[Schotel] Camping sets

Pagina: 1
Acties:
  • 2.877 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Heyz

Ik zit hier het een en ander op Google en GoT te zoeken over schotels en complete sets maar word al meteen dood gegooid met, voor mij als leek zijnde op dit gebied, enge woorden en ik kom er dus helemaal niet meer uit. Zo had ik mijn oog op setjes zoals de "Camping-set DTVA + Statief" op deze site: http://media-winkel.nl/shopping/index.php?cPath=24 en het "Astra Pakket incl. CanalDigitaal Kaart" setje op deze site: http://www.digitalplanet....99g0on5uhld5c7qc6ihvv8lg6. Maar hoe zit dit nou met die CanalDigitaal kaart? Moet er dan per maand weer extra bij betaald worden? Wat wij willen is gewoon een simpel schotel setje voor op de camping waar we zenders zoals NL 1, 2, 3, RTl 4 en nog wat standaard zenders kunnen kijken die op elke standaard kabel aansluiting zit van zowat elke kabel leverancier. Ons budget ligt rond de 250 á 300 Euro en ik dacht dat hier wel een leuk setje uit de halen was. Maar ik hoop dat jullie wat hulp kunnen bieden om mij uit deze zee te redden.

B.v.d

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 17-05-2005 22:40 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
De 10 NL standaard zenders zijn gecodeerd en je hebt er dus zo'n smartcard voor nodig. Die kost ca. 60-80 euro (vaak incl. bij een campingpakket).

Als je een settopboxabo aflsuit voor 30 euro per jaar heb je "service" op die kaart, als je het niet doet moet je elk jaar een uittreksel uit het bevolkingsregister opsturen en wordt je ook nog gepest met zaken als een extra duur 0900 nr voor als de kaart niet werkt. (dat gebeurt als je een maandje geen sat gekeken hebt)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg over die smartcard. Maar dan is mijn volgende vraag, waar sluit je zo'n abbo af? Kan dit geregeld worden bij de leverancier van het setje of moet dit bij Canal+ oid gebeuren? Aangezien er toch maar een paar keer per paar maanden word gekeken lijkt me dat wel verreist en handiger dan zo'n register elk jaar te moeten regelen. Alvast bedankt.

[ Voor 28% gewijzigd door TommyGun op 17-05-2005 23:04 ]

• Bigfoot
Gewoon bij de leverancier, als hij een smartcard levert tenminste.

Binnenkort kan het misschien ook rechstreeks..

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Of je koopt een Matrix of Matrix Revolutions Common Access Module, zet de nieuwste software er op en druk 'm in je Common Interface slot van je ontvanger en see what happens... (ik weet trouwens niet of het nog steeds werkt...)

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Native
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:00
En dan zie je steeds minder zenders. Langzamerhand gaan de standaard nederlandse zenders over van irdeto1 naar irdeto2 ! En helaas irdeto2 is nog niet 'vrij'. En laten we het maar niet hebben over seca2

• Bigfoot
Native schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 08:59:
En dan zie je steeds minder zenders. Langzamerhand gaan de standaard nederlandse zenders over van irdeto1 naar irdeto2 ! En helaas irdeto2 is nog niet 'vrij'. En laten we het maar niet hebben over seca2
Inderdaad. Daarbij zijn de providers ook niet gek meer. Als 1 van deze coderingen publiek gekraakt zal worden zullen ze echt niet meer een paar jaar wachten (zoals eerder het geval was) met een nieuwe kaartwissel.

Voor de camping kun je ook Digitenne overwegen als je kampeert op plaatsen waar daar dekking van is.

[ Voor 11% gewijzigd door Bigfoot op 18-05-2005 09:20 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 01:24
Bij de Lidl is er nu een schotelsetje in de aanbieding, voor 99 euro.

_@/'

Verwijderd

TommyGun schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:04:
Bedankt voor de uitleg over die smartcard. Maar dan is mijn volgende vraag, waar sluit je zo'n abbo af? Kan dit geregeld worden bij de leverancier van het setje of moet dit bij Canal+ oid gebeuren? Aangezien er toch maar een paar keer per paar maanden word gekeken lijkt me dat wel verreist en handiger dan zo'n register elk jaar te moeten regelen. Alvast bedankt.
Mijn pa heeft ook schotel, maar dan een volautomaat op zijn camper. Hij is er aan de ene kant erg blij mee, maar het is ook een hoop gedoe. Mijn pa heeft dus zo'n automatisch abo. Maar elke keer als hij meer dan een maand geen schotel gekeken heeft, dan moet hij met 1 of ander duur nummer bellen om die kaart weer te laten activeren. Dat komt dus, omdat de schotel normaal gesproken plat op het dak ligt als de camper in de stalling staat. Daar heeft hij al meerdere malen over geklaagd, maar volgens de mensen bij Canal Digital (ofzo) is daar niets aan te doen. Hij heeft wel een gratis (of lokaal tarief) nummer van ze gehad, maar daar wordt doorgaans niet opgenomen.

Bij de kosten van je abo, moet je dit ook wel even meewegen.
Bigfoot schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:18:
[...]

Voor de camping kun je ook Digitenne overwegen als je kampeert op plaatsen waar daar dekking van is.
Is leuk voor als je gaat kamperen in de Randstad inderdaad. Maar voor een echte vakantie-oplossing, dus ook bruikbaar in het buitenland en op wat minder bevolkte gebieden in Nederland, zou ik toch voor schotel gaan.
1. Overal dekking
2. Betere kwaliteit van beeld en geluid.
3. Ruimere zenderkeuze

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 09:25 ]

• Bigfoot
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:21:
[...]

Mijn pa heeft ook schotel, maar dan een volautomaat op zijn camper. Hij is er aan de ene kant erg blij mee, maar het is ook een hoop gedoe. Mijn pa heeft dus zo'n automatisch abo. Maar elke keer als hij meer dan een maand geen schotel gekeken heeft, dan moet hij met 1 of ander duur nummer bellen om die kaart weer te laten activeren. Dat komt dus, omdat de schotel normaal gesproken plat op het dak ligt als de camper in de stalling staat. Daar heeft hij al meerdere malen over geklaagd, maar volgens de mensen bij Canal Digital (ofzo) is daar niets aan te doen. Hij heeft wel een gratis (of lokaal tarief) nummer van ze gehad, maar daar wordt doorgaans niet opgenomen.
Als ie nou thuis ook een schotel/ receiver installeert en dat kaartje daar gebruikt, heb je dat probleem niet meer. Plus dat ie dan thuis ook van het ruime zenderaanbod en hoge beeldkwaliteit kan genieten!

Je zou nog eens kunnen checken of je bij de irdeto-2 smartcards ook maandelijkse keywissels hebt, zoals bij seca......

[ Voor 7% gewijzigd door Bigfoot op 18-05-2005 09:34 ]

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
[...]

[...]

Is leuk voor als je gaat kamperen in de Randstad inderdaad. Maar voor een echte vakantie-oplossing, dus ook bruikbaar in het buitenland en op wat minder bevolkte gebieden in Nederland, zou ik toch voor schotel gaan.
1. Overal dekking
3. Ruimere zenderkeuze
Tegenwoordig kan je ook op de website van Canal Digital je kaart online (her)activeren.
Misschien dat dit voor je vader een oplossing is, mits hij natuurlijk een internet verbinding heeft.

http://www.canaldigital.nl/default.asp?id=155

Voor vertrek ff de schotel uitrichten en dan via de website (her)activeren. Daarna vertrekken...
BMRS schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:20:
Let er wel op dat deze set alleen de Free to Air (FTA) zenders te bekijken zijn... Deze set heeft namelijk niet de mogelijkheid om een smartcard te plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Big_Tower op 18-05-2005 09:32 ]

Verwijderd

Big_Tower schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:30:
[...]

Tegenwoordig kan je ook op de website van Canal Digital je kaart online (her)activeren.
Misschien dat dit voor je vader een oplossing is, mits hij natuurlijk een internet verbinding heeft.

http://www.canaldigital.nl/default.asp?id=155

Voor vertrek ff de schotel uitrichten en dan via de website (her)activeren. Daarna vertrekken...
Ik zal hem eens tippen. Waarom weet men dit trouwens niet bij Canal Digital? Pa heeft ze laatst weer eens boos opgebeld om zijn kaart te laten activeren. Toen werd hem weer verteld, dat het echt niet anders kon.

• Bigfoot
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:53:
[...]

Ik zal hem eens tippen. Waarom weet men dit trouwens niet bij Canal Digital? Pa heeft ze laatst weer eens boos opgebeld om zijn kaart te laten activeren. Toen werd hem weer verteld, dat het echt niet anders kon.
Is een nieuwe optie van CD om het per internet te doen. Ze verdienen er niks aan dus dat stimuleren ze niet.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
[...]

[...]

1. Overal dekking
3. Ruimere zenderkeuze
Het betreft hier een chalet in Heeze en het is de bedoeling om hem daar op te stellen. Ik weet niet of daar Digitenne verkrijgbaar is maar ik zal het eens laten navragen bij de camping baas. En bij de setjes in de start post zit de Smartcard al inbegrepen dus bij de leverancier dat abbo afsluiten moet geen probleem zijn dan imho. Maar aangezien het nu ook te activeren is via internet lijkt me zo'n abbo helemaal niet nodig right? En zo'n setje als bij de LIDL, neh. Het moet wel iets fatsoenlijks zijn. Bedankt tot nu toe :)

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 18-05-2005 10:21 ]

• Bigfoot
TommyGun schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:20:
[...]

Maar aangezien het nu ook te activeren is via internet lijkt me zo'n abbo helemaal niet nodig right? En zo'n setje als bij de LIDL, neh. Het moet wel iets fatsoenlijks zijn. Bedankt tot nu toe :)
Het gaat om het activeren van de SMARTCARD per internet, je abonnement wordt dan aangezet.

Lidl verkoopt vaak merken als Opentel of Comag, daar is niks mis mee. Er zijn natuurlijk wel betere merken te koop, maar ja, hangt ervan af wat je allemaal wilt.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 01:24
Let er wel op dat deze set alleen de Free to Air (FTA) zenders te bekijken zijn... Deze set heeft namelijk niet de mogelijkheid om een smartcard te plaatsen.
Voor de camping lijkt mij dat goed zat. Er zijn ook nog nederlandse zenders te ontvangen, bv. BVN tv. (handig voor het nieuws)

_@/'

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Bigfoot schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:43:
[...]

Het gaat om het activeren van de SMARTCARD per internet, je abonnement wordt dan aangezet.

Lidl verkoopt vaak merken als Opentel of Comag, daar is niks mis mee. Er zijn natuurlijk wel betere merken te koop, maar ja, hangt ervan af wat je allemaal wilt.
Verkeerd begrepen dan. Maar ik snap nu wel een beetje hoe het zit. Nu nog een kwestie van welk setje maar het zal waarschijnlijk deze worden aangezien er volgens mij toch geen Digitenne is op die camping: http://media-winkel.nl/sh...be5ec525b3156145e7a79fb10 Comments hierover? Helaas staat er op die site geen review over en beetje lastig reviews zoeken voor zo'n compleet set omdat de merken verschillen per onderdeel. (Schotel / reciever etc)

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 18-05-2005 12:05 ]

• Bigfoot
TommyGun schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:02:
[...]

Verkeerd begrepen dan. Maar ik snap nu wel een beetje hoe het zit. Nu nog een kwestie van welk setje maar het zal waarschijnlijk deze worden aangezien er volgens mij toch geen Digitenne is op die camping: http://media-winkel.nl/sh...be5ec525b3156145e7a79fb10 Comments hierover? Helaas staat er op die site geen review over en beetje lastig reviews zoeken voor zo'n compleet set omdat de merken verschillen per onderdeel. (Schotel / reciever etc)
Ik zou niet voor een Xsat receiver gaan, hij is mooi klein maar veel matige ervaringen van anderen dacht ik. Moet de receiver op 12V kunnen werken trouwens?

edit: lees ook dit over de Xsat DTVA:

http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Number=804766

[ Voor 7% gewijzigd door Bigfoot op 18-05-2005 13:03 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Nee 12 V hoeft niet persee. Bedankt voor de link iig. Maar welk setje zou jij me aanraden dan? (Kant en klare URL's hoeft niet, merken / types is al voldoende. Ben geen lui lak voor het geval dat dat gedacht wordt ;))

• Bigfoot
Ik heb zelf geen ervaring met seca-receivers. Ik zou zeggen, lees iig de ervaringen op sat4all, of open daar een topic met jouw vraag en req's.

Verwijderd

BMRS schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:20:
Ik zag dat ding inderdaat staan. Nu heb ik helemaal geen verstand van schotels e.d..
Is er iemand die meer weet van deze schotel? Is er op internet een handleiding te vinden zodat ik die al kan inzien? Is deze schotel gelijk gebruiks-klaar. Of moet er nog een decoder of software of een abonement worden aangeschaft? Mijn gedachte is om een schotel aan te schaffen om andere TV-zenders te ontvangen dan wat op de kabel wordt aangeboden. (Kun je overigens ook radiozenders ontvangen met een schotel?)
Ik wil bijvoorbeeld BBC 4 kunnen ontvangen. Maar Nederland zet alleen BBC 1 & 2 op de kabel.
Ik heb ergens gehoord dat je voor bepaalde zenders weer andere schotels of een andere decoder moet hebben. Kan ik met de schotel van de Lidl wel alle Britse zenders ontvangen? Of heb ik daar weer apparte software of decoder of wat dan ook voor nodig.
En hoe zit dat met abonementkosten. Ik lees elders in det forum dat het kan voorkomen dat je maandelijks of jaarlijks een nieuw abonnement moet afsluiten.

• Bigfoot
Die Lidl ontvanger is ongetwijfeld alleen geschikt voor FTA kanalen.

Dus niet voor het Nederlandse Canal Digitaal pakket, behalve BVN.

Maar als je de schotel richt op 28E wel voor BBC 1-2-3-4 en de andere FTA kanalen.

Radio gaat ook

Kijk maar eens op www.lyngsat.com

[ Voor 12% gewijzigd door Bigfoot op 02-06-2005 14:27 ]

Verwijderd

Bigfoot schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:26:
Die Lidl ontvanger is ongetwijfeld alleen geschikt voor FTA kanalen.

Dus niet voor het Nederlandse Canal Digitaal pakket, behalve BVN.

Maar als je de schotel richt op 28E wel voor BBC 1-2-3-4 en de andere FTA kanalen.

Radio gaat ook

Kijk maar eens op www.lyngsat.com
Sorry, het lijkt even of ik van de vorige eeuw ben.
Wat zijn FTA kanalen?
Het Nederlandse Cana Digitaal pakkes, is (denk ik) dat tv-zenderpakket wat Essent (of een andere explatant) aanbied. ... Wat is BVN?
Ik neem aan dat 28E een sataliet moet zijn.

• Bigfoot
Free to Air, dus ongecodeerde kanalen.

Alle Nederlandse zenders zijn gecodeerd. De 10 standaard zenders zijn "gratis" (30 euro per jaar servicekosten)+ een dure kaart nodig.

Voor meer zenders zoals Discovery, Nickolodeon, etc betaal je extra, zie www.canaldigitaal.nl

BVN is een FTA zender die een compilatie van Nederlandse en Vlaamse programma's uitzendt.

De engelse zenders zitten op 28 graden Oost, Nederlandse op 19 oost. Wil je beiden ontvangen dien je een schotel met meerdere LNB's te hebben of een schotel met (diseqc) motor.

Wat betreft de coderingen, daar zijn meerdere standaarden voor en niet elke receiver is overal geschikt voor. In een FTA receiver past helemaal geen smartcard.

• soepkip
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

MM, dus als ik het goed begrijp, kun je met de Aldi aanbieding schotelset, BBC 1,2,3,4 enz ontvangen ? * soepkip erg geinteresseerd is

Beste film ooit

• Bigfoot
Overigens is de footprint van de Engelse kanalen vrij beperkt, hier in NL geen problemen met een 60cm schotel , maar op de camping in bijv. zuid of oost europa wordt het snel een stuk lastiger

• soepkip

soepkip

IK zou het nl prima vinden om naast mijn kabel 2 van deze setjes te kopen Puur voor de meerdere BBC zenders.

Kan iemand bevestigen dat het hiermee mogelijk is ?

Beste film ooit

• Bigfoot
Dan zou ik 1 schotel nemen met een twin LNB.

Check wel even de specs van die receiver om te zien of hij geschikt is voor de BBC kanalen maar normaal moet dat wel gaan.

• soepkip

soepkip

Bigfoot schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:31:
Dan zou ik 1 schotel nemen met een twin LNB.
.
Maar dan ben ik volgens mij wel meer geld kwijt toch ?

Beste film ooit

• Bigfoot
nee hoor, een twin LNB kost 20 euro
Pagina: 1