Ik heb van een kennis een computer die ik na moet kijken. Het gaat om een Intel Pentium III processor met een ASUS moederbord. Na eerst wat zaken veilig gesteld te hebben ben ik begonnen met een reinstall van Windows XP. Echter, de setup duurt gigantisch lang. (meer dan 5 uur en dan overdrijf ik niet) Als ik daarna de computer opnieuw moet opstarten krijg ik een blauw scherm met de melding : irq_less_or_not_equal.
Een diagnose op de meegeleverde cd geeft geen enkele fout aan. Ik heb al ander geheugen geprobeerd en een nieuwe harde schijf. Verder heb ik in de bios alle pci en irq instellingen nagelopen, ook voor de zekerheid een keer alles uitgeschakeld. Ook heb ik het sdram freq. ratio omlaag geschroefd maar alles zonder succes. De setup blijft gigantisch lang duren en komt telkens terug met het blauwe scherm.
Om wanhopig van te worden.
Zou het probleem toch het moederbord zijn of de voeding ?
Een diagnose op de meegeleverde cd geeft geen enkele fout aan. Ik heb al ander geheugen geprobeerd en een nieuwe harde schijf. Verder heb ik in de bios alle pci en irq instellingen nagelopen, ook voor de zekerheid een keer alles uitgeschakeld. Ook heb ik het sdram freq. ratio omlaag geschroefd maar alles zonder succes. De setup blijft gigantisch lang duren en komt telkens terug met het blauwe scherm.
Om wanhopig van te worden.
Zou het probleem toch het moederbord zijn of de voeding ?