procmail: nogmaals mail filteren die al in je inbox staat?

Pagina: 1
Acties:

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik heb het afgelopen weekend bijna 100.000 van die Duitse spam mailtjes ontvangen. Aangezien m'n spam filter daar nogal van op hol sloeg heb ik zodra ik het merkte wat procmail regels toegevoegd die al die troep bij voorbaat wegflikkert.

Helaas zaten er toen al wel 17.000 in mijn inbox, en die krijg ik er niet meer uit. Als ik vanuit een shell pine opstart blijft hij eeuwig "opening inbox..." zeggen, en op de bak waar ik normaal de mail mee binnenhaal staat POPFile, en die kan zoveel mail tegelijk niet aan (vage out of mem en timeout errors, ook na history leeg gooien en rebooten en alles). Zonder POPFile de boel direct binnenhalen is ook niet echt een optie, want het is een mailsysteem voor op 't werk en POPFile splitst de boel in support/sales/spam/etc (17.000 dingen met de hand uitzoeken is niet echt een optie :)).

Kun je procmail filters op de een of andere manier nogmaals laten toepassen op mailtjes die al in je inbox staan?? Dan weet ik namelijk dat 98% rommel zou worden weggegooid, zou een hoop schelen...

(edit) of is er een andere manier waarmee ik simpel even alle mailtjes met bepaalde subjects kan wipen?

[ Voor 7% gewijzigd door Jace / TBL op 18-05-2005 10:03 ]

Verwijderd

met het programma 'grepmail' kun je makkelijk zoeken door mailboxen, en de resultaten weer van alles mee doen.

http://grepmail.sourceforge.net/

Andere optie zou zijn, even IMAP gaan draaien op die host, en via bijv. eudora de mailbox editten. Mijn ervaring is dat dit vaak wel goed gaat met propvolle mailboxen. Een makkelijk te configureren imap server is 'dovecot'

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:18
Is het een maildir of een mbox formaat mailbox?

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:57:
met het programma 'grepmail' kun je makkelijk zoeken door mailboxen, en de resultaten weer van alles mee doen.

http://grepmail.sourceforge.net/

Andere optie zou zijn, even IMAP gaan draaien op die host, en via bijv. eudora de mailbox editten. Mijn ervaring is dat dit vaak wel goed gaat met propvolle mailboxen. Een makkelijk te configureren imap server is 'dovecot'
Tnx, zal er ff naar kijken. Een complete IMAP server gaan installeren op dat ding zie ik niet zo zitten (ben nogal unix noob) maar dat grepmail is misschien wel handig ja!
Wilke schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:03:
Is het een maildir of een mbox formaat mailbox?
Geen idee, wat is dat? :)
In de ~ dir bij de provider staat zowel een dir "mail" als "Mail", en ik kan er via die unix shell met pine bij. Kon vroeger althans, nu met dit overvolle ding blijft ie eeuwig bezig met "opening inbox..."