeren...

Zit al heel lang naar de Lifedrive te kijken, maar denk dat ik toch wacht op de Lifedrive 2 (komt die?) met hopelijk een iets grotere harddisk. Ohja, en tot ik er genoeg geld voor heb natuurlijk!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:06
Ik loop eik een beetje tegen een probleem aan met een Palm Lifedrive.

Da's allemaal mooi dattie een schijfje van 4GB erin heeft zitten, maar minder mooi dat ik mn email direct wil synchroniseren naar die 4GB en NIET naar de standaard 64MB, want dat is veel (en dat is een understatement) teweinig :{

De attachements zet ie (geloof ik) wel standaard op die 4GB , maar de mailtjes zelf niet.
Of ik zie iets over het hoofd, of het is een groot minpunt, want mijn notes mailbox is met attachements iets van 2GB en zonder attachements is die standaard 64MB dus never nooit niet genoeg :{

Mooie boel Palm........anyway, als ik een uitbreidingskaartje erin mik, en via palmone quickinstall de mailrpc op het kaartje zet ipv op de standaard 64MB en ik synchronisser dan; komt de mail dan automatisch op het uitbreidingskaartje te staan?

ps: en ja, ik wil mn hele mailbox, met alle zelfgemaakte folders etc op dat ding hebben! Die 4GB ziet er niet voor jan lul in zegmaar.

Ik gebruik Lotus Notes 6.5 en mNotes om te synchroniseren en zie nergens een optie om meteen op te slaan op de 4GB, ook niet als ik ipv mNotes Versamail gebruik. :{

[ Voor 17% gewijzigd door vosss op 24-11-2005 12:38 ]

• Stereotomy
  • Niet online
Ik denk niet dat dat met Versamail kan. Niet iedereen heeft een mailbox van 2 GB exclusief attachments :{

Probeer www.chatteremail.com eens. Geweldige e-mail client, geen freeware. Kan databases op de geheugenkaart zetten, en dus ook op de 4GB van de LifeDrive. Denk ik. ;)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Weliswaar is het volgende voor de Treo, maar wat betreft de programmatuur die ze er noemen en mogelijke oplossingen kon het ook wel eens gewoon werken voor de Lifedrive:
Anyone try syncing a 650 with Lotus Notes yet?

Overigens is er iemand die Intellisync als oplossing noemt, dat heb je er als het goed is gewoon gratis bij zitten. Het is wel een lite versie en nou weet ik niet of hij alleen met Outlook werkt of ook met Lotus Notes, dat moet je zelf maar even achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nee, met zowel intellisync, als PDAsync, als Versamail en ook met mNotes pleurt ie de mailtjes op zn intern geheugen en niet op de 4GB.

Bij geen enkele van die programma's kan ik opgeven dattie ze naar de 4GB moet wegzetten.
Ook in de handleiding van het ding zie ik nergens hoe dat zou moeten en of het al uberhaupt kan!?

Iemand nog ideeen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik geloof dat www.brayder.com een programma heeft (memoryjack) waarmee je SD-kaart geheugen aan je fysieke geheugen kan toevoegen. Misschien kan dat progrmma ook met de lifedrive om en kan je je palm tricken en laten denken dat die 4gb intern geheugen is.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Bedankt voor de reactie; die ga ik zo even uittesten.

=edit=
Unsupported device zegt ie :{

[ Voor 28% gewijzigd door vosss op 28-11-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Palm Nederland zegt (na me 20 minuten in de wacht gezet te hebben om het uit te zoeken) dat dat niet gaat wat ik wil.

Lekker dan dat er in de reclamefolder gesuggereerd word dat je 20.000 mailtjes kan opslaan op de 4GB drive.
Het is gewoon simpelweg neit mogelijk en ze raadde me aan om maar een flinke grote uitbreidingskaart te kopen en daar mn maail naar te syncen :{

Wat een flutapparaat zeg :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

vosss schreef op woensdag 30 november 2005 @ 08:53:
Palm Nederland zegt (na me 20 minuten in de wacht gezet te hebben om het uit te zoeken) dat dat niet gaat wat ik wil.

Lekker dan dat er in de reclamefolder gesuggereerd word dat je 20.000 mailtjes kan opslaan op de 4GB drive.
Het is gewoon simpelweg neit mogelijk en ze raadde me aan om maar een flinke grote uitbreidingskaart te kopen en daar mn maail naar te syncen :{

Wat een flutapparaat zeg :r
Dat het apparaat niet gebruikt kan worden om mail op op te slaan, wil niet meteen zeggen dat het een flut apparaat is. Het apparaat heeft behoorlijk wat leuke functies imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m nu een tijdje, en ben erg tevreden. Heb alleen geen 2GB mailbox, das mss het verschil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
RoD schreef op woensdag 30 november 2005 @ 08:54:
[...]

Dat het apparaat niet gebruikt kan worden om mail op op te slaan, wil niet meteen zeggen dat het een flut apparaat is. Het apparaat heeft behoorlijk wat leuke functies imho.
Maar duidelijk NIET, ik herhaal NIET de functie om je mail (lees: MAIL, dus geen attachements, nee mailtjes!) op te slaan op die 4GB.

En zo staat het wel in de folder, ruimte genoeg om 20.000 mailtjes op te slaan op de harde schijf.
Als men reclame maakt met een functie die het apparaat neit biedt dan is het:
1) een flutapparaat imo
2) een slechte reclame campagne
3) volslagen debiel dat PalmOne zelf niet door heeft dat hun reclame niet klopt
4) daarom een kutbedrijf is

Maargoed; er zullen vast mensen tevreden mee zijn; ik niet iig (er zijn ws ook genoeg mensen die een Fiat Panda een fantastische auto vinden :{ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

vosss schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:29:
[...]

Maar duidelijk NIET, ik herhaal NIET de functie om je mail (lees: MAIL, dus geen attachements, nee mailtjes!) op te slaan op die 4GB.

En zo staat het wel in de folder, ruimte genoeg om 20.000 mailtjes op te slaan op de harde schijf.
1) een flutapparaat imo

Maargoed; er zullen vast mensen tevreden mee zijn; ik niet iig (er zijn ws ook genoeg mensen die een Fiat Panda een fantastische auto vinden :{ )
Als jij zo wil denken moet je het zelf maar weten. Ik vind het alleen wel wat raar dat als er een fout gemaakt wordt (ga ik vanuit) dat het dan meteen een kutapparaat en een kutbedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

vosss schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:29:
[...]

1) een flutapparaat imo

Alleen 2, 3 en hooguit 4 vind ik min of meer terecht.
Dat een apparaat een eigenschap niet heeft die wel zo wordt vermeld, maakt niet dat het een flutapparaat is. Waarom niet? Omdat er geen andere pda is die de eigenschap wel heeft, en het ook niet een eigenschap is die gangbaar is op pda's. Als je alle functionaliteit afzet tegen die van andere pda's kun je imo onmogelijk concluderen dat het een flutapparaat is.

Je vergelijking met een Fiat Panda gaat ook niet op, omdat de LifeDrive onder de pda's op een heel ander niveau staat dan de Fiat Panda onder de auto's.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf op zoek naar een PDA die ik ook zal gebruiken met navigatie software.
De Palm Lifedrive ziet er fantastisch uit en die 4GB komt zeker van pas voor kaarten op te slaan. Heeft iemand ervaring met deze PDA in combinatie met GPS ?

Een andere PDA die ik leuk vind is de Fujitsu Siemens Loox 720. Deze is wel duurder, heeft geen HD maar wel een 640x480 schermpje. Ik zou de Fujitsu nemen owv dat Navigon enkel op Windows Mobile draait, maar ja ... Welke software kan je je Palm zoal voorschotelen ?

Verder leek me een Mio 269+, die ook 4GB had en al direct 27 voorgeïnstalleerde landen heeft, maar die leek me niet zo geschikt voor PDA gebruik, of vergis ik me?

Prijzen liggen ongeveer zo:
  • Palm LifeDrive - 378 € (Limited Edition - 398 €) (zonder GPS receiver en zonder software)
  • Fujitsu-Siemens Loox 720 - 424 € (zonder GPS receiver en zonder software)
  • Mio 269+ - 549 € (met GPS antenne, software en autokit)
De PDA functies zouden voor mij dan moeten voldoen aan surfen, bleutooth syncen met m'n gsm en pc, ebooks, agenda, contacten bijhouden, af en toe eens een anime aflevering bekijken tijdens het wachten (doe ik momenteel op m'n PSP, maar dat neem ik natuurlijk niet overal mee, t'is toch nog een spelconsole)

Wat ik ook een pluspuntje vind is dat ik die GPS PDA bijvoorbeeld even aan m'n ouders kan meegeven als ze eens weg moeten naar wie weet waar, want ik kan hem wel missen :p
Heb er nu ook nog geen en m'n Rolodex Rex is al aan de oude kant.

Wat denken jullie ervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*bump*

• sander817

sander817

komt er nog een keer een lifedrive met veel grotere HD? dan wordt het pas echt een leuk apparaat

• Stereotomy
  • Niet online
De Lifedrive is net als alle andere moderne Palms zonder meer ZEER geschikt voor navigatie. Koop er een Adapt Bluetooth GPS erbij met Nemerix Chipset (heel, heel veel reviews over te vinden) voor nog geen 80 EUR, en met wat software erbij ben je klaar om te gaan.

Tomtom draait vanaf de harde schijf van de Lifedrive.

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online
sander815 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:59:
komt er nog een keer een lifedrive met veel grotere HD? dan wordt het pas echt een leuk apparaat
De geruchten zijn dat de Lifedrive 2 met 6 GB (en vast nog wat andere "upgrades" komt, maar nog niks is bevestigd.

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:15:
[...]

De Lifedrive is net als alle andere moderne Palms zonder meer ZEER geschikt voor navigatie. Koop er een Adapt Bluetooth GPS erbij met Nemerix Chipset (heel, heel veel reviews over te vinden) voor nog geen 80 EUR, en met wat software erbij ben je klaar om te gaan.

Tomtom draait vanaf de harde schijf van de Lifedrive.
Ik ben uitendelijk voor de Fujitsu-Siemens Loox 720 gegaan ^^
Heb er zeker geen spijt van. Deze voormiddag heb ik m'n Navigon GPS paketje in Brussel getest. Zaaaaalig :p
Pagina: 1