Nieuw subforum! Feedback / vragen / tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Welkom in dit nieuwe wonderschone subforum :) Om te beginnen kun je vast deze twee topics even doorlezen:

Officesuites en -software - FAQ
Officesuites en -software - Beleid

Heb je nog vragen, tips of feedback met betrekking tot dit nieuwe forum? Laat het hier horen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

FIPO!!!!!!!!!!! :+

* Atlas ziet de tag [OutlookXP] staan, kun je daar niet beter [OE] van maken? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Outlook XP is heel wat anders dan Outlook Express he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Okeej, nu snap ik hem wel 8)7

* Atlas rent snel uit OFF :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:51

krvabo

MATERIALISE!

Maar! waarom "OFF" als afkorting :P?
OES lijkt mij duidelijker eik :+

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
krvabo schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:46:
OFF is mooi; OES is lelijk? Of wilde je een onderbouwde reden hebben?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

krvabo schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:46:
Het is vast gewoon een hint dat je dit subforum in je active topics "uit" kan laten. :+

Ik zie nog een hele leuke samenwerking voortkomen uit dit subforum tussen OFF mods en P&W mods. Als ik het goed lees willen jullie VBA topics gaan behandelen? :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Er ligt al een langere tijd de vraag vanuit P&W om (een gedeelte van) de VBA topics naar SA te verplaatsen - gezien de reusachtige omvang van SA was dat op dat moment geen goed idee.

Met dit forum kan op die vraag wel ingespeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Atlas schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:40:
Okeej, nu snap ik hem wel 8)7

* Atlas rent snel uit OFF :P
psssst scheer je weg n00b >:)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

OMFG :P

We hebben nu ook Openoffice support 7(8)7

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Laten we het verder even ontopic houden ?

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Gelukkig wel, iedereen van de MS Office af \o/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

typo / oid:' dan kun je je ei kwijt in het feedbacktopic'
feedbacktopic moet 1 link wezen :)

mag je daarnaast ook zeggen dat je dit fora een beetje overbodig vind :?
want ik zie verder namelijk geen toevoegingen aan GoT.

Dat het altijd druk was in SA is duidelijk, maar om daarvoor een nieuw fora te gaan maken lijkt me een te. Waarom niet een nieuwe SA mod :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Omdat grote fora's haast niet te overzien zijn, meer mods kun je wel aantrekken, maar als er 'teveel' nieuwe topics per dag komen, is ook met veel mods er geen doorkomen aan, sowieso heb je veel dubbel werk, aangezien sommige mods dezelfde interessen hebben, en dus dezelfde topics uit zichzelf volgen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Sorry voor de eerdere post.

Maar exchange en outlook vragen cq Lotus notes en client vragen waar te plaatsen?

SA
OFF
NT
PNS ??

* aReaRe is ff het spoor kwijt

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

volgens mij kan je dat nu dus hier dumpen:
Officesuites en -software
Typen, rekenen, e-mailen en agendabeheer: alles over office software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exchange vragen mogen gewoon in SA zoals altijd al het geval was:
Officesuites en -software - Beleid :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
outerspace schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:10:
typo / oid:' dan kun je je ei kwijt in het feedbacktopic'
feedbacktopic moet 1 link wezen :)
Nope; is express zo; het woord feedback linkt naar de feedbacksectie. Misschien pas ik dat straks nog wel even aan maar is niet fout oid :)
mag je daarnaast ook zeggen dat je dit fora een beetje overbodig vind :?
want ik zie verder namelijk geen toevoegingen aan GoT.

Dat het altijd druk was in SA is duidelijk, maar om daarvoor een nieuw fora te gaan maken lijkt me een te. Waarom niet een nieuwe SA mod :)
Ik ben er wel van overuigd dat we hier goed over nagedacht hebben; en we hopen met deze splitsing wel echt iets toe te voegen aan GoT. Door topics een eigen subforum te geven hopen we een grotere Office userbase aan te kunnen trekken; en mensen die in SA komen niet te overstelpen met veel topics over 1 onderwerp :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Succes heren (en dames voor de toekomst).

Ik denk dat dit best een goed idee is, om office vragen en "bittorent" (etc etc) een appart forum te geven _o_

Ik hoop niet dat SA /OFF / WOS / NT / PNS een te strakke lijn kent qua vragen,antwoorden en modereren, aangezien er een vage lijn is tussen Office, exchange, windows en netwerken.

Maar een vettepluim voor de SG crew voor dit initiatief _o_

offtopic:
sanfranjake, gij stiekemerd :P

[ Voor 7% gewijzigd door aReaRe op 17-05-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
We zijn altijd geinterresseerd in ideeen om de scheiding te verbeteren. Vele oplossingen hebben echter een enorme impact; we hopen met dit subforum in ieder geval al wat druk van SA af te halen en daarmee overzichtelijkheid te verkrijgen. In ieder geval bedankt voor je complimenten :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Een paar puntjes:
FAQ
“Dit kan je oplossen door een geldige key aan te vragen mij Microsoft.”

Voor Office 2000 kan het ook helpen alle waardes in je register (start -> uitvoeren -> regedit) onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office op Full Control te zetten.
Er wordt niet uitgelegd hoe het je op full-control zet. Ik neem aan dat ’t een optie is in het register? (ik rommel er niet zo vaak in...).

Beleid
Heb je tips of opmerkingen dan kun je je ei kwijt in het feedbacktopic
Is bij mij een beetje wazige zin, maar dat kan ook zijn omdat de lay-out bij mij vernaggelt is in FF. Had het even locaal opgeslagen, dat vernaggelt de boel (nee, te ingewikkeld om uit te leggen). Edit: Ik bedoel de hyperlink.

Het OFF subforum is bedoeld voor discussies over Officesuites en –software
Dus als ik een probleem heb, mag het niet ;)

Wel:
Tekstverwerkers welke onderdeel uitmaken van een officesuite, of onder de noemer WYSIWYG vallen
Maar niet:
HTML editors
Dreamweaver is een WYSIWYG html editor, maar waar hoort het nu ;) En MS Frontpage? Een beetje een onderdeel van MS Office. Maar ja, het zou ook in SA kunnen, of in één van die html of programmeer fora kunnen… denk ik. Ik kom daar nooit :P

Daarnaast lees ik in wat er niet toegestaan is:
Database GUI's welke geen onderdeel uitmaken van een office suite (zoals mySQLfront). Ook algemene topics (vergelijkingen ed)
Niet WYSIWYG teksteditors zoals vi en LaTeX, en algemene topics (vergelijkingen ed)

Dus bijvoorbeeld vergelijking tussen de verschillen van MS Office en OO moet in SA?

Soms (bijvoorbeeld als er nieuwe software is te vinden) loopt er al een topic over een onderwerp
Als er nieuwe software uit is? Gereleased is? Maar te vinden? :P

Bedenk een duidelijk topictitel. Probeer bijvoorbeeld foutmeldingen in je titel op te nemen. Woorden zoals 'Help' en 'probleem' horen vaak niet in een topictitel thuis
Misschien dat hier ook een aantal voorbeeld tags kunnen? OE, OO, OEx, Excel, weet ik het :)

Lees Registratievoorwaarden en faq en Policy: Alle regels die op het forum gelden door en je weet wat de bedoeling is in SA. Nog even kort:
In OFF toch zeker :)

Nog een paar suggesties na deze mieren-onveilige-opmerkingen
Verder wel genoemd hoe je e-mail kan importeren en exporteren, maar niet hoe je van OEx naar OE kan gaan. Daar komen ook nog wel regelmatig vragen over. Ik weet in ieder geval bij mijzelf dat het iedere keer weer een hoop gepuzzel is :P

Er wordt niets vermeld over de instellingen migreren van een office-applicatie naar een nieuwe installatie. Was ik een keer tegenaan gelopen, een van de modjes wees me erop dat er zoiets als ‘Office mijn instellingen opslaan en herstellen bestond...’ :P Ook voor OO geldt dat dit niet vermeld staat.

In hoeverre zijn er hier grote topics toegestaan? Helemaal niet? Of op aanvraag? Het aloude discussiepunt dus. Een topic zou kunnen zijn ‘Beginnersvragen bij overstap MS Office naar OO’. Of ‘Uitwisselingsproblemen tussen MS Office en OO’.

En waren horen vragen over MS Visio? Is een beetje onderdeel van MS Office. Maar waar horen dan vragen over ABC Flowcharter? Voor mijn gevoel bij in SA, niet in OFF. Enlighten me :)

Verder niets dan lof, er waren idd heel veel vragen mbt Office-applicaties enz.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Motrax schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:19:
Bedenk een duidelijk topictitel. Probeer bijvoorbeeld foutmeldingen in je titel op te nemen. Woorden zoals 'Help' en 'probleem' horen vaak niet in een topictitel thuis
Misschien dat hier ook een aantal voorbeeld tags kunnen? OE, OO, OEx, Excel, weet ik het :)
bij het zien van die voorbeeld tags van jou denk ik niet dat die helpen aan het overzicht :P

Overigens, waar horen mailclients? Outlook lijkt me hier te horen maar Outlook Express juist niet omdat dat weer geen onderdeel is van een Office pakket. Maar als die wel hier hoort, waar hoort dan bijvoorbeeld Thunderbird? Waar trek je de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Jullie zijn een beetje inconsequent geweest met de naamgeving van dit forum, waar standaard "&" wordt gebruikt om "en" aan te duiden doen jullie dat hier niet. En waar jullie standaard voor ieder zelfstandig naamwoord een hoofdletter gebruiken doen jullie dat hier ook al niet (al is dat hier niet direct logisch vanwege het "-" streepje)

Voor de rest natuurlijk niets dan lof voor al het werk dat hiervoor is gedaan. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Dirk op 18-05-2005 09:59 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Motrax schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:19:
Een paar puntjes:
Beleid
Heb je tips of opmerkingen dan kun je je ei kwijt in het feedbacktopic
Is bij mij een beetje wazige zin, maar dat kan ook zijn omdat de lay-out bij mij vernaggelt is in FF. Had het even locaal opgeslagen, dat vernaggelt de boel (nee, te ingewikkeld om uit te leggen). Edit: Ik bedoel de hyperlink.
Hier geen probleem met Firefox; evenwel heb ik hem maar op het hele woord gezet om verwarring te voorkomen
Het OFF subforum is bedoeld voor discussies over Officesuites en –software
Dus als ik een probleem heb, mag het niet ;)
Nope; die los je zelf maar op fixed
Wel:
Tekstverwerkers welke onderdeel uitmaken van een officesuite, of onder de noemer WYSIWYG vallen
Maar niet:
HTML editors
Dreamweaver is een WYSIWYG html editor, maar waar hoort het nu ;) En MS Frontpage? Een beetje een onderdeel van MS Office. Maar ja, het zou ook in SA kunnen, of in één van die html of programmeer fora kunnen… denk ik. Ik kom daar nooit :P
Zowel Dreamweaver als Frontpage zijn toch WYSIWYG editors? Ik kan er wel achter zetten 'tenzij ze wel mogen' oid :)
Daarnaast lees ik in wat er niet toegestaan is:
Database GUI's welke geen onderdeel uitmaken van een office suite (zoals mySQLfront). Ook algemene topics (vergelijkingen ed)
Niet WYSIWYG teksteditors zoals vi en LaTeX, en algemene topics (vergelijkingen ed)

Dus bijvoorbeeld vergelijking tussen de verschillen van MS Office en OO moet in SA?
Lijkt met niet de bedoeling; dat kan nog wel verbeterd worden idd
Soms (bijvoorbeeld als er nieuwe software is te vinden) loopt er al een topic over een onderwerp
Als er nieuwe software uit is? Gereleased is? Maar te vinden? :P
fixed
Kan; maar doen we (nog) niet
Lees Registratievoorwaarden en faq en Policy: Alle regels die op het forum gelden door en je weet wat de bedoeling is in SA. Nog even kort:
In OFF toch zeker :)
In SA ook hoor :P Maar nu ook in OFF inderdaad ;)
In hoeverre zijn er hier grote topics toegestaan? Helemaal niet? Of op aanvraag? Het aloude discussiepunt dus. Een topic zou kunnen zijn ‘Beginnersvragen bij overstap MS Office naar OO’. Of ‘Uitwisselingsproblemen tussen MS Office en OO’.
Grote topics met een verzameling problemen zijn voor niemand interessant. Grote discussietopics kunnen; maar grote probleemtopics niet :)
En waren horen vragen over MS Visio? Is een beetje onderdeel van MS Office. Maar waar horen dan vragen over ABC Flowcharter? Voor mijn gevoel bij in SA, niet in OFF. Enlighten me :)
Vallen beiden onder OFF

Erkens schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:36:
[...]

bij het zien van die voorbeeld tags van jou denk ik niet dat die helpen aan het overzicht :P

Overigens, waar horen mailclients? Outlook lijkt me hier te horen maar Outlook Express juist niet omdat dat weer geen onderdeel is van een Office pakket. Maar als die wel hier hoort, waar hoort dan bijvoorbeeld Thunderbird? Waar trek je de grens?
[...] Hiernaast richten we ons op losse officeapplicaties; hierbinnen vallen de volgende typen applicaties:
  • Mailclients
:)

[ Voor 72% gewijzigd door Spider.007 op 18-05-2005 10:19 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Suites die geen Office suites zijn (zoals CRM pakketten en Mozilla Suite) O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 18-05-2005 10:15 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Motrax schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:15:
Suites die geen Office suites zijn (zoals CRM pakketten en Mozilla Suite) O-)
Wat is je punt? Mozilla Suite is toch geen Office suite? :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het was bedoeld als een vervolg op Erkens:
Hoort de Thunderbird client niet op de eerste plaats in de Mozilla Suite thuis?

Mja, aan de andere kant het is ook een stand-a-lone applicatie... mokay, mybad :)

[ Voor 12% gewijzigd door Motrax op 18-05-2005 10:26 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ah, dus ook mailclients als pine bij wijze van spreke :P
wat hoort er dan nog in SA als je bijna alles hierheen gooit? loop je zo niet het risico dat er erg weinig topics overblijven in SA en dat bijna alles hierkomt?
Immers ook bijvoorbeeld calc.exe is een applicatie wat binnen een office omgeving gebruikt wordt.
Maargoed we zullen wel zien wat het wordt met dit OFFtopic forum :)
Overigens ben ik van mening dat MS Frontpage gewoon in Frontpage Algemeen moet :+
Motrax schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:25:
Het was bedoeld als een vervolg op Erkens:
Hoort de Thunderbird client niet op de eerste plaats in de Mozilla Suite thuis?

Mja, aan de andere kant het is ook een stand-a-lone applicatie... mokay, mybad :)
thunderbird hoort helemaal niet bij de mozilla suite, wel Mozilla Mail, maar Thunderbird niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Erkens schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:30:
[...]

ah, dus ook mailclients als pine bij wijze van spreke :P
wat hoort er dan nog in SA als je bijna alles hierheen gooit? loop je zo niet het risico dat er erg weinig topics overblijven in SA en dat bijna alles hierkomt?
Immers ook bijvoorbeeld calc.exe is een applicatie wat binnen een office omgeving gebruikt wordt.
Maargoed we zullen wel zien wat het wordt met dit OFFtopic forum :)
Dat is een misunderstanding; niet alles wat gebruikt wordt in een office omgeving hoort in OFF :) Dat is ook de reden dat we een redelijke lijst met uitleg hebben gemaakt; de grens kan lastig zijn inderdaad :) Een rekenmachine is geen onderdeel van een Officepakket en hoort dus niet in OFF :)
Overigens ben ik van mening dat MS Frontpage gewoon in Frontpage Algemeen moet :+
Uiteraard; dat moeten we nog even toevoegen :P

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
* Yoeri geeft * Erkens een onbehoorlijke rotschop onder z'n kont

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Nee, we hebben geteld (letterlijk :P ) en na de scheiding blijft SA het grootste forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het niet handiger om te zeggen dat alles wat bij Miscrosoft Office of Open Office (ik denk wel dat dit de bulk is) is OFF hoort en de rest niet. Het doel van het forum lijkt me ook om kennis te bundelen. Outlook of Outlook expres veschillen redelijk veel van elkaar, de laatste zou wat mij betreft is SA horen. Maar goed dat is mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zowaar ineens een sub-forum om WORDPERFECT te spammen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
PolarBear schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:19:
Is het niet handiger om te zeggen dat alles wat bij Miscrosoft Office of Open Office (ik denk wel dat dit de bulk is) is OFF hoort en de rest niet.

[...]
Handiger? Misschien is het simpeler; maar minder duidelijk en minder dekkend. Vandaar dat we het niet hebben gedaan :)

List of office suites

[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 18-05-2005 12:35 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Spider.007 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:55:
[...]

OFF is mooi; OES is lelijk? Of wilde je een onderbouwde reden hebben?
Zeg dat maar niet tegen de mannen van Novell!

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik denk dat de naam Officesuites en -software beter kan, met name vawege dat -software. De ervaring leert dat veel users niet zo goed opletten waar ze hun topics plaatsen en dan valt dat woord 'software' wel erg op. Ik ben bang dat er vrij veel softwaretopics gaan komen die daar niet horen dus.

Dit zelfde zie je ook in Professional Networking & Servers, het grootste deel van de slotjes in PNS gaat wel over servers maar men ziet niet dat Professional ook betrekking heeft op servers.

Alternatief: voluit Officesuites en Officesoftware
Dit oogt wat minder leesbaar maar is wel duidelijk.

Alternatief2: Officesoftware en -suites
Dit is korter en 'bekt' beter, ik denk dat -suites niet snel verward zal worden met losse suites.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzy op 19-05-2005 12:45 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik denk dat dat nog wel mee zal vallen, immers "Software Algemeen" staat nog steeds bovenaan, en dit forum staat onder de forums met een wat langere naam in het overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Misschien even de FAQ, beleid, etc. van SA doornemen, en daar uit halen wat in OSS hoort, en ook daarnaar verwijzen voor bepaalde gevallen die dus niet in SA horen...

Everything is possible, until it's not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
StickyPoundeZ schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 18:10:
Misschien even de FAQ, beleid, etc. van SA doornemen, en daar uit halen wat in OSS OFF hoort, en ook daarnaar verwijzen voor bepaalde gevallen die dus niet in SA horen...
maar dat willen we nog wel even doen ja :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drie dagen geleden ofzo had ik een e-mail naar offmods@tweakers.net gestuurd, maar ik heb geen reactie ontvangen, dus post ik mijn suggestie die in mijn e-mail stond maar hier.

Ik denk dat er in de FAQ van OFF nog wat mist in het deel “Open Source Office
Suites”. Ik denk dat het informatief zou zijn om een lijst te plaatsen van de
belangrijkste beschikbare open source office suites, de websites van deze
office suites, en voor welke OS's deze office suites beschikbaar zijn. Ik
suggereer het volgende:

OpenOffice.org - http://www.openoffice.org/ - Linux, Windows, Mac OS
GNOME Office - http://www.gnome.org/gnome-office/ - Linux, Windows, Mac OS
KOffice - http://www.koffice.org/ - Linux

Dit zijn de enige bruikbare open source office suites (forks van OpenOffice
uitgezonderd) die bekend zijn. Ik hoop dat dit toegevoegd wordt in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:19:
Drie dagen geleden ofzo had ik een e-mail naar offmods@tweakers.net gestuurd, maar ik heb geen reactie ontvangen, dus post ik mijn suggestie die in mijn e-mail stond maar hier.

suggereer het volgende:

Weliswaar op wiki, maar toch :)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, die wikipedia page was ik toevallig ook tegengekomen, maar IMO mag dit toch wel even de FAQ want niet iedereen is zo goed in zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:19:

suggereer het volgende:

Ik heb de mail gezien, en ben momenteel bezig om het er in te verwerken, evenals wat andere tips. Heb het afgelopen week op m'n werk nogal druk gehad dus er niet eerder aan toe gekomen :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

sanfranjake schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 15:41:
[...]

Ik heb de mail gezien, en ben momenteel bezig om het er in te verwerken, evenals wat andere tips. Heb het afgelopen week op m'n werk nogal druk gehad dus er niet eerder aan toe gekomen :P
M.a.w: we moeten niet zeuren O-)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

• Windows Operating Systems
Voor al je problemen met Windows of met onderdelen daarvan. Voor software problemen als Outlook, Internet Explorer, etc mag je in Software Algemeen je vragen stellen.
Pardon? Problemen met Outlook moeten helemaal niet in SA :Y)

Oja, en er zijn geen officiele builds van OpenOffice.org voor Mac OS X, en zonder X11 kan je die zelf ook niet bouwen. Misschien handig om NeoOffice in de FAQ te noemen dan, een OOo fork met Cocoa die dus sowieso op een Mac werkt: http://www.neooffice.org/

[ Voor 34% gewijzigd door RSpliet op 23-05-2005 15:37 . Reden: mijn posts kloppen nooit in 1x, dat weet je nu toch onderhand wel? ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

De omschrijving van WOS zijn we mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hij lijkt aangepast te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake, het is inmiddels alweer een week geleden dat je toegezegt hebt om de FAQ aan te passen, maar ik zie nog steeds niets? Ik snap dat je niet veel tijd hebt, maar zoiets simpels als wat links toevoegen naar open source office suites moet toch makkelijk binnen 10 minuten gedaan kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:16:
sanfranjake, het is inmiddels alweer een week geleden dat je toegezegt hebt om de FAQ aan te passen, maar ik zie nog steeds niets? Ik snap dat je niet veel tijd hebt, maar zoiets simpels als wat links toevoegen naar open source office suites moet toch makkelijk binnen 10 minuten gedaan kunnen zijn?
Het werd onverwacht druk op m'n werk, en heb deze week erg veel bezigheden gehad. Zat er toevallig net aan te werken :D

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klein vraagje:
TB-topics moeten die in SA of in OFF?
Aangezien in de laatste zowel Outlook, OE alsmede OS-pakketten te vinden zijn? :)

offtopic:
* anandus verzamelt vanaf heden afkortingen, geloof ik :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Thunderbird is OFF ja :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Is er interesse in een beschrijving hoe je voor MS Office de lijst met gebruikte sneltoetsen tevoorschijn kan halen? Dat verschilt per programma wel eens.

Heb de tekst/kennis min of meer een beetje hier liggen, ivm het op gaan naar veelgebruikte functies waar ik een sneltoets voor wilde hebben.

☻/
/▌

Pagina: 1