Toon posts:

[XP] image van andere machine geinstalleerd; werkt niet? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Image van Windows XP Professional gemaakt met het programma True Image 8.0 van Acronis. Nu wil ik die Image terugzetten op een andere machine, deze is niet identiek als de machine waarvan ik de image heb gemaakt. De machine waar ik de image op heb teruggezet start niet goed op, blijft constant rebooten, komt alleen bij het scherm veilige modus, normaal opstarten etc. Als ik bijvoorbeeld veilige modus selecteer start de pc weer opnieuw op.

Wie weet wat het probleem kan zijn?

Trinxie

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Probleem is dat je een niet-identieke pc hebt :)
Dus dat gaat waarschijnlijk niet werken, omdat niet alle drivers e.d. goed/hetzelfde zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 18-05-2005 09:27 ]

Wauw, een sig!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Helaas heb je dat met Windows NT versies (waaronder 2000 en NT): een image werkt alleen op dezelfde of vrijwel dezelfde machine (d.w.z. zelfde chipset en processor).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Worden er foutmeldingen gegeven?

En kijk hier eens even naar mogelijkheden:
Inaccessible boot device (image 2ks geghost)
[rml][ XP] Meerdere hardwareconfiguraties, 1 windows installatie?*[/rml]

Ow, en voor de mensen die beweren dat het niet kan: het is best mogelijk ;). Alleen is een verse installatie meestal wel aan te raden.

Edit:
Even nog een aanvulling voor de duidelijkheid:
Een image klakkeloos overzetten werkt meestal niet. Maar met enige voorbereiding in Windows en vervolgens een image te maken en over te zetten, wil het vaak wel werken. Ik heb een Windowsinstallatie gehad die op ongeveer 10 systemen kon opstarten (op een verwisselbare schijf was dat). Werd wel traag overigens :P

[ Voor 55% gewijzigd door Motrax op 18-05-2005 09:49 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is meer iets voor WOS. Ik pas ook je topictitel even aan; hier klopt niet veel van :)

True Image (Acronis) > [XP] image van andere machine geinstalleerd; werkt niet? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Het hele principe van een image maken is dat die dan bedoeld is voor een identieke machine. Ikzelf hebt een Ghost Image gemaakt van mijn machine zodat ik binnen 15 minuten weer een complete reinstall van mijn machine heb i.p.v. anderhalf uur als ik alles handmatig opnieuw moet installeren.

Je kunt dus het beste een image per machine maken..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarschijnlijk krijg je een UNMOUNTABLE_BOOT_DEVICE als BSOD - als je eens rondkijkt op GoT zie je deze vraag met regelmaat terugkomen - het netste is inderdaad om wat Sierra-NL bv. zegt om verschillende images per PC 'type' te gebruiken :)
Pagina: 1