Toon posts:

Nieuwe autoradio (Clarion of JVC)

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou een nieuwe autoradio willen kopen en ben aan het twijfelen tussen 2 modellen.

Clarion DXZ-548RMP
http://www.clarionworld.co.uk/stock/dxz548rmp.asp
Deze zou mij 140 euro kosten inplaats van 200-230 euro

JVC KD-G611
http://www.jvc.be/product.php?id=KD-G611&catid=100095
Deze zou mij 169 euro kosten.

Welke zouden jullie mij aanraden?
Hij zal vooral gebruikt worden voor mp3's - CD. Radio dus iets minder

Ervaring met één van deze modellen , merken?

Hoop op een reactie
Harald

Verwijderd

Volgens mij maakt de kwaliteit van deze 2 autoradio's niet zoveel uit (alhoewel staat er veel meer detailinformatie bij de eerste radio dan de tweede, van die 2e toch ook wel interresant alle kleine detailtjes te weten), de ene is wel 30 euro goedkoper en als je het toch puur voor de mp3's enzo doet, zou ik persoonlijk voor die eerste gaan. Lijkt me in ieder geval een relaxt radiootje en het scheelt toch 30 euro. Suc6 ermee, misschien kunnen anderen je een beter advies geven die er iets meer van af weten. suc6 ermee!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Van die jvc is idd heel weinig specificaties van te vinden.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 11:27

JT

VETAK y0

Heb je ze zelf al beluisterd ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Die modellen niet maar wel een lager model van clarion en de jvc 511.

Die clarion gaf een zeer mooi vol geluid. Die jvc was ook goed maar toch vond ik die clarion mooier klinken.

Die jvc 611 heeft mosfet, die clarion niet. Maakt dit veel verschil uit qua geluidskwaliteit?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 22:21 ]

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 08:09
Tja, zelf luisteren blijft toch het beste, omdat smaken nou eenmaal verschillen. Als je je mp3's al op cd hebt zou ik inderdaad voor de goedkopere gaan. Als je ze nog moet branden zou ik zelf de JVC en een goedkope harddisk mp3speler met een grote harddisk nemen.

Overigens heb ik net de JVC aangeschaft, met name vanwege die audio-in op de voorkant. Ik had hiervoor een Sony cassette speler, en het viel me wel op dat het geluid (ook van de radio) beter is, ondanks dat ik 'm op dezelfde standaard speakers van m'n 12 jaar oude Corolla heb aangesloten.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Ik zou als ik jou was naar een auto hifi winkel gaan, daar kunnen ze je het best adviseren met de jou aangegeven prijs en eisen, je kunt ze vaak zelf beluisteren en dus de eventuele verschillen zelf merken.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:44
Alleen uitgaande van het uiterlijk, vind ik persoonlijke de JVC er beter uitzien
Ben ook niet zo'n fan van een cd-gleuf die zichtbaar is.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 11:27

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:20:
Die modellen niet maar wel een lager model van clarion en de jvc 511.

Die clarion gaf een zeer mooi vol geluid. Die jvc was ook goed maar toch vond ik die clarion mooier klinken.
Ok, goed om te horen dat je het gedaan hebt. Ik heb zelf ook is vergeleken en ik vond Clarion ook beter klinken. Als je de modellen niet kan vinden in een winkel dan zal je je moeten baseren op adviezen van een ander en jouw ervaring met andere modellen van dezelfde merken. Persoonlijk zou ik voor Clarion gaan.
Die jvc 611 heeft mosfet, die clarion niet. Maakt dit veel verschil uit qua geluidskwaliteit?
Theoretisch wel, praktisch niet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Evos schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:29:
Alleen uitgaande van het uiterlijk, vind ik persoonlijke de JVC er beter uitzien
Ben ook niet zo'n fan van een cd-gleuf die zichtbaar is.
Uiterlijk vind ik de JVC ook mooier, alleen dat is voor iedereen persoonlijk!! 30 euro kan je toch mooi weer aan malibu uitgeven toch!! :P

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 15:02

FlyEragon

Alien Monkeys

Die JVC ziet er wel "gaaf" uit, verder geen ervaring mee maar weet dat JVC 3 jaar garantie geeft op z'n radio's.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Qua kwaliteit zullen ze niet echt voor elkaar onder doen, ik vind Clarions zelf echter wel beter klinken over het algemeen. Ik heb zelf een tijd een DXZ638RMP gehad, de voorganger van deze en die beviel erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
jvc is idd mooier, veel mooier, maar het uiterlijk maakt mij niet uit. als er maar een goed geluid uit komt.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:18

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Die Clarion, maar dan zonder mp3 support, heb ik laatst in de auto van mijn moeder gebouwd. Dit met 4 JVC 2 weg speakers, en een zelfbouw sub achterin. De geluidskwaliteit is zeker goed en kan een hoop kabaal maken. Maar luisteren, dat moet je denk ik zelf gaan doen :). Bij de mediamarkt hebben zie die dingen bijna allemaal wel in zo'n muur zitten waar je ze allemaal kan vergelijken.

om meer plaatjes in het topic te stoppen...
Afbeeldingslocatie: http://midiweb.student.utwente.nl/gallery/albums/ZX/PICT0487.sized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://midiweb.student.utwente.nl/gallery/albums/ZX/PICT0539.sized.jpg
rest:
http://midiweb.student.utwente.nl/gallery/ZX

blabla

Pagina: 1