Ik heb mijn cd-rom speler aan dezelfde kabel gekoppeld als de harde schijf en heb het cd-rom station ingesteld op slave. Nu geeft hij bij het opstarten aan dat er wel sprake is van een primairy slave, maar zodra ik in windows ben kan ik bij deze computer het cd rom station niet terugvinden. Hetzelfde gebeurt wanneer ik mijn cd-rom station koppel aan de andere kabel. Weet iemand hoe dit kan?
Al (IDE-) drivers voor je moederbord geïnstalleerd?
Op de website van je moederbord fabrikant.
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Wordt de CDRom in de bios herkend ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik neem aan dat de IDE drivers in orde zijn, aangezien de HDD wel gewoon blijkt te werken.
Heb je die CD drive al eens in een andere pc gestopt?
edit: En wat ook wel leuk kan zijn om te bekijken: als je een linux boot cd'tje erin doet (knoppix ofzo)... werkt dat? Zo ja, ziet knoppix dan ook de cd drive als je doorgestart bent?
Heb je die CD drive al eens in een andere pc gestopt?
edit: En wat ook wel leuk kan zijn om te bekijken: als je een linux boot cd'tje erin doet (knoppix ofzo)... werkt dat? Zo ja, ziet knoppix dan ook de cd drive als je doorgestart bent?
[ Voor 40% gewijzigd door rb338 op 18-05-2005 12:29 ]
In dit topic heeft iemand hetzelfde probleem: Geen herkenning CD-ROM bij hem lag het kennelijk aan zijn cd-rom speler zelf.
En wat is je OS?
In dit topic: Niet weergeven van CD-ROM stations gaf een reinstall de oplossing.
En wat is je OS?
In dit topic: Niet weergeven van CD-ROM stations gaf een reinstall de oplossing.
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Het kan misschien aan de cd rom speler liggen maar gister kon ik wel gewoon windows 98 installeren vanaf de cd rom en gaf hij eerst wel gewoon de cd-rom speler aan in windows.
Is de speler terug te vinden in Apparaatbeheer
Al op de website van je moederbordfabrikant geweest voor drivers (ide + chipset + bv. audio/netwerk)?
Pagina: 1