[cups] Printjobs automatisch op hold

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,
Wij maken nu een print release station. Hierbij moeten de printerjobs standaard op hold staan. We kunnen dan zelf kiezen welke jobs wel en welke niet geprint worden.

Hoe kunnen we er voor zorgen dat de jobs automatisch op hold komen te staan totdat wij toestemming geven de job uit te printen?

Ik zag op google een ipp parameter iets als -o job-hold-until=indefinite
Alleen snap ik niet echt waar ik die optie moet toevoegen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

tnx

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:18
Zoiets dus?
hold the jobs in the CUPS queue indefinitely (until manual release) with the IPP-parameter for the target queue set as default to "-o job-hold-until=indefinite"
zoals je zelf al zei. Dat lijkt dus een instelling te zijn op de print queue, als ik me niet vergis heeft cups toch gewoon een web-interface waarmee je de parameters van een print queue kunt veranderen?

• LollieStick
Ja, klopt maar dat kan ik daar dus niet instellen en KDE hebben we niet op die bak.

[ Voor 26% gewijzigd door LollieStick op 18-05-2005 13:15 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je kan in de cupsd.conf aangeven wie er allemaal toegang mag hebben tot de web-interface.
In gentoo is die te vinden in /etc/cups.
Daar staat een stuk dat Access permissions heet (in mijn config begint het op regel 700). Ik heb daar zelf in aangegeven dat alle clients op mijn locale netwerk mogen inloggen met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
<location />
Order Deny,Allow
Deny from All
Allow From 10.0.0.*
</location>

Deze syntax is gelijk aan die van Apache. Wanneer je voor de Allow from een vast ip invult, heeft alleen die pc toegang tot de interface.

Volgens mij is er overigens ook wel een webmin module te vinden voor cups, maar dat weet ik niet zeker.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• LollieStick
Ok, misschien nie geheel duidelijk van mijn kant maar ik kan wel op de webinterface van cups komen. Ik zie daar alleen nergens de mogelijkheid om de bovengenoemde optie mee te geven.

Op CUPS.org heb ik het volgende gevonden:
5.2.9 job-hold-until (keyword | name(MAX))

(CUPS 1.1 and higher)

The job-hold-until attribute specifies a hold time. In addition to the standard IPP/1.1 keyword names, CUPS supports name values of the form "HH:MM" and "HH:MM:SS" that specify a hold time. The hold time is in Greenwich Mean Time (GMT) and not in the local time zone. If the specified time is less than the current time, the job is held until the next day.
Er staat alleen nergens hoe ik deze functie kan implementeren.

[ Voor 7% gewijzigd door LollieStick op 18-05-2005 13:30 ]

• LollieStick
Het probleem is opgelost. Met LPoptions kan je de gewenste optie meegeven.

Meer info: man lpoptions.
Pagina: 1