Toon posts:

Geluid in Oude Games

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen kent denk ik wel de DOS Games waar de makers nog drivers mee moesten stuurden.
Ik heb op mijn 2de computer ( Windows 98 SE ) Earth2140 weer eens geinstalleerd, deze echter wilt een soundblaster 16-32. Als ik op windowsgeluid klik, krijg ik ook geen geluid.

Verder speelt het spelletje prima.

Is er een mogelijkheid om geluid te toveren?

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Volgens mij moet je dan in je autoexec.bat het een en ander opgeven

installeer de drivers opnieuw en kijk of de autoexec.bat wordt aangepast

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:14
Ook al is dit misschien een omweg, je kunt eens zoeken naar dosbox. Dit is een windowsprogramma dat DOS emuleert. Het voordeel is dat eigenlijk alle mogelijke dos-functies via windows worden uitgevoerd, dus joysticks en geluid werken nagenoeg altijd.
Het nadeel is dat een trage computer het heel moeilijk gaat krijgen en dat je het programma even onder de knie moet krijgen (drives mounten en snelheid regelen).

Succes (want earth 2140 is zo cool ;))

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is inderdaad nodig om dos drivers te laden via je autoexec.bat. Daar moet je meestal ook aangeven op welk IRQ en Address je soundcard te vinden is (standaard irq 5 of 7, address 220h)

Die waarden moet je dan ook in het spel aangeven..

Het lastigste is om die dos driver te vinden.. ik weet overigens niet of windows zoiets kan emuleren..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Zoek, en gij zult vinden. Dit probleem wordt zelfs in de stickies bovenaan SPV behandeld.

Dit topic is gesloten.