SB Live! Probleem..help?

Pagina: 1
Acties:

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Halloo mensen!,

Ik ben nu de peecee van een kennis aan het fixen, en heb met het programma AIDA32 gecontroleerd wat voor geluidskaart in deze bak zit, dat is dus een creative SB live! soundcard (lees: peecee geformateerd dus staan geen andere drivers op)

Dus ik naar creative.com download de nieuwste SB live! Sound card drivers, en de updates, stop de boxen in het groene gaatje, (boxen hebben geen subwoover apart at zit er zeg maar in).

Doet het geluid het niet! (sorry ben een leek op gebied van geluidsinstalatie), ik heb alles gecontroleerd, de geluidskaart zit goed in PCI slot, de drivers staan goed geinstaleerd geen probleem, alle geluidsinstellingen van windows zijn goed, er komt gewoon geen geluid uit de boxen. Als ik de boxen vervang met simpele oordopjes ook niet, dus daar ligt het niet aan.

Het enige wat MISSCHIEN het probleem is is dat er onder de geluidskaart nog een soort netwerkkaart zit, met 2 netwerk ingangen en ernaast een mic ingang en een geluidsingang (groen).

Op de geluidskaart zit een oranje groene blauwe roze zwarte ingang. Bij de computer zit een line-in line-out kabeltje, maar die kennis weet dus niet of die eerst in de computer zat.

Kunnen jullie mij helpen?

Bij voorbaat dank!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijk eerst eens in de bios of de onboard sound uitstaat.
kijk dan in windows bij config scherm bij geluiden of alles goed staat.
als ik een live installeerde zetten hij auto het geluid heel laag of op dempen.
en weet je zeker dat je de volledige driver hebt ?
ik dacht dat creative die niet meer op de site hadden staan ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Als er meerdere geluidskaarten in het systeem zitten (wat hier lijkt, 3 in dit geval) dan kan het zijn dat de verkeerde ingesteld is als standaart. Ga even naar configuratiescherm en dan 'geluiden en audioapperatuur' en kijk daar tussen de tabbladen of je niks 'muted' of 'gedempt' hebt en of 'standaart apparaat' wel de kaart is die je wil hebben.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 20:26

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

die soort van netwerkkaart waar je het over hebt, is volgens mij een modemkaartje. Met een line-aansluiting, een telefoon aansluiting (om het telefoon signaal door te lussen) en een headset aansluiting om je modem als telefoon te gebruiken.

Maar over welke windows versie hebben we het hier? Windows XP heeft standaard SB LIVE! ondersteuning ingebakken. Alleen voor EAX en al die gein heb je de drivers van Creative zelf nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Yukkie op 18-05-2005 12:31 ]

We've got that ring of confidence

• Deslaw
Ja, winxp, is dat zo dan? Ik moet nog eventjes in de BIOS controleren of hij goed staat ingestelt, ik heb bij apparaatbeheer gekeken, en de geluidskaart uitgeschakeld en ingeschakeld, en dat werkte niet. Verder staat alles in het config scherm goed ingestelt, niks op muted. Als SB LIVE! Er al inzit, zou ik dan het beste de drivers inunstaleren en dan met WINXP weer instaleren? (zit erin toch?) en hoe gaat dat dan in WINXP?

alvast bedankt

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 20:26

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Op mijn videokaart drivers na, instaleer ik onder XP pas drivers als het device (in dit geval dus een geluidskaart) bij apparaat beheer niet als zodanig wordt herkend ( dus als er een uitroep of vraagtekentje bij staat, je kent het denk ik wel). Die live drivers zijn in dat geval niet nodig, ook niet voor 5.1 geluid bij films en spellen, dat gaat allemaal goed, alleen als je van die space-sound effecten wil hebben ;) dan heb je wel de creative drivers nodig. Ik neem aan dat wanneer je de drivers van creative verwijderd bij apparaatbeheer en je pc opnieuw opstart dat windows het apparaat herkend en zijn eigne drivers installeerd.

Ik bedenk me net dat oude drivers van de SB live! niet werken oid onder XP en dat je audigy drivers nodig hebt, probeer anders KX drivers te installeren, dat zijn alternatieve drivers die ook werken op de SB live!

We've got that ring of confidence

• Deslaw
wat zijn die KX drivers precies?

Ik ga het allemaal proberen ik laat het jullie allemaal nog wel weten

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Deslaw schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:35:
wat zijn die KX drivers precies?

Ik ga het allemaal proberen ik laat het jullie allemaal nog wel weten
De kX drivers zijn drivers gemaakt door 'amateurs' . Niet van Creative zelf dus :).

Zoek maar eens op Google naar --> kX driver :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 21:59
Er zijn al heel vaak problemen met Creative geluidskaarten langsgekomen, misschien helpt de search je verder?
Pagina: 1