Pc valt uit bij IDLE

Pagina: 1
Acties:

• SoulCollector208
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 23:37
Heb hier een merkwaardig probleem liggen. Heb het forum wel rond gekeken en kon mijn probleem niet echt ergens anders vinden.

Het probleem:

Als ik gewoon aan het gamen ben, of gewoon aan het surfen of film kijken of iets dergelijks dan blijf mijn pc wel de hele dag aan. Maar zodra ik even weg ben, en mijn pc helemaal niks aan het doen is. Valt het af en toe helemaal uit. Gewoon een spontane uitvaller. Geen waarschuwingen of bliepjes of iets dergelijks, gewoon in 1x weg uit. Met het opstarten krijg ik ook geen meldingen oid.

Mijn systeem is als volgt:

Asus A8N-SLI Deluxe S939 Sata Retail
AMD Athlon 64-bit 3500+ S939 512KB Boxed
Asus GeForce EN6600/GT/TD 128MB PCI-E
Corsair TWINX1024-3200XL
Maxtor DiamondMax Plus 10 300GB 7200rpm SATA 16MB Cache 6B300S0
Creative Audigy 2 ZS
Sunbeam Samurai Silver Case
Zalman CNPS7700 CPU Koeler
Q-Tec Dual Fan 550W »» Cooler Master RS-450-ACLY 450 Watt PSU ATX

Research

Heb met de asus probe even mijn temp/fan/voltage ge-record. Om te kijken of het daar aan ligt. Vanmorgen weer naar me pc gekeken, en toen was mijn pc wederom weer uitgevallen. Het laatste wat Asus Probe heeft gemeten was:

CPU temp: 37 C
MB temp: 36 C
CPU Fan: 1035
+12V: 11,776
+5V: 4,999
3.3V: 3,328
VCore: 1,504

Heb zelf meerdere probeersels in de bios gezet, maar dat moch ook niet baten.

Als iemand een oplossing heeft....graag...ik snap er zelf helemaal niks meer van.

Alvast bedankt

edit:
Ben nu off 2 bed....kan pas morgen reageren

[ Voor 6% gewijzigd door SoulCollector208 op 20-05-2005 21:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC verdenkt de voeding :) Ook al zien voltages er oké uit, maar het is en blijft een Q-Tec.
Zie ook PMG FAQ » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter » Voeding.

Om dat min of meer uit te sluiten, probeer de CPU en het geheugen flink terug te klokken en eventueel een cheapass PCI videokaartje erin te prikken, zodat het boeltje minder stroom consumeert.

edit:
Wanneer een A64 zit te idlen, dan wordt Cool'n'Quiet ingeschakeld. Wellicht dat deze ranzig is ingesteld. Neen kijkje in configuratiescherm » energiebeheer en probeer eventueel nieuwere C'n'Q drivers: AMD.com / Support / Utilities / Athlon64

[ Voor 69% gewijzigd door BalusC op 18-05-2005 07:25 ]

• SoulCollector208
Thanks voor de reaktie BalusC. Zat zelf ook al te denken dat het de voeding is. Maar toen ik de log ervan bekeek, zag het er wel goed uit. Dat gaf mij weer twijfels. Zelfs als ik de CnQ disabled in de bios krijg ik nog steeds de problemen. Denk dat er niks anders op zit om een andere voeding te halen.

Heb net even rond gekeken en vroeg me af of deze voeding wel goed genoeg is:

Cooler Master RS-450-ACLY 450 Watt PSU ATX

Of zeggen jullie van...je kan beter .... nemen voor mijn systeem.

Alvast bedankt

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Coolermaster is een degelijk merk, en 450 Watt zou voldoende moeten zijn :)

Andere merken die je zou kunnen bekijken: Enermax, Nexus, Zalman en Antec.
Al deze merken maken kwalitatief goede voedingen, de een is wat stiller als de ander, maar dat is een kwestie van smaak.

[ Voor 29% gewijzigd door Kawaii op 18-05-2005 09:53 ]

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Wat voor een OS gebruik je eigenlijk? Misschien heb je wel 1 of ander auto-shutdown functie ingeschakeld staan die na een bepaalde IDLE tijd de computer automatisch afsluit.

Is maar een gokje hoor, weet niet of bv. WIN-XP dit heeft.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• SoulCollector208
Draai hier Windows XP pro. Heb bij energie beheer al eerder gekeken, en naar power optie e.d. En daar staat hij op profiel prensentatie, wat inhoud dat het constant aan moet blijven.
Maar ik zal wel even verder onderzoeken welke voeding het nou gaat worden.

Heb zojuist de Cooler Master RS-450-ACLY 450 Watt PSU ATX besteld. En zal deze week wel binnen komen. Zodra ik het in mijn systeem heb hangen, zal ik het wederom weer testen en zal ik het resultaat ervan hier posten.

[ Voor 30% gewijzigd door SoulCollector208 op 18-05-2005 10:26 ]

• SoulCollector208
Heb vandaag mijn nieuwe voeding binnen gekregen. En hij ziet er zeer mooi uit. Het is ook een stukje stiller geworden hier als de muziek niet draait. Vanavond laat ik mijn pc aan, en dan maar even kijken of het de nacht overleefd. Voor nu is het systeem erg stabiel als ik gewoon zit te internetten en gamen. Hoop bij idle ook :) Morgen komt het eindoordeel of het probleem wel/niet verholpen is door mijn nieuwe voeding.

• SoulCollector208
Goedesmorgens :) Om even de post volledig af te maken....mijn pc stond na een nacht idle te draaien nog steeds aan. Denk toch echt dat het aan die gare Q-tec voeding lag. Ben ook zeer tevreden over deze voeding. Bij normaal pc gebruik, gebruikt de voeding maar 90 watt (volgens de bijgeleverde meter) Om het helemaal precies te weten moet ik een mulitmeter erbij pakken, maar die heb ik niet. Maar goed, het probleem is nu opgelost :) Dank alle voor jullie reakties
Pagina: 1