Toon posts:

adsl speedtocuch geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem met mijn adsl waar zowel mijn provider als de kpn mij niet mee kan helpen. Ik heb een speedtouch alcatel usb modem en sinds de snelheden zijn verhoogd is verbinding maken voor mij heel moeilijk. De KPN heeft de lijnen doorgemeten en houdt het op een verkeerde driver (duh! aan hun heb je dus niks want ook met de juiste driver, die ik al had, blijft het probleem. Ik kan dus geen verbinding maken (ik blijf de melding krijgen adsl-lijn wordt geinitialiseerd), maar nu ben ik erachter dat als ik de telefoon opneem en weer opleg dat ik dan wel verbinding kan maken (zij het wel dat de snelheid triest is maar oke)! Is het nu een modem probleem? Heb ooit wel eens iets gelezen) of ligt het ergens anders aan? Ik heb overigens de splitter al vervangen!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat doet een ander adsl modem? Probeer dat eens, fix even een andere speedtouch (geen USB) en kijk wat die doet. Ik kan me niet voorstellen dat dit aan drivers ligt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Als je verschil in lijn sterkte krijgt door acties met je vaste telefoon, lijkt het me dat je splitter niet goed zit aangesloten? Dus samen met een tel lijn op een aansluiting, of er liggen ergens draadjes tegen elkaar aan te rijden. (wat bijna onmogelijk is als je het goed aansluit, maar ik heb het meegemaakt ;) )

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
USB Modems :X .... Het is bekend dat die dingen moeilijk hebben met hogere snelheden (staat volgens mij zelfs in de FAQ).

Mijn tip: koop een 2e hands ethernet modem en je bent gegarandeerd van al het gezeik af. Staan op MP en V&A voor enkele tientjes.

overigens heb ik nog een 2e hands SpeedTouch 510i ISDN te koop ;)

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 18-05-2005 11:57 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Idd probleem is dat ik over 2 maanden ga verhuizen en het graag ff uit wil zingen omdat ik dan lekker overga op kabel ;)