[OSX] Vim pageup, pagedown etc.

Pagina: 1
Acties:

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 14:51
Ik ben als linux user overgestapt naar OSX (10.3) op een powerbook waarbij ik veel gebruikmaak van de terminal en vim. Helaas kan ik het niet voor elkaar krijgen om in vim pageup, pagedown, home en end buttons te gebruiken, in de terminal zelf gaat dit prima met shift-fn-pijl.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

waar staat je TERM variabele op ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• TukkerTweaker
xterm-color

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
werken shift - pageup en pagedown ook niet? hier namelijk wel, en die kun je gewoon remappen mij window settings.

• TukkerTweaker
frim schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:54:
werken shift - pageup en pagedown ook niet? hier namelijk wel, en die kun je gewoon remappen mij window settings.
Nee, dat heeft geen effect, de pijl toetsen reageren dan niet als normale navigatie. Welke key-mappings moet ik gebruiken voor pagedown, etc?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik vind de standaard Terminal.app eigenlijk maar een onding. Precies dit soort kleine ergernissen (toetsen die niet correct doorgestuurd worden, omdat ze betekenis binnen de GUI hebben) hebben mij doen overstappen naar iTerm. Een Open Source alternatief dat wèl doet wat ik verwacht :)

Als je niet te veel gehecht bent aan de standaard Terminal, is het misschien iets voor jou :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

PgUp en PgDown in Vim :? Gebruik je dan niet gewoon Ctrl+D en Ctrl+U?

• TukkerTweaker
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:57:
PgUp en PgDown in Vim :? Gebruik je dan niet gewoon Ctrl+D en Ctrl+U?
Dat werkt ook natuurlijk maar niet tijdens insert mode.

Dawuss, met Iterm heb ik dezelfde problemen, welke keymapping gebruik je hiervoor?

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Lees dit artikel even door, misschien heb je daar iets aan.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Pagina: 1