Een externe leverancier heeft voor ons een mysql cluster-server ingericht maar de database gebruikt teveel geheugen. Nu zeggen zei dat wij de database verkeerd hebben opgebouwd en deze moeten verbouwen. Zelf denk ik dat als je over schakelt naar een cluster-server het niet logisch is dat je je database kleiner moet maken, je wil juist een schaalbaardere oplossing.
Onze externe leverancier beweert dat TEXT velden altijd 65K aan ruimte innemen ongeacht hoe ze gevuld zijn én dat de gehele database altijd in het geheugen word geladen. Dat klinkt mij erg vreemd in de oren, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb trouwens hier dezelfde vraag in een beetje oud topic gevonden, daarnaast ging het over een andere versie van mysql en lag het probleem (ogenschijnlijk) ergens anders.
Mysql versie = MySQL 4.1.10a-Max
Onze externe leverancier beweert dat TEXT velden altijd 65K aan ruimte innemen ongeacht hoe ze gevuld zijn én dat de gehele database altijd in het geheugen word geladen. Dat klinkt mij erg vreemd in de oren, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb trouwens hier dezelfde vraag in een beetje oud topic gevonden, daarnaast ging het over een andere versie van mysql en lag het probleem (ogenschijnlijk) ergens anders.
Mysql versie = MySQL 4.1.10a-Max