Toon posts:

2 geluidskaarten mixen

Pagina: 1
Acties:
  • 958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb paar dagen geleden nieuw dj materiaal gekocht, het is al allemaal binnen buiten de cd-spelers, en dat ging nog een tijdje duren.. Nu krijg ik dus de kribbels dat ik niet meer kan mixen :o

Ik heb een Asus A7N8X deluxe Rev.2 met dus Soundstorm onboard, maar heb ook nog een Hercules Muse XL 4.1 PCI liggen. Als ik die PCI erin steek en de drivers instaleer, gaan die 2 dan geen conflicten hebben? MOET ik de onboard uitschakelen? Ik zou graag bevoorbeeld wmp en winamp naast elkaar laten draaien maar elk outputten naar een andere geluidskaart, zodat ik die 2 geluidskaarten kan aansluiten op men mixer en zo toch wat mixen :) Zonder pitch weliswaar :(

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij kan dat gewoon. Probeer het eens zou ik zeggen, dat is een kleine moeite.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Moet gewoon werken zo gebruik ik mijn mobo icm MixVibes al jaren (ander type mobo, maar toch :P )

Verwijderd

Mijn MSI K8n neo geeft conflicten met mijn soundblaster 4.1, maar je kan het altijd eens proberen.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Met Virtual-DJ (er is wel een demo van dacht ik) kan je precies wat jij wilt... inclusief pitch :)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
vind dit een goede vraag

ik zelf zit met nog een probleem extra, ik ben niet in bezit van een mengpaneel, maar ik wil gaan draaien met mijn pc hoe kan ik dan wel via mijn koptelefoon wel iets beluisteren zodat de mensen het nog niet horen?

dus als ik 2 geluidskaarten heb kan ik dan mixxen en dit beluisteren op mijn koptelefoon en dan pas wanneer ik aangeef op de versterker/boxen.

Of heb ik dan 3 geluidskaarten nodig?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Download MixVibes eens, dat is een simulatie van 2 (of meer) Numark CD DJ Consoles, Hiermee kan je meerdere geluidskaarten en zelfs een mixer aansluiten op je pc. :Y)

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

andreict schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:57:
vind dit een goede vraag

ik zelf zit met nog een probleem extra, ik ben niet in bezit van een mengpaneel, maar ik wil gaan draaien met mijn pc hoe kan ik dan wel via mijn koptelefoon wel iets beluisteren zodat de mensen het nog niet horen?

dus als ik 2 geluidskaarten heb kan ik dan mixxen en dit beluisteren op mijn koptelefoon en dan pas wanneer ik aangeef op de versterker/boxen.

Of heb ik dan 3 geluidskaarten nodig?
Nee dat kan al met 2 geluidskaarten. Je selecteer dan 1 hoofdkanaal en een koptelefoon kanaal.

Dan valt het prima te mixen hoor.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met virtual dj heb je aan 1 geluidskaart genoeg.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42
@ geluidskaarten in 1 systeem is over het algemeen geen probleem. Kheb zelf ook zowel de Onboard ac97 in gebruiks als mijn Egosys U24. Dit alles werkt naar behoren.

Ennuh, pitchen hoeft ook geen probleem te zijn:
http://www.djdecks.be

http://downloads-zdnet.co...3000-2182_2-10369313.html

<edit>
Damn! 5 reactie's in 4 minuten tijd, daar kan ik niet tegen op!
<edit>

[ Voor 12% gewijzigd door ChojinZ op 18-05-2005 15:02 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• andreict
Januszjes schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:00:
[...]

Nee dat kan al met 2 geluidskaarten. Je selecteer dan 1 hoofdkanaal en een koptelefoon kanaal.

Dan valt het prima te mixen hoor.
dus je mix dan op 1 kaart en daar sluit je je koptelefoon opaan, en die andere geluidskaart is puur en alleen om het geluid naar je versterker te gooien?

• Carpenter
  • Laatst online: 22-02 19:38
Ik heb de ASUS P4P800-Deluxe met een SoundMAX 5.1 kaart en een goedkope Soundblaster PCI kaart. Ik heb een extern mixpaneel en ik heb door middel van de Audio Setup Wizard de Speaker Configuration ingesteld op Quadraphonic Speakers. Vervolgens heb ik 2 kabels naar mijn mixer gelegd en ik heb een kabeltje van mijn mixer naar mijn Soundblaster gelegd zodat ik kan opnemen.
Als ik Traktor DJ Studio gebruik of PCDJ dan kan ik selecteren welke kanaal ik wil gebruiken (1,2 voor links en 3,4r voor rechts) en dan werkt dit als een trein! Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

andreict schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:02:
[...]

dus je mix dan op 1 kaart en daar sluit je je koptelefoon opaan, en die andere geluidskaart is puur en alleen om het geluid naar je versterker te gooien?
Juist, selecteer de versterker op de beste kaart en de koptelefoon op de mindere is mijn tip.

• andreict
Januszjes schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:19:
[...]

Juist, selecteer de versterker op de beste kaart en de koptelefoon op de mindere is mijn tip.
ga het vanavond eens even testen...bedankt voor de tip

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 10:21

delorean7

Let's take the Aston toni

en of dat kan! Ik gebruik een Aureon Space voor DTS en AC3 ouputs naar mijn receiver terwijl mijn spelletje vrolijk langs het onboard geluid gaat.

Works like a charm.

• andreict
huh heb nu een extra geluidskaart erbij gezet maar nu herkent hij mijn geluidskaart van mijn mobo niet meer

mobo = Asus K8V SE Deluxe
Geluidskaart extra = Creative SB PCI128 (Ensoniq ES5880) Sound Card

het leek me een bios instelling maar in de bios stond gewoon bij motherboard features enabled, dus ik snap het niet.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

In het configuratiescherm herkend die ze ook niet meer? Als je iets meer info geeft dan kunnen we je wellicht wel helpen. Opzich zou het namelijk gewoon moeten werken. de correcte drivers wel geinstalleerd overigens?

• andreict
Januszjes schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:50:
In het configuratiescherm herkend die ze ook niet meer? Als je iets meer info geeft dan kunnen we je wellicht wel helpen. Opzich zou het namelijk gewoon moeten werken. de correcte drivers wel geinstalleerd overigens?
2 geluidskaarten in av8 se deluxe

de drivers zijn wel geinstalleerd ja, want tot vanmiddag gebruikte ik die kaart nog. heb even een apart topic van gemaakt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn Asus A8V: Als mijn SB PCI128 geinstalleerd wordt, is de onboard geluidskaart totaal onzichtbaar. Niet eens meer als device beschikbaar in de device manager dus...

'k gok dat 't een Asus / SB128 probleem is...

• andreict
Xandrios schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:57:
Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn Asus A8V: Als mijn SB PCI128 geinstalleerd wordt, is de onboard geluidskaart totaal onzichtbaar. Niet eens meer als device beschikbaar in de device manager dus...

heb ook nog een 64 kaart liggen, dan zal ik die eens effe testen.

• Carpenter
  • Laatst online: 22-02 19:38
Xandrios schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:57:

Ik heb een ASUS P4P800-Deluxe en daar heb ook gewoon de onboard geluidskaart (SoundMAX) en een SB PCI128 in hangen. Misschien dat je hem in een andere PCI-gleuf moet steken (ik heb hem helemaal onderin)

• andreict
Carpenter schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:00:
[...]

Ik heb een ASUS P4P800-Deluxe en daar heb ook gewoon de onboard geluidskaart (SoundMAX) en een SB PCI128 in hangen. Misschien dat je hem in een andere PCI-gleuf moet steken (ik heb hem helemaal onderin)
ik heb hem in de een na laatste zitten maar kan wel even testen of dat ie in de onderste wel werkt.

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kuhlie schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:56:
Met Virtual-DJ (er is wel een demo van dacht ik) kan je precies wat jij wilt... inclusief pitch :)
Maar je kan niet de ene over je speakers zetten, en de andere over je koptelefoon om hem erin te mixen :)

Verwijderd

maakt het dan niet uit of het 2 verschillden geluidskaarten zijn of moeten ze allebei hetzelfde zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij doe ik het nu zo:

2geluidskaarten in PC, eentje via winamp en de andere via WMP.

Met virtual Dj is het niet gelukt om zo 2geluidskaarten elk ander kanaal te geven. En Mixvibes5 vind ik echt een slecht programma :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:35:
Bij mij doe ik het nu zo:

2geluidskaarten in PC, eentje via winamp en de andere via WMP.

Met virtual Dj is het niet gelukt om zo 2geluidskaarten elk ander kanaal te geven. En Mixvibes5 vind ik echt een slecht programma :(
mixvibes is juist relax :)
Pagina: 1