Toon posts:

Welke voeding is stil maar krachtig?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Systeem
Chieftec Matrix full tower
Chieftec 360 Watt voeding
Asus moederbord P4P800
P4 2,8 Ghz
1 GB memory
Coolermaster Aero 4 CPU koeler
Asus 9520 videokaart 128 MB
Controllers: Sata, USB 2.0, Firewire
2 Sata harddisks (120 GB ieder)
1 IDE harddisk (120 GB)
1 externe harddisk (80 GB)
DVD-Rom, DVD brander
16 in 1 cardreader in front
Draadloze router US Robotics, Vigor VPN router en speedtouch ADSL modem
HP laserjet printer
19 inch tft van BENQ

Doeleinden
Ik gebruik hem als desktop, maar wil graag uitbreiden met 2 sata harddisks (250 GB Hitachi), 2 of 3 papst fans voor extra koeling en een fancontroller. Mijn Chieftec voeding heeft geen connectors meer over en ik denk dat ie wat te licht is voor wat ik allemaal (in de toekomst) wil. De voeding moet echt stil zijn maar tegelijkertijd ook krachtig. Vaak staat mijn pc wel 24 uur te draaien.

Overclocken
Systeem is niet overgeklokt en ben ik eigenlijk ook niet van plan.

Voltages
Geen idee

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

simpel : Tagan, daar ben ik echt fan fan. 2 x 600 rpm fans, thats it. Mijn pa heeft een zalman met hetzelfde vermogen, en die maakt zeker weten meer geluid...

http://specs.tweak.to/16495

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je voor stil en voor kwaliteit wil gaan is deze misschien wel een aanrader.

http://213.206.102.189/My...uctID=67838&productType=1

Zalman staat bekend om om stil en kwaliteit, dus ik denk dat je hier een goed aan hebt :)

Maja het blijft een kwestie van reviews lezen en dergelijke. Het is dus een keuze die je zelf moet maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 18-05-2005 10:18 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:13
ik raad huntkey aan! draai zelf een 500W voor 40 euro! is super still en goed!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Je hebt ook passieve voedingen (kosten wel wat) van coolermaster ook eentje geloof ik ;)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Das leuk allemaal, maar ik stem in met de Tagan, gewoon de beste prijs/kwantiteit/kwaliteit/stilheid verhouding.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:04
Zalmans zijn helemaal niet zo stil. Ik vond het 300W exemplaar behoorlijk wat kabaal maken eigenlijk. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een KOBA van 350W. Die is redelijk stil. Veel stiller gaat denk ik niet als er een fan inzit. Verder is het ook een reletief goedkope voeding.

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:22:
Das leuk allemaal, maar ik stem in met de Tagan, gewoon de beste prijs/kwantiteit/kwaliteit/stilheid verhouding.
Ligt eraan of je zoveel power nodig hebt, maar opzich wel een goede voeding idd. Maar dit is gewoon te vinden :X Als je alleen echt passief wilt heb je daar natuurlijk ook demogelijkheden toe!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Dat kost meer :)

De Tagan heb je al voor 78 euro: pricewatch: Tagan TG480-U01, 480W (ATX) en daar krijg je veel voor terug. Die komt toch vrijwel onmogelijk boven je casefans uit, ookal zijn dat traag draaiende van 12cm.

[ Voor 28% gewijzigd door Yokozuna op 18-05-2005 10:26 ]

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:25:
Dat kost meer :)

De Tagan heb je al voor 78 euro: pricewatch: Tagan TG480-U01, 480W (ATX) en daar krijg je veel voor terug.
Ik weet dat dat meer kost, maar ook weer stiller ;) Maar ik zou zelf ook een Tagan nemen hoor, maar de mogelijkheden bestaan he :)

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03-2025

Erycius

I came on Eileen.

Inderdaad, ik had eerst ook een Zalman 300W voeding, en die maakt meer lawaai (duidelijk meer zelfs) dan mijn huidige Tagan 480W voeding. Die Tagan is een echte aanrader voor je.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Verwijderd

Ik zou gaan voor de Nexus 4090
Deze voedingen zijn erg stil! en hebben een 12cm fan.
ik zou even kijken op http://www.nexustek.nl/nx4090.htm

Verwijderd

Ik vond dit een erg interessante site tijdens mij zoektocht naar een stille maar stabiele voeding http://www.silentpcreview.com/article28-page7.html De nexus voedingen doen het idd erg goed!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ben zelf al hele tijd een tevrede Antec gebruiker. Meerdere modellen al inmiddels. Maar omdat het van mij nog wel wat stiller mag, ivm HTPC gebeuren, maar ik een passive een beetje link vind omdat de temperaturen hier op de zolderkamer nogal eens oplopen, ben ik op zoek naar iets met een enorme fan.
Kwam dit: http://www.dirkvader.de/f...2Fpage%2Fsuperflower.html tegen. Geen ervaringen mee dus, maar ben ook nog druk op zoek naar PSU-met grote-fan's-ervaringen :), weet inmiddel dat er nog een zwaardere uitvoering van is van gelinkte PSU.

[ Voor 7% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-05-2005 11:25 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:46
Ik zou ook Tagan aanraden, word erg goed beoordeeld in reviews en hij is echt niet te horen.

Zeer tevreden over :) ook netjes afgewerkt en erg compleet.

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Elan Vital Greenerger 400, 450 of 500 Watt.
Stil doordat er een modus is dat de fan alleen kan laten draaien als de temperatuur van de voeding boven een bepaalde waarde is. Andere optie is de 120mm fan constant langzaam te laten draaien om de voeding te koelen. Loopt de temperatuur dan toch op, dan gaat de fan wat sneller draaien.
Komt nog bij dat de voeding zeer zorgvuldig en netjes gebouwd is. Zo zie je ze niet vaak.

Verwijderd

Niemand heeft t hier over coolermaster voedingen!

Ik heb een coolermaster 380 extreme power voor 30 euro gekocht en werkt echt perfect.

Specs:

MSI Neo2 platinum
amd 64 3000+ winchester 939 @ 2,5 gig
Asus 6800 GT
2 x 512 corsair 3200c2@ 2-3-3-7
maxtor 180 gig
dvd-rw
dvd
3 fans 120 mm

vcore:1,47
vdimm:2,80

3+ : 3,6
5+ : 5,0
12+ : 12,08

Nooit problemen gehad whatsoever voor 30 euro!!
Ik lach me rot hoeveel sommige betalen om voor goede voeding neer te leggen!

vdimm:2,80

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
wat is er mis met de chieftec voeding. ik heb dr ook 1 en dat ding is superstabiel hoor. als je connectoren tekort hebt kun je altijd nod splittertjes kopen,...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 20:37
Hier, een zeer tevrede gebruiker van Tagan...bijna onhoorbaar en krachtig. Als je Tagen wilt nemen raad ik je een outtake fan te monteren, anders wordt Tagan echt heel erg heet.

Hope for the best, prepare for the worst...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmm vreemd dat de Zalman's hier zoveel geluid maken. Ik zel heb ook een Zalman, maar dan een 400 Watt en die hoor ik echt niet. Daarnaast heb ik ook een Enermax CoolerGaint deze maakt helaas wel wat meer geluid. Ik had eigenlijk de Enermax Noisetaker willen hebben, maar deze was op dat moment niet op voorraad en ik wilde graag mijn Dual Athlon systeem up and running hebben.
(De Enermax is overigens 480Watt) Overigens is mijn Zalman van het voor laatste type.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 18-05-2005 23:36 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

_Dune_ schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:35:
mmm vreemd dat de Zalman's hier zoveel geluid maken. Ik zel heb ook een Zalman, maar dan een 400 Watt en die hoor ik echt niet.
De zalmans zijn ook zeker wel stil, maar de tagan is een stuk stiller, en als je eenmaal het verschil gehoord hebt, wil je geen zalman meer, i promise ;)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 21:22

Wok

Dakloos...

DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:27:
wat is er mis met de chieftec voeding. ik heb dr ook 1 en dat ding is superstabiel hoor. als je connectoren tekort hebt kun je altijd nod splittertjes kopen,...
t' Zijn goede voedingen inderdaad, maar als je er meer dan standaard aan hangt, heeft de 360W versie toch wel moeite om het bij te benen (been there, done that) en bovendien is-ie niet echt stil te noemen (overstemde mijn HDD's en 2x Papst 80mm fans @ 7V). Heb nu sinds kort een Nexus 4090 en die hoor ik domweg niet (HDD's en fans zijn nu te horen) en ik kan mijn systeem weer normaal booten (als in: alle apparaten aangekoppeld).

Tagan hoor en lees ik inderdaad zeer veel goede verhalen over. Heb ze zelf nog niet mogen ervaren, maar gezien de welhaast unanieme opinie alhier dat ze stil en krachtig zijn, geloof ik dat wel :)

Ofwel: Tagan of Nexus dienen zeker op je lijstje te staan als je op zoek bent naar kracht en stilte :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wok op 18-05-2005 23:46 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tja, en ik zweer bij mijn Nexus en mijn buurman bij zijn Enermax en een kennis weer bij zijn voeding.

Dit topic is toch volkomen zinloos? Er is een speciaal topic over voedingen waar de TS in kan gaan lezen en ZELF zijn keuze kan bepalen. Notabene als eerste genoemd door TommyGun.

Domweg een vraag neerplempen als topictitel zonder enig research én geen eigen inzet tonen is een tweaker onwaardig.

ARME AOW’er

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
volgens mij maakt de 300watt zalman meer geluid als de 400watt. ik heb hem nou even draaien alleen de voeding. dus echt niks anders (eff 2 draadjes doorverbonden) en als ik mijn oor er tegen aan houd hoor ik hem. van 5 cm afstand al niet meer. tagan maakt zeker meer geluid dan die zalman. die tagan heb ik namelijk ook 1 in een andere pc. is is overgens de APS versie

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De nieuwe Truepower 2's van antec lijken me erg fijn, omdat ze nu 1 12 cm fan hebben.

specs

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58

Mentalist

[avdD]

Ja, dit gaat niet echt ergens heen.. Iedereen vind idd z'n eigen voeding de beste ;).

Dit soort vragen horen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 11 :). Lees ook eerst reviews/vergelijkingen, daarin worden meerdere voedingen met elkaar vergeleken, dat is ook de enige manier om het geluidsniveau een beetje te vergelijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Mentalist op 19-05-2005 21:36 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.