[Samba] Samba extern netwerk intern laten zien

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb een mooie samba instelling.

Nu is het alleen zo dat op ppp0 mijn internet zit. Op eth0 zit mijn dns server daar haal ik dns vandaan, alleen zit daar ook een netwerk, op eth1 zit mijn eigen interne netwerk.

Nu wil ik graag via Samba of iets dergelijks het netwerk van eth0 naast mijn eigen netwerk op de locale pc's zien, is dit mogelijk, zoja hoe dan?

Ik heb al gezocht maar zou niet weten op welke zoekterm dus heb niks gevonden.

Verwijderd

Je linux bak laten routen ?

• BSeB
Hoe dan?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:04
Ik denk niet dat dit iets met Samba te maken heeft. Samba doet alleen dienst om je linux-bak als windows-fileserver te laten werken. Wat jij wilt heeft inderdaad te maken met routing, zoals al eerder gezegd is.

Ik weet niet of je naar 1 of naar meerdere servers wilt verbinden op dat andere netwerk. Als het er slechts 1 is zou je kijken of er niet een mogelijkheid is de poorten 137 t/m 139 op eth1 door te sluizen naar de echte server...

Verwijderd

Zover ik weet hoef je geen poorten open te zetten. Poorten openzetten moet volgens mij alleen als je iemand van buitenaf op jou share wil laten komen. Als je de servers buiten je netwerk wil zien met windows lijkt het me lastiger omdat die volgens mij zich beperken tot lokale netwerk/zelfde ip range (of je moet een domeincontroller opzetten). Connecten naar die server kan echter wel (niet met win95/98) door simpelweg in je verkenner '\\<ipadres>\<share>' in te typen en op enter te vegen.

• BSeB
Ik wil niemand op mijn share laten komen.

Ik wil alleen dat netwerk kunnen zien, alleen dan niet vanaf de server, maar vanaf een client achter de server. Dit betekent dus niet 1 netwerk of 1 computer, aan de andere kant van de router dus het netwerk waar ik mee verbinding wil maken hangen meerder netwerkengroepen en meerdere pc's die ik allemaal wil kunnen zien en benaderen.

Misschien dat het zo iets duidelijker is.

• BSeB
Iemand enig idee?

• BSeB
Echt niet. Ik heb al naar Samba-client zitten kijken en geprobeerd een IP-adres in te typen op een client, maar met beide heb ik weinig geluk :(

[ Voor 3% gewijzigd door BSeB op 23-05-2005 12:11 ]

• BSeB
Ik heb inmiddels echt wle goed gelezen B) maar ik kan dus niks vinden hierover. Wel kan ik op de server op het lokale netwerk, via bijvoorbeeld qonqurer.

Der is wel een wins server maar gezien het feit de meesten hier hun pc op stand paranoia hebben staan heb ik daar vrij wijnig aan.

Andere manieren die ik heb zitten bedenken zou het doorlussen van de poort naar mijn eigen bak zijn. Wat natuurlijk geen echte optie is. Hoe kan het wel.

Verder heb ik dit gevonden, maar dan heb ik het niet meer via explorer maar via een brwoser. Ook niet de sjiekste manier;

http://www.scintilla.utwente.nl/users/frank/smb2www/
http://smbwebclient.sourceforge.net/
http://davenport.sourceforge.net/
Pagina: 1