hoi mensen,
ik krijg telkens de volgende foutmelding:
bij het volgende stuk code:
deze code staat in het volgende geheel: (dit om even een indruk te geven van de correcte functieaanroepen)
alle andere aanroepen zijn correct. het probleem is echter dat ik nu de klasse optionparser zelf aanroep, inplaats van een andere klasse. en dan krijg ik steeds deze foutmelding. ik weet helaas alleen niet hoe hem te verhelpen, en heb al redelijk wat dingen geprobeerd... die allemaal door de compiler alleen maar nog fouter gevonden werden
ook al gezocht met google, vond wel de functieaanroep en help enzo, maar ik vond geen uitleg over hoe deze fout op te lossen...
ik hoop dat iemand op t forum hier me kan uitleggen wat t wel moet zijn...
ik krijg telkens de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| /usr/include/sigc++-2.0/sigc++/adaptors/adaptor_trait.h:251: error: no match for call to `(sigc::bound_mem_functor1<void, OptionParser, const std::string&>) ()' /usr/include/sigc++-2.0/sigc++/functors/mem_fun.h:1839: error: candidates are: T_return sigc::bound_mem_functor1<T_return, T_obj, T_arg1>::operator()(typename sigc::type_trait<T_arg3>::take) const [with T_return = void, T_obj = OptionParser, T_arg1 = const std::string&] /usr/include/sigc++-2.0/sigc++/adaptors/adaptor_trait.h:251: error: return-statement with a value, in function declared with a void return type |
bij het volgende stuk code:
code:
1
| optionParser.insert_flag('o', sigc::mem_fun(&optionParser, &OptionParser::set_config_file)); |
deze code staat in het volgende geheel: (dit om even een indruk te geven van de correcte functieaanroepen)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| OptionParser optionParser;
optionParser.insert_flag('h', sigc::ptr_fun(&print_help));
optionParser.insert_flag('t', sigc::mem_fun(c->get_core(), &core::Manager::debug_tracker));
optionParser.insert_flag('o', sigc::mem_fun(&optionParser, &OptionParser::set_config_file));
optionParser.insert_config_flag("bind", sigc::mem_fun(c->get_core(), &core::Manager::set_listen_ip));
optionParser.insert_config_flag("default_root", sigc::mem_fun(c->get_core(), &core::Manager::set_default_root));
optionParser.insert_config_flag("dns", sigc::mem_fun(c->get_core(), &core::Manager::set_dns));
optionParser.insert_config_flag("port_range", sigc::bind(sigc::ptr_fun(OptionParser::call_int_pair),
sigc::mem_fun(c->get_core(), &core::Manager::set_port_range)));
optionParser.insert_config_flag("download_path", sigc::mem_fun(c->get_core().get_download_store(), &core::DownloadStore::activate)); |
alle andere aanroepen zijn correct. het probleem is echter dat ik nu de klasse optionparser zelf aanroep, inplaats van een andere klasse. en dan krijg ik steeds deze foutmelding. ik weet helaas alleen niet hoe hem te verhelpen, en heb al redelijk wat dingen geprobeerd... die allemaal door de compiler alleen maar nog fouter gevonden werden
ook al gezocht met google, vond wel de functieaanroep en help enzo, maar ik vond geen uitleg over hoe deze fout op te lossen...
ik hoop dat iemand op t forum hier me kan uitleggen wat t wel moet zijn...
Everything's got a meaning