[RDP] Werkt niet met Quicknet

Pagina: 1
Acties:

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb een probleem met Extern Bureaublad,
ik heb een Quicknet XXL-abonnement (128 kb/s up), met een vast IP-adres (althans, dat stond in de brief).
Ik heb een CopperJet 810 modem, dat ik zelf heb geconfigureerd als router (staat standaard als bridge). Gewoon netjes de meegeleverde handleiding gevolgd.
Ik heb alle pc's ingesteld op 'automatisch IP-adres verkrijgen', DHCP staat dus aan.
De pc waarop ik dit bericht intik, heeft een vast IP. (10.0.0.151).
Op deze machine (Er draait Windows XP met Service Pack 2 op), heb ik Extern Bureaublad ingeschakeld.
In de CopperJet heb ik poort 3389 doorverwezen naar mijn pc.
Op mijn eigen pc draait geen firewall, de Windows Firewall heb ik uitgeschakeld, die van mijn virusscanner niet geïnstalleerd.
Op deze pc heb ik de Novell Client 4.91 geïnstalleerd.

Nu het probleem:
wanneer ik via Extern Bureaublad (mstsc /v:[mijn ip]) probeer een verbinding te maken met mijn eigen computer, wordt de verbinding abrupt verbroken. De precieze foutmelding kan ik me even niet herinneren, in ieder geval dat de verbinding is verbroken. Dus voordat ik het inlogscherm heb.
Ook heb ik deze fout teruggevonden in de logboeken:
De terminalserver heeft een groot aantal onvolledige verbindingen ontvangen. Het systeem wordt mogelijk aangevallen.
Dit was nadat ik een aantal keer had geprobeerd verbinding te maken.

Ik ben één keer tot mijn bureaublad gekomen, maar daarna werd het beeld zwart-wit, met het 'verbinding verbroken'-symbool in beeld. Daarna: De verbinding kon niet worden hersteld omdat er een time-out is opgetreden.
Vanuit het interne netwerk werkt het prima.

Ik had eerst een ADSL-comfort verbinding via Planet Internet (96 kb/s up), en Extern Bureaublad werkte prima.

Mijn vermoeden ligt dus bij een instelling ófwel in de CopperJet, óf een beperking bij QuickNet (via het Tiscali-netwerk gaan we hier).

Weten jullie een oplossing? Ik heb Extern Bureaublad eigenlijk wel nodig (lees: ik ben eraan gewend geraakt, overal eigen pc te hebben).

P.S.: Ik heb hier wel gezocht, maar ik kon niets vinden dat mij op weg hielp.
P.P.S.: Mocht je meer info willen, of screenshots v/d CopperJet o.i.d., vraag maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 17-05-2005 22:35 ]

We are shaping the future

Verwijderd

Begin eens met je CopperJet weer als modem direct aan je PC te hangen.
Werkt het nu wel?
Zo ja, dan is je CopperJet de boosdoener.
Mogelijk zit er een firewall/port forwarding regel in de weg.
Kijk ook eens ofdat er een nieuwere firmware beschikbaar is.

• Alex)
Het probleem is dat ik dat niet kan doen, aangezien er een heel netwerkje van afhankelijk is. Met de SpeedTouch die we hadden, had ik nooit problemen. Maar ja, MAC-filtering bij QuickNet blokkeert de SpeedTouch.

Hieronder screenshots van de configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://img286.echo.cx/img286/2642/copperjet10rb.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img286.echo.cx/img286/4386/copperjet25me.th.png

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Alex schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:40:
Het probleem is dat ik dat niet kan doen, aangezien er een heel netwerkje van afhankelijk is. Met de SpeedTouch die we hadden, had ik nooit problemen. Maar ja, MAC-filtering bij QuickNet blokkeert de SpeedTouch.

Hieronder screenshots van de configuratie:
[afbeelding]
[afbeelding]
als MAC-filtering die speedtouch blockt, kun je dan hiet het MAC-adres van je coppertjet meegeven aan die speedtouch? (kan in meeste routers wel)

dan ziet QuickNet niet dat jij een ander apparaat gebruikt...

[Signature]

• Alex)
Hmm... dan moet ik eens kijken hoe ik dat op een SpeedTouch in moet stellen, beide MAC's weet ik, het enige dat ik kan vinden op internet is het vinden van het MAC-adres...

Verwijderd

Alex schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:40:
Als test kan je dat toch wel even doen? Lijkt me nou niet zo'n probleem.

Settings lijken mij in 1e instantie goed.
Ben je er 100% zeker van dat je de settings op je PC wel goed hebt staan? Geen firewall o.i.d. wat in de weg zit? Spyware rommel kan ook een oorzaak van ellende zijn, controleer dat dus ook.

Firmware van je CopperJet gecontroleerd?
ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 23:30 ]

• Alex)
Ik weet 100% zeker dat mijn computer virus-, firewall- en spywarevrij is. Het heeft tenslotte ook gewerkt voordat ik overstapte op QuickNet.
Bij de poorttest op www.grc.com geeft hij aan dat 3389 open is, dus het probleem móet in het modem zitten.
De firmware heb ik nog niet gecontroleerd, maar voor zover ik weet is die up-to-date. Versie 5.15 SR2 (als ik het me goed herinner, ik zit nu niet thuis, en ik kan het dus niet checken :'().
Ik kan het wel even uitproberen, dan heb ik wel een testpersoon nodig. Ach, dat regel ik wel...

Misschien even met QN bellen, of ze het MAC-adres vrij willen geven, zodat ik een ander MAC (nl. die van mijn SpeedTouch eraan kan koppelen)
Ik ben dit gedonder zat, heb het net ook een paar keer gehad... en ik heb het toch best hard nodig...

edit:
Ik zit nu te werken via RDP, maar dan over een Wanadoo Cable verbinding i.p.v. de Planet Advanced verbinding die op school ligt. Ik heb nu deze info uit de CopperJet kunnen halen:
Hardware Status
Up-Time: 163:06:13s
Version: CopperJet 810 RouterPlus 5.15 SR2
Vendor: Allied Data Technologies
Erg recent zo te zien...

[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 18-05-2005 16:56 ]

Pagina: 1