Toon posts:

Problemen met ergenic router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey , hebben een probleem met onze router >> blijft continu eruit vliegen , met name als er een computer op het netwerk wordt aangezet maar ook als er niets speciaals gebeurd( dwz geen p2p of bittorent progs aanstaan). Situatie die we nu hebben is als volgt, chello classic ( volgens de mediamarkt een te snelle verbinding maar dat lijkt mij niet echt aangezien het een 22mbs router betreft) verder zijn er 2 computers via kabels verbonden aan de router en zijn er 2 computers verbonden met een wireless kaart. Het betreft een energic router type erg wl-001 met 3 poorten aan de achterzijde waarvan er nu 2 bezet zijn. Las elders dat bij sweex routers dit ook nog wel eens gebeurd en dat een firmware upgrade de oplossing bood maar nu wil het geval dat ergenic alleen vragen beantwoord en verder geen ondersteuning verleent dmw te downloaden upgrades etc. KOmt iemand dit bekend voor en is er een afdoende oplossing voor te vinden , we zijn er nl redelijk flauw van. bvd

onderstaande is reeds naar ergenic gestuurd maar dat duurt weer 2 dagen en echt vertrouwen heb ik niet in die 2 dagen :9~
i think i need a firmware update for my wireless router , we have 2 computers connected to our router through a wireless connection and 2 via cables. The router keeps popping out all the time and mostly when computers are turned on, the other computers loose their connection except the one connected via the cable. I read something about sweex routers having the same problem and the solution they came up with was a firmware update. The retailer says it has to do with a too fast connection but with 22mbs capacity on the router i am not buying that. Thanx in advance !!!!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem. Een goede ontvangst, maar de verbinding wordt steeds verbroken. Erg lastig bij streaming video.....
Iemand enig idee hoe dit op te lossen of te verbeteren...

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 18:52
Heb hetzelfde probleem, heeft iemand een oplossing?

.

Verwijderd

Hallo ik heb net ook zo'n router gekocht.
Ik moet zeggen ik werk er nu op (wired) en hij doet het goed.
Ik zou graag een tip willen geven voor het weg vallen van de wireless verbinding.
Zet de verbindingssnelheid eens op 11Mbit en probeer het dan.
Ik heb namelijk zelf een "snelle" infraroodpoort voor mijn GSM.
Maar als ik hem op full speed zet knalt hij er ook uit zet ik hem langzamer geen problemen.

Kan iemand mij toevallig vertellen hoe je met windows 98SE in kan loggen op deze router.
Dit heb ik namelijk een hele avond geprobeerd met standaard login en werkte niet.
Heb zelf XP en probeerde precies het zelfde en kan er meteen op.

Groeten Ben

Verwijderd

Inloggen kan je mits je niets nog niets veranderd hebt gewoon zoals onder alle besturingsystemen.
Open je browser en surf naar 192.168.1.1

login: admin
passw: admin

wijzig je passw even, wel zo slim.

Wat betreft wegvallen van de vebindig:
Zoals ik ook op andere forums al heb aangegeven, blijkt bij mij (ik heb er nu 2 staan, 1 als router de ander als extra AP) warmteontwikkeling het propleem te zijn. Dit zorgt voor vage storingen. wegvallen van verbindingen, niet meer kunnen inloggen, wired werkt wel terwijl wireless er uit klapt enz. Uittrekken en af laten koelen blijkt dan de oplossing.

In mijn geval heb ik bij 1 van de routers de bekapping veranderd en de ander draait momenteel nog steeds zonder bovenkap. Bij beide heb ik sindsdien geen problemen meer. De routers werken nu perfect. Koeling koeling koeling. Misschien ook jullie probleem?

Ik heb al meerdere berichten uitgewisseld met pirox.nl (importeur van ergenic). Zij proberen steeds reactie van Global Sun (de fabrikant van vele merken routers) te krijgen. Tot op heden helaas nog steeds zonder enig resultaat.

Maar we blijven volhouden. :O

Gr,
Patrick.

Verwijderd

Iemand geheel toevalig ook nog eens wat p2p-applicaties openstaan? Dit is vaak ook een reden voor crashes van je router :)
Pagina: 1